Tesla je pozadu, tvrdí šéf BMW. „Naše baterie jsou mnohem lepší!“

  • BMW věří, že jí nové baterie dají proti Tesle konkurenční výhodu
  • Nové cylindrické články mají potenciál snížit výrobní náklady na polovinu
  • Současně mají u elektromobilů prodloužit dojezd až o 30 %
BMW iX2

BMW iX2 | foto: BMW

„Tesla potřebuje dohnat nás. Ve skutečnosti nevidíme, že by měla Tesla před námi nějaký náskok.“ Těmito sebejistými slovy reagoval Milan Nedeljković, člen představenstva BMW odpovědný za výrobu, v rozhovoru pro Automotive News Europe na otázku, jak německá automobilka dožene náskok svých největších konkurentů v oblasti elektromobility, včetně Tesly.

Nové baterie budou levnější a nabídnou delší dojezd

Mohlo by se zdát, že se jedná jen o silácká slova. Zvlášť, když celá skupina BMW, která zahrnuje modely značek BMW a Mini, za letošní třetí čtvrtletí prodala necelých 100 000 elektromobilů, zatímco Tesla dodala ve stejném období 435 000 elektromobilů. Nicméně bavorská automobilka si meziročně polepšila o téměř 80 %, zatímco Tesla zvýšila své globální dodávky o 27 %.

Německý výrobce si také věří ve svých nových cylindrických bateriových článcích Gen 6, od nichž si slibuje velkou konkurenční výhodu. První vzorky nové generace bateriových článků již začaly sjíždět z výrobní linky továrny na baterie, kterou provozuje BMW nedaleko bavorské metropole Mnichova.

BMW iX2


Čtěte také: Hrozí, že nebude dost baterií pro elektromobily. Prsty v tom má Čína


BMW slibuje elektromobily s dojezdem 800 km

V porovnání s předchozí generací prizmatických lithium-iontových bateriových článků mají cylindrické články BMW Gen 6 potenciál snížit výrobní náklady na polovinu a současně díky vyšší energetické hustotě při stejné velikosti akumulátoru prodloužit dojezd až o 30 %. Pro BMW se tak otevírá cesta k elektromobilům s dojezdem kolem 800 km. Nová generace baterií současně umožní rychlé nabíjení s výkonem až 270 kW.

Nicméně nové články BMW ještě nejsou zcela připraveny a než se s nimi setkáme naživo, bude to ještě chvíli trvat. V současnosti probíhá pouze výroba předprodukčních vzorků ve firemní továrně. Spuštění masové výroby až v šesti Gigafactory dodavatelů BMW se očekává až v roce 2025. Ve stejnou dobu by měly přijít na trh i první elektrické modely postavené na nové architektuře Neue Klasse.

Nahradí Li-ion jiné složení?

Kromě klasického formátu lithium-iontových článků pracuje BMW také na dalších chemických složeních pro články Gen 6, což má potenciál ještě více snížit výrobní náklady.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Tesla je pozadu, tvrdí šéf BMW. „Naše baterie jsou mnohem lepší!“

  • BMW věří, že jí nové baterie dají proti Tesle konkurenční výhodu
  • Nové cylindrické články mají potenciál snížit výrobní náklady na polovinu
  • Současně mají u elektromobilů prodloužit dojezd až o 30 %
BMW iX2

BMW iX2 | foto: BMW

„Tesla potřebuje dohnat nás. Ve skutečnosti nevidíme, že by měla Tesla před námi nějaký náskok.“ Těmito sebejistými slovy reagoval Milan Nedeljković, člen představenstva BMW odpovědný za výrobu, v rozhovoru pro Automotive News Europe na otázku, jak německá automobilka dožene náskok svých největších konkurentů v oblasti elektromobility, včetně Tesly.

Nové baterie budou levnější a nabídnou delší dojezd

Mohlo by se zdát, že se jedná jen o silácká slova. Zvlášť, když celá skupina BMW, která zahrnuje modely značek BMW a Mini, za letošní třetí čtvrtletí prodala necelých 100 000 elektromobilů, zatímco Tesla dodala ve stejném období 435 000 elektromobilů. Nicméně bavorská automobilka si meziročně polepšila o téměř 80 %, zatímco Tesla zvýšila své globální dodávky o 27 %.

Německý výrobce si také věří ve svých nových cylindrických bateriových článcích Gen 6, od nichž si slibuje velkou konkurenční výhodu. První vzorky nové generace bateriových článků již začaly sjíždět z výrobní linky továrny na baterie, kterou provozuje BMW nedaleko bavorské metropole Mnichova.

BMW iX2


Čtěte také: Hrozí, že nebude dost baterií pro elektromobily. Prsty v tom má Čína


BMW slibuje elektromobily s dojezdem 800 km

V porovnání s předchozí generací prizmatických lithium-iontových bateriových článků mají cylindrické články BMW Gen 6 potenciál snížit výrobní náklady na polovinu a současně díky vyšší energetické hustotě při stejné velikosti akumulátoru prodloužit dojezd až o 30 %. Pro BMW se tak otevírá cesta k elektromobilům s dojezdem kolem 800 km. Nová generace baterií současně umožní rychlé nabíjení s výkonem až 270 kW.

Nicméně nové články BMW ještě nejsou zcela připraveny a než se s nimi setkáme naživo, bude to ještě chvíli trvat. V současnosti probíhá pouze výroba předprodukčních vzorků ve firemní továrně. Spuštění masové výroby až v šesti Gigafactory dodavatelů BMW se očekává až v roce 2025. Ve stejnou dobu by měly přijít na trh i první elektrické modely postavené na nové architektuře Neue Klasse.

Nahradí Li-ion jiné složení?

Kromě klasického formátu lithium-iontových článků pracuje BMW také na dalších chemických složeních pro články Gen 6, což má potenciál ještě více snížit výrobní náklady.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."