AUDI prodává v Číně elektromobil, který bychom u nás brali všemi deseti

Pavel Škopek
AUDI E5 Sportback | foto: AUDI
AUDI E5 Sportback | foto: AUDI

Elektromobil AUDI E5 Sportback slibuje dojezd až 773 km, přitom jeho cena začíná již od 679 000 korun. V Česku ho bohužel nekoupíte.

AUDI bez kruhů, zato s náskokem

Kombi jako z jiné ligy. Design s německým podpisem, výkon jako z okruhu a výbava, jakou u nás nabídnou spíš limuzíny vyšší třídy. Nový AUDI E5 Sportback, který míří výhradně na čínský trh, má přesně to, co by si řada evropských řidičů přála vidět na vlastních silnicích. A přitom jedno mu chybí, klasické spojené kruhy i jakýkoli odkaz na tradici.

Model E5 vznikl v partnerství s čínskou automobilkou SAIC a staví na nové platformě ADP s 800V architekturou. Na výběr je ze čtyř verzí, dvě s pohonem zadních a dvě s pohonem všech kol. Dojezd sahá až na 773 km podle čínského CLTC cyklu (634 km podle WLTP). Ceny začínají na 235 900 jüanech (zhruba 689 tisíc korun) a vrcholí u varianty Flagship Quattro za 319 900 jüanů (934 tisíc korun). Výkon až 579 kW, zrychlení na stovku za 3,4 sekundy a rychlodobíjení, které přidá 370 km za 10 minut, dávají tušit, že tohle není žádný elektromobil do města.

Uvnitř čeká kabina budoucnosti. Dominantou je 59palcový LED displej přes celou šířku přístrojové desky, poháněný čipem Snapdragon 8295. Nechybí ani pokročilý asistent Doubao, vyvinutý firmou ByteDance, který stojí za známým TikTokem. K bezpečnosti přispívá sada 27 senzorů, včetně Lidaru, která posílá data do pokročilého asistenčního systému Momenta ADAS.

AUDI E5 Sportback, interiér | foto: AUDI
AUDI E5 Sportback, interiér | foto: AUDI

Čtěte také: Tradiční páčky končí. Audi sjednocuje ovládání za volantem

Lokální recept pro čínský trh

Na rozdíl od Evropy, kde kombi dlouho dominovalo rodinným vozům, se v Číně prosazují až v posledních letech. E5 Sportback míří na konkurenty jako Zeekr 007 GT, Nio ET5T nebo luxusní Stelato S9T. A míří vysoko. Vyrábí se přímo v Šanghaji, většina komponent pochází od SAIC a jeho dceřiných firem. Výsledkem je vůz „vyrobený v Číně pro Čínu“, jak hlásá strategie mateřského Volkswagenu.

Nová značka AUDI, pod kterou model E5 vyjíždí, má jasný cíl: oslovit moderního čínského zákazníka. Bez nostalgie po čtyřech kruzích, zato s důrazem na technologickou špičku. První model E5 Sportback se na silnice dostane už v září a značka plánuje během následujících dvou let uvést v Číně další dva modely.

Z pohledu evropského řidiče jde o lákavou, ale zatím nedosažitelnou kombinaci. Velké kombi s dojezdem přes 600 kilometrů, špičkovou výbavou a agresivní cenou pod úrovní většiny domácích modelů vypadá jako recept na úspěch. Pokud by se AUDI E5 Sportback dostal i mimo Čínu, mohl by narušit ustálené pořádky v segmentu elektrických vozů střední a vyšší třídy.

Zdroj: CarNewsChina


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články