Japonsko se zdá být zemí neomezených možností. Tato technologicky velmi vyspělá země nabízí svým občanům i zbytku světa nejrůznější typy vychytávek, které dokáží pobavit nebo i usnadnit každodenní život. Jenže výrobci občas v honbě za senzací zapomenou na platnou legislativu. Na to nyní doplatila žena, která použila cestovní kufr jako dopravní prostředek.
Jestliže sledujete dění ve světě techniky, nepřekvapí vás, že si dnes cestování můžete zpříjemnit jízdou na cestovním kufru. Nemusíte se přitom odrážet nohami jako Fred Flintstone, o pohon se stará miniaturní elektromotor. O podobném typu zavazadla jsme již v minulosti na webu psali. Japonka si tímto způsobem chtěla zrychlit cestu, krátce nato ale byla zastavena místní policií pro porušení dopravního zákona.
I když se kufr, jmenovitě Airwheel SE3 Mobility Scooter, může pohybovat nejrychleji 13 km/h a reálně tedy pro pěší nepředstavuje výrazné riziko, v Japonsku není takové zařízení povolené řídit na trasách vyhrazených pro pěší. Zákon na něj nahlíží jako na slabý moped či skútr s objemem motoru do 50 cm3. A takové dopravní prostředky je potřeba řídit jen s platným řidičským průkazem na danou skupinu. Na to žena doplatila, jelikož oprávnění ve skutečnosti nevlastní.
Čtěte také: Zázrak techniky? Tenhle cestovní kufr jezdí na baterky a má i autopilota
Ač je absurdní elektrický kufr srovnávat s mopedem nebo i elektrickou koloběžkou, zákon v tomto hovoří jasně. Všechna taková vozidla, ač vypadají odlišně od běžných lehkých dopravních prostředků, řídí se stejným zákonem. K přestupku došlo v polovině března, příkaz k úhradě pokuty byl ale nešťastné řidičce doručen s více než tří měsíčním zpožděním. Ani soudce rozhodující tento případ si nebyl jistý, jak správně vozidlo zařadit na škálu známých dopravních prostředků.
Jeho vlastní názor potvrdil, že i on sám si není vědom, že by elektrický kufr vyžadoval nutnost vlastnění jakékoliv skupiny řidičského oprávnění. Jelikož je ale zákon formulován v tomto případě jasně, musela být ženě udělena pokuta. Výše pokuty nebyla zveřejněna. Paradoxem je, že elektrická jízdní kola s maximální rychlostí do 20 km/h v Japonsku žádný řidičák nevyžadují.
Japonsko se zdá být zemí neomezených možností. Tato technologicky velmi vyspělá země nabízí svým občanům i zbytku světa nejrůznější typy vychytávek, které dokáží pobavit nebo i usnadnit každodenní život. Jenže výrobci občas v honbě za senzací zapomenou na platnou legislativu. Na to nyní doplatila žena, která použila cestovní kufr jako dopravní prostředek.
Jestliže sledujete dění ve světě techniky, nepřekvapí vás, že si dnes cestování můžete zpříjemnit jízdou na cestovním kufru. Nemusíte se přitom odrážet nohami jako Fred Flintstone, o pohon se stará miniaturní elektromotor. O podobném typu zavazadla jsme již v minulosti na webu psali. Japonka si tímto způsobem chtěla zrychlit cestu, krátce nato ale byla zastavena místní policií pro porušení dopravního zákona.
I když se kufr, jmenovitě Airwheel SE3 Mobility Scooter, může pohybovat nejrychleji 13 km/h a reálně tedy pro pěší nepředstavuje výrazné riziko, v Japonsku není takové zařízení povolené řídit na trasách vyhrazených pro pěší. Zákon na něj nahlíží jako na slabý moped či skútr s objemem motoru do 50 cm3. A takové dopravní prostředky je potřeba řídit jen s platným řidičským průkazem na danou skupinu. Na to žena doplatila, jelikož oprávnění ve skutečnosti nevlastní.
Čtěte také: Zázrak techniky? Tenhle cestovní kufr jezdí na baterky a má i autopilota
Ač je absurdní elektrický kufr srovnávat s mopedem nebo i elektrickou koloběžkou, zákon v tomto hovoří jasně. Všechna taková vozidla, ač vypadají odlišně od běžných lehkých dopravních prostředků, řídí se stejným zákonem. K přestupku došlo v polovině března, příkaz k úhradě pokuty byl ale nešťastné řidičce doručen s více než tří měsíčním zpožděním. Ani soudce rozhodující tento případ si nebyl jistý, jak správně vozidlo zařadit na škálu známých dopravních prostředků.
Jeho vlastní názor potvrdil, že i on sám si není vědom, že by elektrický kufr vyžadoval nutnost vlastnění jakékoliv skupiny řidičského oprávnění. Jelikož je ale zákon formulován v tomto případě jasně, musela být ženě udělena pokuta. Výše pokuty nebyla zveřejněna. Paradoxem je, že elektrická jízdní kola s maximální rychlostí do 20 km/h v Japonsku žádný řidičák nevyžadují.