Audi Q6 e-tron se blíží. Němci do nového elektromobilu vkládají velké naděje
- Za dva týdny Audi odhalí první elektrický model na nové platformě
- Na vývoji se podílelo i Porsche
- Očekávání výborných parametrů je obrovské

Po letech nové platformy Premium Platform Electric zveřejnila automobilka Audi prvního zástupce nové generace elektromobilů. Stane se jím SUV model Q6 e-tron. Na vývoji spolu s Audi se podílelo i Porsche, které na ní postavilo svůj elektrický Macan. Pozvánku automobilka zveřejnila na sociální síti LinkedIn.
Audi Q6 e-tron bude čistokrevný elektromobil
Spalovací verze Audi Q6 není v Evropě příliš známá. Vývoj totiž probíhal společně s čínskou skupinou SAIC a vůz je určený především pro tamní trh. Zatímco tato verze stojí na koncernovém základu MQB Evo, elektrická Q6 dostává poprvé u Audi vyhrazenou platformu nové generace. Poprvé jsme měli možnost spatřit koncept vozu vloni na podzim na mnichovské Motor Show. Spousta prvků by se měla dostat i do produkční verze.
Nová platforma má vozům zajistit vysoký dojezd díky 800V palubní architektuře. Zatím údaje dojezdu směřují k hranici 600 kilometrů. Tento, ale i další důležité údaje se dozvíme ještě tento měsíc na oficiálním představení. Automobilka své fanoušky zatím láká alespoň siluetou s typickými LED světlomety.

Čtěte také: Miluje prkno, ale i elektromobily. Eva Adamczyková nově jezdí s Audi Q8 e-tron
Premiéra se blíží
V pondělí 18. března se dozvíme vše o novém modelu Audi Q6 e-tron od exteriéru do posledního detailu vnitřního prostoru. Zvykem bývá i uvedení úrovní výbav, cenové rozmezí a neméně důležité technické parametry a oficiální délka dojezdu podle evropské metodiky WLTP. Budou to pro vás dlouhé dva týdny? Nebo vás elektrická novinka Audi nechává klidnými?
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.