BMW iX s novou revoluční baterií dosáhlo reálného dojezdu 978 kilometrů
- Společnost ONE otestovala BMW iX se svou baterií
- V minulosti už podobné zkoušela s elektromobilem Tesla Model S
- A výsledek? Nevídané prodloužení dojezdu na reálných 978 kilometrů

Startup Our Next Energy, který se věnuje vývoji revoluční baterie Gemini, otestoval svůj prototyp BMW iX. Tento test tak následoval předchozí snahy s Teslou Model S. Jak se společnosti ONE vydařil?
Testovací BMW iX dosáhlo šíleného dojezdu
Společnost ONE úspěšně otestovala svoji baterii v testovacím elektromobilu BMW iX, přičemž předtím prováděla podobné testy s vozem Tesla Model S. Výsledky testování baterie Gemini byly v obou případech naprosto vynikající a nyní se tak naskytá jediná otázka. Mohli bychom se nové revoluční baterie dočkat v komerční výrobě?
V rámci projektu ve spolupráci s BMW, jehož cílem bylo s vozem BMW iX vybaveným baterií Gemini ujet přes 600 mil (965 km), došlo k velkému úspěchu. Prototyp vozu totiž tuto vzdálenost dokonce překonal o 8 mil a na jedno nabití tak ujel neskutečných 978 kilometrů.

Čtěte také: Startup skloubil u elektromobilu 2 různé baterie, slibuje dojezd téměř 1 000 km
Dostane se baterie do výroby?
Nikoho zkrátka nepřekvapí, že je to právě dojezd, co brání nejvíce řidičům v přechodu ze spalovacích motorů na elektromobily. Teprve až elektrické automobily získají dostatečný dojezd, budou lidé natolik pohodlní, aby si je koupili. Právě tuto myšlenku zastává například i Mujeeb Ijaz, generální ředitel společnosti ONE.
Její baterie Gemini nyní prokázala, že dokáže zdvojnásobit dojezd elektromobilů a prolomit tak tu největší bariéru v rámci elektrifikace. Výsledek udělal dojem i na vysoké představitele BMW, kteří již myslí na další kroky v rámci spolupráce dvou společností. Třeba se tak v budoucnu dočkáme baterie Gemini v každém elektromobilu německé automobilky.