Auto s pohonem na elektřinu z glycerolu: zvítězí na Pikes Peak?

Elektrický závodní vůz od Volkswagenu chce získat nový rekord na supernáročném závodu Pikes Peak, který se uskuteční již 24. června.

Závod na vrchol hory Pikes Peak ve výšce 4300 m nad mořem je extrémní kvůli nečekaným změnám, které na trati během závodu s celkem 156 zatáčkami a 7procentním stoupáním nastávají – mění se tepelné a tlakové podmínky, a s nimi i samotná silnice.

V roce 2015 se přepisovaly dějiny, když vůbec poprvé vyhrál elektromobil. Sice se jednalo o speciál Drive-eO PP03, který měl v souhrnu všech pěti elektromotorů výkon 1020 kW a točivý moment 2160 Nm, nicméně byl zkrátka ze všech nejrychlejší.

V nadcházejícím již 101. ročníku závodu Pikes Peak se objeví další elektromobil, který chce dosáhnout rekordního času. Závodní vůz Volkswagen I.D. R Pikes Peak je speciál přímo připravený pro extrémně náročné podmínky, které panují na jednom z nejtěžších závodů světa. Elektrický pohon poskytuje celkový nejvyšší výkon 500 kW (680 koní), se kterým zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,25 sekundy – rychleji než monopost Formule 1.

https://youtu.be/RSw2wYun7do

„U závodního vozu nepotřebujeme maximální dojezd, ale nejvyšší možný dodávaný výkon,“ vysvětluje vedoucí týmu Marc-Christian Bertram rozdíly od sériově vyráběných vozů.

A pokud jde o baterii a nabíjení, elektrický speciál od Volkswagenu využívá elektřinu vyráběnou přenosným generátorem, který spaluje nikoliv agregát naftu, ale glycerol. Při spalování této kapaliny – z chemického hlediska se jedná o cukrový alkohol, který vzniká jako odpadní produkt například při výrobě bionafty – nevznikají téměř žádné škodlivé plyny ani zbytky. Samotný glycerol není jedovatý a dokonce je schválený k používání v potravinářském a kosmetickém průmyslu jako přídatná látka E422. Jde tedy o ekologické řešení, které se na závodu ještě nikdy neobjevilo.

„Glycerolem poháněný generátor zásobuje před tréninky a závodem ekologickou elektrickou energií nejen závodní vůz I.D. R Pikes Peak, ale také všechna elektrická zařízení v naší servisní zóně,“ vysvětluje Marc-Christian Bertram. „Od počítačů inženýrů až po kávovar,“ dodává Bertram.

Jestli bude útok na stávající traťový rekord v kategorii elektromobilů úspěšný, zjistíme již 24. června.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Auto s pohonem na elektřinu z glycerolu: zvítězí na Pikes Peak?

Elektrický závodní vůz od Volkswagenu chce získat nový rekord na supernáročném závodu Pikes Peak, který se uskuteční již 24. června.

Závod na vrchol hory Pikes Peak ve výšce 4300 m nad mořem je extrémní kvůli nečekaným změnám, které na trati během závodu s celkem 156 zatáčkami a 7procentním stoupáním nastávají – mění se tepelné a tlakové podmínky, a s nimi i samotná silnice.

V roce 2015 se přepisovaly dějiny, když vůbec poprvé vyhrál elektromobil. Sice se jednalo o speciál Drive-eO PP03, který měl v souhrnu všech pěti elektromotorů výkon 1020 kW a točivý moment 2160 Nm, nicméně byl zkrátka ze všech nejrychlejší.

V nadcházejícím již 101. ročníku závodu Pikes Peak se objeví další elektromobil, který chce dosáhnout rekordního času. Závodní vůz Volkswagen I.D. R Pikes Peak je speciál přímo připravený pro extrémně náročné podmínky, které panují na jednom z nejtěžších závodů světa. Elektrický pohon poskytuje celkový nejvyšší výkon 500 kW (680 koní), se kterým zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,25 sekundy – rychleji než monopost Formule 1.

https://youtu.be/RSw2wYun7do

„U závodního vozu nepotřebujeme maximální dojezd, ale nejvyšší možný dodávaný výkon,“ vysvětluje vedoucí týmu Marc-Christian Bertram rozdíly od sériově vyráběných vozů.

A pokud jde o baterii a nabíjení, elektrický speciál od Volkswagenu využívá elektřinu vyráběnou přenosným generátorem, který spaluje nikoliv agregát naftu, ale glycerol. Při spalování této kapaliny – z chemického hlediska se jedná o cukrový alkohol, který vzniká jako odpadní produkt například při výrobě bionafty – nevznikají téměř žádné škodlivé plyny ani zbytky. Samotný glycerol není jedovatý a dokonce je schválený k používání v potravinářském a kosmetickém průmyslu jako přídatná látka E422. Jde tedy o ekologické řešení, které se na závodu ještě nikdy neobjevilo.

„Glycerolem poháněný generátor zásobuje před tréninky a závodem ekologickou elektrickou energií nejen závodní vůz I.D. R Pikes Peak, ale také všechna elektrická zařízení v naší servisní zóně,“ vysvětluje Marc-Christian Bertram. „Od počítačů inženýrů až po kávovar,“ dodává Bertram.

Jestli bude útok na stávající traťový rekord v kategorii elektromobilů úspěšný, zjistíme již 24. června.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."