Že se bude jezdit nová série závodů právě s elektromobily, není náhoda. Extreme E si totiž klade za cíl zvýšit povědomí o otázkách ochrany životního prostředí a inspirovat diváky k tomu uvědomit si, jaký na něj mají vliv. „Prvních pět závodů se bude konat na začátku roku 2021 v těch nejnáročnějších a nejodlehlejších lokalitách, které jsou negativně ovlivňovány klimatickými změnami nebo činností člověka.“
Za projektem stojí Alejandro Agag, zakladatel Formule E. Tentokrát se ovšem bude jezdit s offroadovými elektromobily v extrémních podmínkách. Všechny týmy mají vůz Odyssey 21 s odolným trubkovým rámem vyrobeným ze slitiny oceli vyztužené niobem. Výkon činí 400 kW, z nuly na sto elektromobil zrychlí za 4,5 sekundy.
Úvodní série závodů, které odstartují na jaře příštího roku, se zúčastní dva mistři světa formule 1 – Hamilton a Rosberg. Pozornosti by však neměl uniknout ani netradiční formát závodů, které by se mohly líbit milionům diváků po celém světě. Poprvé v historii motorsportu se budou stejného závodu účastnit muži a ženy, bude se závodit v opravdu těžkých podmínkách, navíc ve finále si to spolu rozdají pouze čtyři nejlepší týmy. Nejde tak rozhodně pouze o závody pro milovníky motoristického sportu, ale je zde potenciál oslovit klidně i celé rodiny.
Zatím je podepsaná tříletá smlouva na závody Extreme E, což znamená, že se dočkáme nejméně tří ročníků těchto závodů, v letech 2021-2023. První ročník začne na jaře 2021 a zúčastní se ho celkem 9 týmů: Abt, Andretti United, Chip Ganassi Racing, HWA, QEV, Rosberg Xtreme Racing, Team Techeetah, Veloce Racing, X44.
Každý tým musí mít ve voze závodníka i závodnici, vždy se v závodě pojedou dvě kola, celkem asi 16 km. Extreme E by tedy měl být zajímavý od začátku až do konce, o zajímavé momenty by neměla být nouze. Půjde o víkendové závody, kdy v sobotu proběhnou kvalifikace a v neděli pak klasické hromadné závodění s vyřazovacím formátem, finále pojedou čtyři vozy. Celkového vítěze po pěti závodech v prvním ročníku určí jednoduchý bodovací systém.
Že se bude jezdit nová série závodů právě s elektromobily, není náhoda. Extreme E si totiž klade za cíl zvýšit povědomí o otázkách ochrany životního prostředí a inspirovat diváky k tomu uvědomit si, jaký na něj mají vliv. „Prvních pět závodů se bude konat na začátku roku 2021 v těch nejnáročnějších a nejodlehlejších lokalitách, které jsou negativně ovlivňovány klimatickými změnami nebo činností člověka.“
Za projektem stojí Alejandro Agag, zakladatel Formule E. Tentokrát se ovšem bude jezdit s offroadovými elektromobily v extrémních podmínkách. Všechny týmy mají vůz Odyssey 21 s odolným trubkovým rámem vyrobeným ze slitiny oceli vyztužené niobem. Výkon činí 400 kW, z nuly na sto elektromobil zrychlí za 4,5 sekundy.
Úvodní série závodů, které odstartují na jaře příštího roku, se zúčastní dva mistři světa formule 1 – Hamilton a Rosberg. Pozornosti by však neměl uniknout ani netradiční formát závodů, které by se mohly líbit milionům diváků po celém světě. Poprvé v historii motorsportu se budou stejného závodu účastnit muži a ženy, bude se závodit v opravdu těžkých podmínkách, navíc ve finále si to spolu rozdají pouze čtyři nejlepší týmy. Nejde tak rozhodně pouze o závody pro milovníky motoristického sportu, ale je zde potenciál oslovit klidně i celé rodiny.
Zatím je podepsaná tříletá smlouva na závody Extreme E, což znamená, že se dočkáme nejméně tří ročníků těchto závodů, v letech 2021-2023. První ročník začne na jaře 2021 a zúčastní se ho celkem 9 týmů: Abt, Andretti United, Chip Ganassi Racing, HWA, QEV, Rosberg Xtreme Racing, Team Techeetah, Veloce Racing, X44.
Každý tým musí mít ve voze závodníka i závodnici, vždy se v závodě pojedou dvě kola, celkem asi 16 km. Extreme E by tedy měl být zajímavý od začátku až do konce, o zajímavé momenty by neměla být nouze. Půjde o víkendové závody, kdy v sobotu proběhnou kvalifikace a v neděli pak klasické hromadné závodění s vyřazovacím formátem, finále pojedou čtyři vozy. Celkového vítěze po pěti závodech v prvním ročníku určí jednoduchý bodovací systém.