Problémy s nečekaným brzděním hlásí majitelé Tesly od začátku roku 2021. Na základě informací, které zveřejnil Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu USA (NHTSA) se úřad dotazuje Tesly, zda měla vozidla v době, kdy jejich řidiči zažili náhlé a nevysvětlitelné brzdění, aktivní funkce Full Self Driving nebo Autopilot.
V únoru, kdy úřad zahájil vyšetřování, uvedl: “Stěžovatelé uvádějí, že k náhlému zpomalování vozidla dochází bez varování, náhodně a velmi často opakovaně.” NHTSA také informoval o přesném počtu majitelů elektromobilů, kteří nečekané chování vozů nahlásili.
Tesla se nyní musí k celému problému vyjádřit. Čas má do 20. června, jinak jí hrozí občanskoprávní pokuty ve výši až 115 milionů dolarů. Americká agentura pro bezpečnost provozu chce také vědět, zda Tesla provedla na vozidlech, kterých se problém může týkat, některé hardwarové nebo softwarové změny.
Čtěte také: Konec záchranné mise. Tesla zařízla bezplatné nabíjení na hranicích s Ukrajinou
Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu v únoru oznámil, že potenciálně bylo ovlivněno přibližně 416 tisíc elektromobilů Tesla Model Y a Model 3, vyrobených v modelových letech 2021 a 2022. Počet se liší od předchozího vyšetřování bezpečnosti funkce Autopilot, které bylo zahájeno po sérii havárií, majících za následek vážná zranění a kdy jedna nehoda skončila tragicky. Tato záležitost potenciálně ovlivňuje přibližně 765 tisíc vozidel, vyrobených v letech 2014 až 2021.
Zatím se zdá, že přísné kontroly ze strany NHTSA budou pokračovat, zejména proto, že se dosud nezjistila příčina, která nevysvětlitelné brzdění způsobuje. Zdá se, že problém souvisí s funkcemi automatického řízení, přesná příčina ani způsob řešení zatím nejsou známy.
U takzvaného “fantomového brzdění” (Phantom Braking) zatím úřad neregistruje žádné nehody, zranění nebo úmrtí. Pokud by ale nebyla odhalena příčina, může to být jen otázkou času. Současně je třeba zmínit, že nejnovější verze Tesla Full Self Driving Beta vykazuje na základě hlášení testerů řadu důležitých vylepšení.
Problémy s nečekaným brzděním hlásí majitelé Tesly od začátku roku 2021. Na základě informací, které zveřejnil Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu USA (NHTSA) se úřad dotazuje Tesly, zda měla vozidla v době, kdy jejich řidiči zažili náhlé a nevysvětlitelné brzdění, aktivní funkce Full Self Driving nebo Autopilot.
V únoru, kdy úřad zahájil vyšetřování, uvedl: “Stěžovatelé uvádějí, že k náhlému zpomalování vozidla dochází bez varování, náhodně a velmi často opakovaně.” NHTSA také informoval o přesném počtu majitelů elektromobilů, kteří nečekané chování vozů nahlásili.
Tesla se nyní musí k celému problému vyjádřit. Čas má do 20. června, jinak jí hrozí občanskoprávní pokuty ve výši až 115 milionů dolarů. Americká agentura pro bezpečnost provozu chce také vědět, zda Tesla provedla na vozidlech, kterých se problém může týkat, některé hardwarové nebo softwarové změny.
Čtěte také: Konec záchranné mise. Tesla zařízla bezplatné nabíjení na hranicích s Ukrajinou
Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu v únoru oznámil, že potenciálně bylo ovlivněno přibližně 416 tisíc elektromobilů Tesla Model Y a Model 3, vyrobených v modelových letech 2021 a 2022. Počet se liší od předchozího vyšetřování bezpečnosti funkce Autopilot, které bylo zahájeno po sérii havárií, majících za následek vážná zranění a kdy jedna nehoda skončila tragicky. Tato záležitost potenciálně ovlivňuje přibližně 765 tisíc vozidel, vyrobených v letech 2014 až 2021.
Zatím se zdá, že přísné kontroly ze strany NHTSA budou pokračovat, zejména proto, že se dosud nezjistila příčina, která nevysvětlitelné brzdění způsobuje. Zdá se, že problém souvisí s funkcemi automatického řízení, přesná příčina ani způsob řešení zatím nejsou známy.
U takzvaného “fantomového brzdění” (Phantom Braking) zatím úřad neregistruje žádné nehody, zranění nebo úmrtí. Pokud by ale nebyla odhalena příčina, může to být jen otázkou času. Současně je třeba zmínit, že nejnovější verze Tesla Full Self Driving Beta vykazuje na základě hlášení testerů řadu důležitých vylepšení.