V případě požáru, elektrické a hybridní automobily, které obsahují lithium-iontové baterie, jsou přinejmenším stejně bezpečné, jako vozidla s klasickým spalovacím motorem. To je závěr testů uskutečněných odborníky z firmy DEKRA a výrobců vozidel.
DEKRA strávila hodně času na testech zaměřených na bezpečnost elektromobilů. “Otázka bezpečnosti je klíčem ke zvýšení popularity elektromobility – a to zahrnuje i požární ochranu.” řekl Andreas Richter, který koordinuje veškeré činnosti společnosti v této oblasti.
V sérii testů jsou 3 baterie z elektrického vozidla, které jsou v současné době na trhu zapáleny a následně uhašeny za pomoci hasících látek. “Chtěli jsme zjistit, jak se baterie opravdu budou chovat při požáru a při hašení a kolik hasícího materiálu je potřeba.” prozradil Markus Egelhaaf z výzkumu nehod DEKRA.
Baterie byly zapáleny s benzínem. Po několika minutách vznikly plameny s teplotou vyšší, jak 800°C. Baterie začaly hořet samy o sobě a plamen a kouř byl mnohem menší, než u benzínových vozidel. “Riziko rychle se šířícího požáru je menší u baterií, protože ty narozdíl od spalovacích motorů nepoužívají naftu, nebo benzín, kde tyto tekutiny mohou vytékat a dát tak za vznik velkému a obtížněji uhasitelnému požáru.” dodal Egelhaaf.
Byly také provedeny testy hašení. V prvním testu se baterie hasila vodou. Úspěšně byl požár uhašen, ale nějakou chvíli to trvalo. Několikrát ale oheň vypukl znovu. To je důkaz toho, že baterie musí být zchlazena, jakmile se oheň uhasí. Celkově se ukázalo, že na kompletní uhašení požáru bylo vynaloženo více vody, než u klasických benzínových vozidel.
V dalších dvou testech byly přidány do vody přísady, které zlepšují chladící účinek vody. V těchto testech byl uhašen požár mnohem rychleji a za vynaložení mnohem méně vody.
Závěr techto testů zní, že elektrická a hybridní auta jsou minimálně stejně bezpečné, jako klasické, benzínové vozy.
via: electriccarsreport.com
V případě požáru, elektrické a hybridní automobily, které obsahují lithium-iontové baterie, jsou přinejmenším stejně bezpečné, jako vozidla s klasickým spalovacím motorem. To je závěr testů uskutečněných odborníky z firmy DEKRA a výrobců vozidel.
DEKRA strávila hodně času na testech zaměřených na bezpečnost elektromobilů. “Otázka bezpečnosti je klíčem ke zvýšení popularity elektromobility – a to zahrnuje i požární ochranu.” řekl Andreas Richter, který koordinuje veškeré činnosti společnosti v této oblasti.
V sérii testů jsou 3 baterie z elektrického vozidla, které jsou v současné době na trhu zapáleny a následně uhašeny za pomoci hasících látek. “Chtěli jsme zjistit, jak se baterie opravdu budou chovat při požáru a při hašení a kolik hasícího materiálu je potřeba.” prozradil Markus Egelhaaf z výzkumu nehod DEKRA.
Baterie byly zapáleny s benzínem. Po několika minutách vznikly plameny s teplotou vyšší, jak 800°C. Baterie začaly hořet samy o sobě a plamen a kouř byl mnohem menší, než u benzínových vozidel. “Riziko rychle se šířícího požáru je menší u baterií, protože ty narozdíl od spalovacích motorů nepoužívají naftu, nebo benzín, kde tyto tekutiny mohou vytékat a dát tak za vznik velkému a obtížněji uhasitelnému požáru.” dodal Egelhaaf.
Byly také provedeny testy hašení. V prvním testu se baterie hasila vodou. Úspěšně byl požár uhašen, ale nějakou chvíli to trvalo. Několikrát ale oheň vypukl znovu. To je důkaz toho, že baterie musí být zchlazena, jakmile se oheň uhasí. Celkově se ukázalo, že na kompletní uhašení požáru bylo vynaloženo více vody, než u klasických benzínových vozidel.
V dalších dvou testech byly přidány do vody přísady, které zlepšují chladící účinek vody. V těchto testech byl uhašen požár mnohem rychleji a za vynaložení mnohem méně vody.
Závěr techto testů zní, že elektrická a hybridní auta jsou minimálně stejně bezpečné, jako klasické, benzínové vozy.
via: electriccarsreport.com