Tesla je pozadu, tvrdí šéf BMW. „Naše baterie jsou mnohem lepší!“
- BMW věří, že jí nové baterie dají proti Tesle konkurenční výhodu
- Nové cylindrické články mají potenciál snížit výrobní náklady na polovinu
- Současně mají u elektromobilů prodloužit dojezd až o 30 %

„Tesla potřebuje dohnat nás. Ve skutečnosti nevidíme, že by měla Tesla před námi nějaký náskok.“ Těmito sebejistými slovy reagoval Milan Nedeljković, člen představenstva BMW odpovědný za výrobu, v rozhovoru pro Automotive News Europe na otázku, jak německá automobilka dožene náskok svých největších konkurentů v oblasti elektromobility, včetně Tesly.
Nové baterie budou levnější a nabídnou delší dojezd
Mohlo by se zdát, že se jedná jen o silácká slova. Zvlášť, když celá skupina BMW, která zahrnuje modely značek BMW a Mini, za letošní třetí čtvrtletí prodala necelých 100 000 elektromobilů, zatímco Tesla dodala ve stejném období 435 000 elektromobilů. Nicméně bavorská automobilka si meziročně polepšila o téměř 80 %, zatímco Tesla zvýšila své globální dodávky o 27 %.
Německý výrobce si také věří ve svých nových cylindrických bateriových článcích Gen 6, od nichž si slibuje velkou konkurenční výhodu. První vzorky nové generace bateriových článků již začaly sjíždět z výrobní linky továrny na baterie, kterou provozuje BMW nedaleko bavorské metropole Mnichova.
Čtěte také: Hrozí, že nebude dost baterií pro elektromobily. Prsty v tom má Čína
BMW slibuje elektromobily s dojezdem 800 km
V porovnání s předchozí generací prizmatických lithium-iontových bateriových článků mají cylindrické články BMW Gen 6 potenciál snížit výrobní náklady na polovinu a současně díky vyšší energetické hustotě při stejné velikosti akumulátoru prodloužit dojezd až o 30 %. Pro BMW se tak otevírá cesta k elektromobilům s dojezdem kolem 800 km. Nová generace baterií současně umožní rychlé nabíjení s výkonem až 270 kW.
Nicméně nové články BMW ještě nejsou zcela připraveny a než se s nimi setkáme naživo, bude to ještě chvíli trvat. V současnosti probíhá pouze výroba předprodukčních vzorků ve firemní továrně. Spuštění masové výroby až v šesti Gigafactory dodavatelů BMW se očekává až v roce 2025. Ve stejnou dobu by měly přijít na trh i první elektrické modely postavené na nové architektuře Neue Klasse.
Nahradí Li-ion jiné složení?
Kromě klasického formátu lithium-iontových článků pracuje BMW také na dalších chemických složeních pro články Gen 6, což má potenciál ještě více snížit výrobní náklady.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.