ElektrickéVozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | autonomní auto | počet elektromobilů v ČR

BMW i8 (2018): inovovaný elektrický supersport

  |  komentovat  |  autor: Luboš Srb

První generace vzrušujícího elektrického supersportu od německé automobilky přišla už před dlouhými šesti lety. Přišel tedy čas na pokrok a inovace.

Elektrizující revolucionář

Sportovně laděné BMW i8 s plug-in hybridním pohonem patří ve světě mezi hlavní revolucionáře na poli přechodu k elektrickému pohonu. A ne náhodou si ho tak oblíbil například Pierce Brosnan coby filmový James Bond, ale i jiné známé celebrity, které mají rádi nejmodernější technologie. Auto se také objevuje v závodech Formule E jako Safety car, nebo jej vyzkoušeli i policisté ČR, leč po 14 dnech s ním bourali.

Pro milovníky rychlé jízdy

Nejnovější generace sportovního kupé opět snoubí futuristický a sportovní design s maximálním výkonem, pohodlností, ale i exkluzivitou. Ve variantě Coupé, ale i v nové sesterské Roadster variantě uchvátí podmanivým zvukem motoru (samozřejmě toho spalovacího, nikoliv elektrického), či speciální konstrukcí tvořenou monokokem vyrobeným z uhlíkových kompozitů, který je zárukou nejen příkladně nízké hmotnosti (necelých 1,5 tuny), ale také potřebné tuhosti. Nepřehlédnutelné jsou vzhůru otevírající se dveře, a to u obou nabízených variant.

O skvělý výkon v hybridní sestavě s pohonem všech kol (AWD) se postará celkem 374 koní (275 kW) s celkovým točivým momentem 570 Nm, přičemž elektromotor dodává 143 koní s okamžitým točivým momentem 250 Nm a tříválcový spalovací motor pak 231 koní s točivým momentem až 320 Nm. Díky tomu dokáže nové BMW i8 (2018) zrychlit z 0 na 100 km/hod jen za 4,4 sekundy, nebo jet maximální rychlostí až 250 km/hod.

Umí jet i čistě na elektřinu

Baterie s kapacitou 34 Ah (11,6 kWh) se dá dobíjet nejen rekuperací, ale také na nabíjecích stanicích, a slibuje dojezd až 55 km čistě na elektrický pohon. Což mimochodem podle statistiky v drtivé většině případů dennodenních jízd musí každému stačit. Ale na delší trasy je samozřejmě možné jezdit i na benzin, a to s kombinovanou spotřebou 2 litry na 100 km. Při jízdě na čistě elektrický pohon pak 14 kWh na 100 km. Samozřejmostí je pak supermoderní interiér s luxusními materiály, velkou obrazovkou, či HUD displejem.

Cena a dostupnost

Inovovaná varianta představená v loňském roce dorazila na český trh v březnu 2018, a to za cenu již od 3,4 milionů korun. Doposud přitom byla první generace k mání za zhruba 3,7 milionů korun.

zdroj: BMW

ČLÁNKY:, , , , ,

Diskuze

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Hyundai Kona Electric: první kilometry s SUV elektromobilem

Hyundai Kona Electric: první kilometry s SUV elektromobilem

18. 10. 2018  |  Luboš Srb  |  7 komentářů

Na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli očekávaný nový elektromobil Hyundai Kona Electric, který jednoznačně zaujme svým futuristicky laděným vzhledem…

Nejrychlejší auto jedoucí pozadu? Prvenství získal elektromobil

Nejrychlejší auto jedoucí pozadu? Prvenství získal elektromobil

18. 10. 2018  |  Luboš Srb  |  diskuze (0)

Elektromobily na sebe strhávají čím dál tím větší pozornost. A to nejen svými neustále vylepšovanými specifikacemi a vlastnostmi, ale…

Tesla Model 3 trhá rekordy. Vyrobeno bylo již 100 000 kusů

Tesla Model 3 trhá rekordy. Vyrobeno bylo již 100 000 kusů

17. 10. 2018  |  Martin Skořepa  |  diskuze (1)

Tesla údajně překročila historický milník u svého nejnovějšího „cenově dostupnějšího“ elektromobilu Model 3. Vyrobila již 100 000 kusů. Tip: Tesla…

Mobilní zobrazení