Automobilky plánují elektrickou ofenzívu obřích rozměrů! Kdo se stane vítězem?

Petr Bergmann
  • Čím dál více automobilek představuje své ambiciózní elektrické plány
  • Většina z nich slibuje desítky nových či elektrifikovaných modelů
  • Zatím se zdá, že přelomový rok bude už 2025
Nabíjení elektromobilu
Nabíjení elektromobilu

Audi chce do roku 2025 nabídnout 20 elektrických vozů, což je více než jakákoli jiná značka. Pokud bychom se slibům automobilek o počtech nových uvedení EV na trh rozhodli uvěřit, značka Audi by měla největší nabídku elektrických vozidel. Mnoho tradičních automobilek oznámilo pro rok 2025 ambiciózní cíle, týkající se elektrifikace. Koncern VW si klade za cíl stát se globálním lídrem na trhu elektromobilů, Hyundai plánuje prodat 560 000 elektromobilů ročně a Ford se zaměřuje na zvýšení svých investic do elektrifikace na 30 miliard dolarů, také do roku 2025.

Kdo vyhraje soutěž o nejvíce elektrických modelů?

Výše uvedené automobilky nejsou jediné, které se zavázaly investovat spoustu peněz do elektromobilů, takže bude zajímavé sledovat, která značka závod o ovládnutí trhu s elektromobily nakonec vyhraje. Soudě podle údajů od 37 automobilek analyzovaných skotským prodejcem automobilů Peterem Vardym, u Audi to vypadá, že do roku 2025 bude mít největší výběr elektromobilů. Podle oficiálních cílů německé značky do roku 2025, Audi přidá do sortimentu 15 modelů, celkem tedy 20 EV, a to včetně již dostupných vozů e-tron, e-tron Sportback, e-tron GT, Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback.

Prémiová značka VW Group bude mít překvapivě víc elektromobilů než klasický Volkswagen, který je orientován na běžnější klientelu. Do roku 2025 se očekává 7 modelů. Koncern VW jako celek však bude pravděpodobně na vrcholu s celkem 41 EV (včetně 6 od Škody, 5 od Porsche, 2 od Cupry a 1 od Seatu), a to nepočítáme ani teoreticky možné modely od Bentley, Lamborghini nebo Bugatti.

Audi Q4 e-tron, elektromobil
Audi Q4 e-tron, elektromobil

Čtěte také: Víme, které automobilky končí se spalovacími motory! Je mezi nimi i ta vaše?


Toyota musí dohánět rozjetý expres

Druhé místo v žebříčku patří Toyotě, a to ze všech uvažovaných značek. Zajímavé to je hlavně proto, že japonská společnost by měla přejít z nulového počtu elektromobilů čistě poháněných bateriemi na konci roku 2021 na 15 modelů do konce roku 2025. Je to zdaleka nejambicióznější cíl, ale vzhledem k průmyslové síle Toyoty to není nemožné. Pokud jde o prémiovou značku Lexus, ta se bude pohybovat od 1 EV v roce 2021 (UX 300e) po 2 v roce 2025, čímž se Toyota Motor Corporation dostane na 17 EV.

Třetí místo patří BMW se 13 EV do konce roku 2025, včetně 4 aktuálně nabízených – i3, iX3, i4 a iX. Značka Mini přejde z 1 EV v roce 2021 (Cooper SE) na 2 do roku 2025, přičemž celkový počet BMW Group dosáhne 15 EV (bez Rolls-Royce).

Toyota BZ4X 2022, elektromobil
Toyota BZ4X 2022, elektromobil

Korejci chystají 25 novinek

Hyundai je na čtvrtém místě s celkem 12 plánovanými modely na bateriový pohon do konce roku 2025, včetně již dostupných Kona Electric, Ioniq Electric a Ioniq 5 . Nenechte se mýlit, hovoříme pouze o značce Hyundai; pokud se vezme v úvahu také sesterská značka Kia (11 EV do roku 2025), skupina Hyundai Motor Group by nabídla celkem 23 EV. Upozorňujeme, že luxusní Genesis zde není zahrnut; ten již nabízí elektrifikovanou G80 a brzy uvede na trh GV60, čímž Hyundai Motor dosáhne celkových 25 EV.

Další zajímavé informace se týkají Stellantisu, který bude mít do roku 2025 údajně celkem 32 elektromobilů, což je druhé místo za skupinou VW. Je třeba říct, že tento výčet počítá pouze se značkami Alfa Romeo, Citroën, DS, Fiat, Jeep, Peugeot a Opel/Vauxhall – Chrysler, Dodge a Ram zde zahrnuty nejsou.

Pro další informaci, Tesla je připravena nabídnout do roku 2025 sedm modelů, z toho 4 do konce roku 2021, a to Model 3, Model Y, Model S, Model X. Cybertruck byl odložen na období 2022–2023, Roadster dorazí nejdřív v roce 2023 a v Číně vyvinuté kompaktní EV zatím nezná termín spuštění výroby. Mimochodem, do našeho přehledu nejsou zahrnuty ani čínské značky.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články