BMW i8 (2018): inovovaný elektrický supersport

První generace vzrušujícího elektrického supersportu od německé automobilky přišla už před dlouhými šesti lety. Přišel tedy čas na pokrok a inovace.

Elektrizující revolucionář

Sportovně laděné BMW i8 s plug-in hybridním pohonem patří ve světě mezi hlavní revolucionáře na poli přechodu k elektrickému pohonu. A ne náhodou si ho tak oblíbil například Pierce Brosnan coby filmový James Bond, ale i jiné známé celebrity, které mají rádi nejmodernější technologie. Auto se také objevuje v závodech Formule E jako Safety car, nebo jej vyzkoušeli i policisté ČR, leč po 14 dnech s ním bourali.

Pro milovníky rychlé jízdy

Nejnovější generace sportovního kupé opět snoubí futuristický a sportovní design s maximálním výkonem, pohodlností, ale i exkluzivitou. Ve variantě Coupé, ale i v nové sesterské Roadster variantě uchvátí podmanivým zvukem motoru (samozřejmě toho spalovacího, nikoliv elektrického), či speciální konstrukcí tvořenou monokokem vyrobeným z uhlíkových kompozitů, který je zárukou nejen příkladně nízké hmotnosti (necelých 1,5 tuny), ale také potřebné tuhosti. Nepřehlédnutelné jsou vzhůru otevírající se dveře, a to u obou nabízených variant.

O skvělý výkon v hybridní sestavě s pohonem všech kol (AWD) se postará celkem 374 koní (275 kW) s celkovým točivým momentem 570 Nm, přičemž elektromotor dodává 143 koní s okamžitým točivým momentem 250 Nm a tříválcový spalovací motor pak 231 koní s točivým momentem až 320 Nm. Díky tomu dokáže nové BMW i8 (2018) zrychlit z 0 na 100 km/hod jen za 4,4 sekundy, nebo jet maximální rychlostí až 250 km/hod.

Umí jet i čistě na elektřinu

Baterie s kapacitou 34 Ah (11,6 kWh) se dá dobíjet nejen rekuperací, ale také na nabíjecích stanicích, a slibuje dojezd až 55 km čistě na elektrický pohon. Což mimochodem podle statistiky v drtivé většině případů dennodenních jízd musí každému stačit. Ale na delší trasy je samozřejmě možné jezdit i na benzin, a to s kombinovanou spotřebou 2 litry na 100 km. Při jízdě na čistě elektrický pohon pak 14 kWh na 100 km. Samozřejmostí je pak supermoderní interiér s luxusními materiály, velkou obrazovkou, či HUD displejem.

https://www.youtube.com/watch?v=s9DYTeD63Io

Cena a dostupnost

Inovovaná varianta představená v loňském roce dorazila na český trh v březnu 2018, a to za cenu již od 3,4 milionů korun. Doposud přitom byla první generace k mání za zhruba 3,7 milionů korun.

zdroj: BMW

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

BMW i8 (2018): inovovaný elektrický supersport

První generace vzrušujícího elektrického supersportu od německé automobilky přišla už před dlouhými šesti lety. Přišel tedy čas na pokrok a inovace.

Elektrizující revolucionář

Sportovně laděné BMW i8 s plug-in hybridním pohonem patří ve světě mezi hlavní revolucionáře na poli přechodu k elektrickému pohonu. A ne náhodou si ho tak oblíbil například Pierce Brosnan coby filmový James Bond, ale i jiné známé celebrity, které mají rádi nejmodernější technologie. Auto se také objevuje v závodech Formule E jako Safety car, nebo jej vyzkoušeli i policisté ČR, leč po 14 dnech s ním bourali.

Pro milovníky rychlé jízdy

Nejnovější generace sportovního kupé opět snoubí futuristický a sportovní design s maximálním výkonem, pohodlností, ale i exkluzivitou. Ve variantě Coupé, ale i v nové sesterské Roadster variantě uchvátí podmanivým zvukem motoru (samozřejmě toho spalovacího, nikoliv elektrického), či speciální konstrukcí tvořenou monokokem vyrobeným z uhlíkových kompozitů, který je zárukou nejen příkladně nízké hmotnosti (necelých 1,5 tuny), ale také potřebné tuhosti. Nepřehlédnutelné jsou vzhůru otevírající se dveře, a to u obou nabízených variant.

O skvělý výkon v hybridní sestavě s pohonem všech kol (AWD) se postará celkem 374 koní (275 kW) s celkovým točivým momentem 570 Nm, přičemž elektromotor dodává 143 koní s okamžitým točivým momentem 250 Nm a tříválcový spalovací motor pak 231 koní s točivým momentem až 320 Nm. Díky tomu dokáže nové BMW i8 (2018) zrychlit z 0 na 100 km/hod jen za 4,4 sekundy, nebo jet maximální rychlostí až 250 km/hod.

Umí jet i čistě na elektřinu

Baterie s kapacitou 34 Ah (11,6 kWh) se dá dobíjet nejen rekuperací, ale také na nabíjecích stanicích, a slibuje dojezd až 55 km čistě na elektrický pohon. Což mimochodem podle statistiky v drtivé většině případů dennodenních jízd musí každému stačit. Ale na delší trasy je samozřejmě možné jezdit i na benzin, a to s kombinovanou spotřebou 2 litry na 100 km. Při jízdě na čistě elektrický pohon pak 14 kWh na 100 km. Samozřejmostí je pak supermoderní interiér s luxusními materiály, velkou obrazovkou, či HUD displejem.

https://www.youtube.com/watch?v=s9DYTeD63Io

Cena a dostupnost

Inovovaná varianta představená v loňském roce dorazila na český trh v březnu 2018, a to za cenu již od 3,4 milionů korun. Doposud přitom byla první generace k mání za zhruba 3,7 milionů korun.

zdroj: BMW

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."