V moderních elektrických vozech se nejčastěji střídají baterie s odlišnými chemickými základy a sloučeninami. Některé jsou vhodnější na kratší cesty a snesou častější nabíjení, jiné zase lépe fungují na delších trasách. Zní to podobně jako dlouholeté dilema, komu se více hodí benzínové nebo dieselové vozidlo. Michiganský startup se proto rozhodl, že nejlepším řešením je různé technologie zkombinovat.
Společnost Our Next Energy, zkráceně ONE, investuje do vcelku netradičního řešení. Místo klasické „jedno typové“ baterie sestává ze dvou vrstev s dvěma odlišnými technologiemi. Svůj bateriový hybrid nazývá Gemini. Celková kapacita o součtu 185 kWh má elektromobilu dodat energii až na 965 kilometrů. Menší baterie používá sloučeninu LFP pro kratší dojezdy o dojezdu do 240 kilometrů. Druhá baterie se stará o prodloužení dojezdu na delších trasách a aktivuje se až při takové jízdě automaticky.
O technologii větší baterie toho zatím příliš nevíme, výrobce akorát napovídá, že se jedná o typ postrádající anodu a vyrábí se z materiálu hojně zastoupeném na území Spojených států. Cílem je omezit import surových materiálů jako jsou kobalt, nikl nebo grafit. U kobaltu je navíc cílem jeho úplná eliminace, jelikož naprostá většina této suroviny se těží v Demokratické republice Kongo za ilegálního přispění dětské pracovní síly.
Čtěte také: Li-S baterie má zásadní vylepšení. Odstartuje novou éru elektromobility?
Objemová energetická hustota baterie Gemini dosahuje hodnoty 1 007 Wh/l. To je téměř dvojnásobek dnešního průměru v bateriovém průmyslu. Absence anody nejen že řeší úbytek grafitu jako běžně používaného materiálu, celkově má pomoci baterii s hustotou zápisu, i má předcházet přehřívání. Ředitel společnosti navíc uvedl, že upravená technologie má být levnější než běžně produkované baterie.
V loni společnost obdržela velmi štědrou investici 65 milionů dolarů od automobilky BMW a jejího projektu BMW i Ventures. Začátkem letošního roku ve druhém kole částku navýšili o dalších 300 milionů. Celková hodnota společnosti již přesáhla hodnotu jedné miliardy. ONE nyní testuje svůj produkt na modelu BMW iX. Je tak zatím otázkou, jak si baterie bude stát při testování v běžném provozu a zda skutečně dokáže dosáhnout inzerovaného dojezdu.
V moderních elektrických vozech se nejčastěji střídají baterie s odlišnými chemickými základy a sloučeninami. Některé jsou vhodnější na kratší cesty a snesou častější nabíjení, jiné zase lépe fungují na delších trasách. Zní to podobně jako dlouholeté dilema, komu se více hodí benzínové nebo dieselové vozidlo. Michiganský startup se proto rozhodl, že nejlepším řešením je různé technologie zkombinovat.
Společnost Our Next Energy, zkráceně ONE, investuje do vcelku netradičního řešení. Místo klasické „jedno typové“ baterie sestává ze dvou vrstev s dvěma odlišnými technologiemi. Svůj bateriový hybrid nazývá Gemini. Celková kapacita o součtu 185 kWh má elektromobilu dodat energii až na 965 kilometrů. Menší baterie používá sloučeninu LFP pro kratší dojezdy o dojezdu do 240 kilometrů. Druhá baterie se stará o prodloužení dojezdu na delších trasách a aktivuje se až při takové jízdě automaticky.
O technologii větší baterie toho zatím příliš nevíme, výrobce akorát napovídá, že se jedná o typ postrádající anodu a vyrábí se z materiálu hojně zastoupeném na území Spojených států. Cílem je omezit import surových materiálů jako jsou kobalt, nikl nebo grafit. U kobaltu je navíc cílem jeho úplná eliminace, jelikož naprostá většina této suroviny se těží v Demokratické republice Kongo za ilegálního přispění dětské pracovní síly.
Čtěte také: Li-S baterie má zásadní vylepšení. Odstartuje novou éru elektromobility?
Objemová energetická hustota baterie Gemini dosahuje hodnoty 1 007 Wh/l. To je téměř dvojnásobek dnešního průměru v bateriovém průmyslu. Absence anody nejen že řeší úbytek grafitu jako běžně používaného materiálu, celkově má pomoci baterii s hustotou zápisu, i má předcházet přehřívání. Ředitel společnosti navíc uvedl, že upravená technologie má být levnější než běžně produkované baterie.
V loni společnost obdržela velmi štědrou investici 65 milionů dolarů od automobilky BMW a jejího projektu BMW i Ventures. Začátkem letošního roku ve druhém kole částku navýšili o dalších 300 milionů. Celková hodnota společnosti již přesáhla hodnotu jedné miliardy. ONE nyní testuje svůj produkt na modelu BMW iX. Je tak zatím otázkou, jak si baterie bude stát při testování v běžném provozu a zda skutečně dokáže dosáhnout inzerovaného dojezdu.