Bizár! Žena dostala pokutu za jízdu na cestovním kufru, neměla řidičák

  • Elektrický kufr AirWheel nabízí miniaturní elektromotor pro snadnou přepravu
  • Zákony ovšem mohou hovořit proti jejímu použití
  • V Japonsku se na elektrický kufr nahlíží jako na běžný malý moped
Chytrý kufr Airwheel SR5

Chytrý kufr Airwheel SR5 | foto: Airwheel

Japonsko se zdá být zemí neomezených možností. Tato technologicky velmi vyspělá země nabízí svým občanům i zbytku světa nejrůznější typy vychytávek, které dokáží pobavit nebo i usnadnit každodenní život. Jenže výrobci občas v honbě za senzací zapomenou na platnou legislativu. Na to nyní doplatila žena, která použila cestovní kufr jako dopravní prostředek.

Když i cestovní kufr v sobě ukrývá elektrický pohon

Jestliže sledujete dění ve světě techniky, nepřekvapí vás, že si dnes cestování můžete zpříjemnit jízdou na cestovním kufru. Nemusíte se přitom odrážet nohami jako Fred Flintstone, o pohon se stará miniaturní elektromotor. O podobném typu zavazadla jsme již v minulosti na webu psali. Japonka si tímto způsobem chtěla zrychlit cestu, krátce nato ale byla zastavena místní policií pro porušení dopravního zákona.

I když se kufr, jmenovitě Airwheel SE3 Mobility Scooter, může pohybovat nejrychleji 13 km/h a reálně tedy pro pěší nepředstavuje výrazné riziko, v Japonsku není takové zařízení povolené řídit na trasách vyhrazených pro pěší. Zákon na něj nahlíží jako na slabý moped či skútr s objemem motoru do 50 cm3. A takové dopravní prostředky je potřeba řídit jen s platným řidičským průkazem na danou skupinu. Na to žena doplatila, jelikož oprávnění ve skutečnosti nevlastní.

Chytrý kufr Airwheel SR5

Chytrý kufr Airwheel SR5 | foto: Airwheel


Čtěte také: Zázrak techniky? Tenhle cestovní kufr jezdí na baterky a má i autopilota


Japonci nerozlišují kufr od malého mopedu

Ač je absurdní elektrický kufr srovnávat s mopedem nebo i elektrickou koloběžkou, zákon v tomto hovoří jasně. Všechna taková vozidla, ač vypadají odlišně od běžných lehkých dopravních prostředků, řídí se stejným zákonem. K přestupku došlo v polovině března, příkaz k úhradě pokuty byl ale nešťastné řidičce doručen s více než tří měsíčním zpožděním. Ani soudce rozhodující tento případ si nebyl jistý, jak správně vozidlo zařadit na škálu známých dopravních prostředků.

Jeho vlastní názor potvrdil, že i on sám si není vědom, že by elektrický kufr vyžadoval nutnost vlastnění jakékoliv skupiny řidičského oprávnění. Jelikož je ale zákon formulován v tomto případě jasně, musela být ženě udělena pokuta. Výše pokuty nebyla zveřejněna. Paradoxem je, že elektrická jízdní kola s maximální rychlostí do 20 km/h v Japonsku žádný řidičák nevyžadují.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Bizár! Žena dostala pokutu za jízdu na cestovním kufru, neměla řidičák

  • Elektrický kufr AirWheel nabízí miniaturní elektromotor pro snadnou přepravu
  • Zákony ovšem mohou hovořit proti jejímu použití
  • V Japonsku se na elektrický kufr nahlíží jako na běžný malý moped
Chytrý kufr Airwheel SR5

Chytrý kufr Airwheel SR5 | foto: Airwheel

Japonsko se zdá být zemí neomezených možností. Tato technologicky velmi vyspělá země nabízí svým občanům i zbytku světa nejrůznější typy vychytávek, které dokáží pobavit nebo i usnadnit každodenní život. Jenže výrobci občas v honbě za senzací zapomenou na platnou legislativu. Na to nyní doplatila žena, která použila cestovní kufr jako dopravní prostředek.

Když i cestovní kufr v sobě ukrývá elektrický pohon

Jestliže sledujete dění ve světě techniky, nepřekvapí vás, že si dnes cestování můžete zpříjemnit jízdou na cestovním kufru. Nemusíte se přitom odrážet nohami jako Fred Flintstone, o pohon se stará miniaturní elektromotor. O podobném typu zavazadla jsme již v minulosti na webu psali. Japonka si tímto způsobem chtěla zrychlit cestu, krátce nato ale byla zastavena místní policií pro porušení dopravního zákona.

I když se kufr, jmenovitě Airwheel SE3 Mobility Scooter, může pohybovat nejrychleji 13 km/h a reálně tedy pro pěší nepředstavuje výrazné riziko, v Japonsku není takové zařízení povolené řídit na trasách vyhrazených pro pěší. Zákon na něj nahlíží jako na slabý moped či skútr s objemem motoru do 50 cm3. A takové dopravní prostředky je potřeba řídit jen s platným řidičským průkazem na danou skupinu. Na to žena doplatila, jelikož oprávnění ve skutečnosti nevlastní.

Chytrý kufr Airwheel SR5

Chytrý kufr Airwheel SR5 | foto: Airwheel


Čtěte také: Zázrak techniky? Tenhle cestovní kufr jezdí na baterky a má i autopilota


Japonci nerozlišují kufr od malého mopedu

Ač je absurdní elektrický kufr srovnávat s mopedem nebo i elektrickou koloběžkou, zákon v tomto hovoří jasně. Všechna taková vozidla, ač vypadají odlišně od běžných lehkých dopravních prostředků, řídí se stejným zákonem. K přestupku došlo v polovině března, příkaz k úhradě pokuty byl ale nešťastné řidičce doručen s více než tří měsíčním zpožděním. Ani soudce rozhodující tento případ si nebyl jistý, jak správně vozidlo zařadit na škálu známých dopravních prostředků.

Jeho vlastní názor potvrdil, že i on sám si není vědom, že by elektrický kufr vyžadoval nutnost vlastnění jakékoliv skupiny řidičského oprávnění. Jelikož je ale zákon formulován v tomto případě jasně, musela být ženě udělena pokuta. Výše pokuty nebyla zveřejněna. Paradoxem je, že elektrická jízdní kola s maximální rychlostí do 20 km/h v Japonsku žádný řidičák nevyžadují.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."