Nejdřív Audi a pak i BMW. Obě automobilky oznámily v tomto týdnu odchod ze seriálu elektrických formulí, a to po skončení příští sezóny Formule E, který bude mít vůbec poprvé status mistrovství světa.
Aktuálně je na seznamu uvedeno 12 stájí, ovšem pro dvě z nich přijde v roce 2021 sezona poslední. Ze známějších automobilek zůstává například DS, Mercedes, Nissan, Jaguar, či Nio. O možných nově příchozích jménech zatím nepadlo ani slovo.
Důvod, proč z Formule E odchází značka Audi, je změna strategie závodního oddělení Audi Sport. V motorsportu se chce nově zaměřit na rally Dakar, kde bude jezdit s plně elektrickým speciálem a může nabírat opět nové zkušenosti, které by se mohly posléze promítnout i do sériově vyráběných vozů. Ale také se chce vrátit do závodů Le Mans, kde je Audi druhou historicky nejúspěšnější značkou s celkem 13 vítězstvími v absolutním pořadí.
V případě odchodu značky BMW je důvodem, že sportovní stáj za sedm let působení v elektrických formulích podle svých slov dosáhla vrcholu a prý maximálně vyčerpala příležitosti, které nabízela platforma seriálu Formule E. O dalších plánech BMW na poli motorsportu jsme se zatím nedozvěděli.
Čtěte také: Závody offroadových elektromobilů Extreme E – známe týmy, pravidla, i termíny
Nad budoucností seriálu Formule E se tedy začínají vznášet otazníky. Jak uvedl Mercedes, který zatím nehodlá odcházet, je potřeba urychlit diskuze o rozpočtovém stropu, aby bylo pro týmy možné zajistit si větší finanční udržitelnost. Klíčové také bude probrat záležitosti kolem vývoje pravidel.
Nejdřív Audi a pak i BMW. Obě automobilky oznámily v tomto týdnu odchod ze seriálu elektrických formulí, a to po skončení příští sezóny Formule E, který bude mít vůbec poprvé status mistrovství světa.
Aktuálně je na seznamu uvedeno 12 stájí, ovšem pro dvě z nich přijde v roce 2021 sezona poslední. Ze známějších automobilek zůstává například DS, Mercedes, Nissan, Jaguar, či Nio. O možných nově příchozích jménech zatím nepadlo ani slovo.
Důvod, proč z Formule E odchází značka Audi, je změna strategie závodního oddělení Audi Sport. V motorsportu se chce nově zaměřit na rally Dakar, kde bude jezdit s plně elektrickým speciálem a může nabírat opět nové zkušenosti, které by se mohly posléze promítnout i do sériově vyráběných vozů. Ale také se chce vrátit do závodů Le Mans, kde je Audi druhou historicky nejúspěšnější značkou s celkem 13 vítězstvími v absolutním pořadí.
V případě odchodu značky BMW je důvodem, že sportovní stáj za sedm let působení v elektrických formulích podle svých slov dosáhla vrcholu a prý maximálně vyčerpala příležitosti, které nabízela platforma seriálu Formule E. O dalších plánech BMW na poli motorsportu jsme se zatím nedozvěděli.
Čtěte také: Závody offroadových elektromobilů Extreme E – známe týmy, pravidla, i termíny
Nad budoucností seriálu Formule E se tedy začínají vznášet otazníky. Jak uvedl Mercedes, který zatím nehodlá odcházet, je potřeba urychlit diskuze o rozpočtovém stropu, aby bylo pro týmy možné zajistit si větší finanční udržitelnost. Klíčové také bude probrat záležitosti kolem vývoje pravidel.