Německý výrobce vozidel BMW včera oficiálně oznámil, že zahajuje výrobu ve své nové továrně umístěné na území Čínské lidové republiky. Do továrny investoval téměř dvě a čtvrt miliardy dolarů (necelých 53 miliard korun). Cílem automobilky je výrazně posílit produkci své flotily elektrických modelů.
Továrna s názvem Lydia je již třetím závodem BMW v tomto asijském státě. Nachází se na severovýchodě země poblíž města Šen-jang. Produkce se má zvýšit o 130 tisíc vozů ročně na celkových 830 tisíc kusů. Taková čísla v prohlášení sdělilo vedení automobilky.
Závod se bude primárně zabývat produkcí bateriemi poháněných vozidel. Linky jsou prý ale flexibilní, a tak je možné výrobu upravit podle požadavků trhu. První model, který se začíná vyrábět, je čistě elektrický sportovní sedan střední třídy s označením i3 (neplést s malým městským BMW i3 – pozn. redakce). K dostání bude pro čínské zákazníky od příštího roku. Celkem bude mít automobilka na místním trhu již 13 elektrických modelů.
Čtěte také: Číňané nechtějí evropské elektromobily, jsou prý těžce zaostalé
Na čínském trhu se s elektromobily doslova roztrhl pytel. Tesla a další automobilky spolu s BYD dominují místnímu trhu. Jen za poslední rok se prodeje bateriových vozidel zdvojnásobily. Do nedávna dominantní dodavatelé spalovacích vozidel jako je Volkswagen nebo General Motors hlásí obrovské ztráty a úpadek zájmu o klasickou automobilovou techniku.
Jen za první kvartál letošního roku tvořily prodeje elektromobilů celou čtvrtinu z prodaných vozidel. To jsou oficiální data poskytnuté Čínskou asociací automobilových výrobců. Čína je pro BMW největším trhem. Za toto období prodali přes 200 tisíc vozů. I přes takový skvělý výsledek se jedná o meziroční propad o 9,2 %.
Německý výrobce vozidel BMW včera oficiálně oznámil, že zahajuje výrobu ve své nové továrně umístěné na území Čínské lidové republiky. Do továrny investoval téměř dvě a čtvrt miliardy dolarů (necelých 53 miliard korun). Cílem automobilky je výrazně posílit produkci své flotily elektrických modelů.
Továrna s názvem Lydia je již třetím závodem BMW v tomto asijském státě. Nachází se na severovýchodě země poblíž města Šen-jang. Produkce se má zvýšit o 130 tisíc vozů ročně na celkových 830 tisíc kusů. Taková čísla v prohlášení sdělilo vedení automobilky.
Závod se bude primárně zabývat produkcí bateriemi poháněných vozidel. Linky jsou prý ale flexibilní, a tak je možné výrobu upravit podle požadavků trhu. První model, který se začíná vyrábět, je čistě elektrický sportovní sedan střední třídy s označením i3 (neplést s malým městským BMW i3 – pozn. redakce). K dostání bude pro čínské zákazníky od příštího roku. Celkem bude mít automobilka na místním trhu již 13 elektrických modelů.
Čtěte také: Číňané nechtějí evropské elektromobily, jsou prý těžce zaostalé
Na čínském trhu se s elektromobily doslova roztrhl pytel. Tesla a další automobilky spolu s BYD dominují místnímu trhu. Jen za poslední rok se prodeje bateriových vozidel zdvojnásobily. Do nedávna dominantní dodavatelé spalovacích vozidel jako je Volkswagen nebo General Motors hlásí obrovské ztráty a úpadek zájmu o klasickou automobilovou techniku.
Jen za první kvartál letošního roku tvořily prodeje elektromobilů celou čtvrtinu z prodaných vozidel. To jsou oficiální data poskytnuté Čínskou asociací automobilových výrobců. Čína je pro BMW největším trhem. Za toto období prodali přes 200 tisíc vozů. I přes takový skvělý výsledek se jedná o meziroční propad o 9,2 %.