Audi spolupracuje na nových elektrických modelech s čínským gigantem SAIC. Nové modely by se měly prodávat na vícero trzích, včetně toho čínského. Oproti zbytku světa je ale pravděpodobné, že dojde k netradiční změně. Že čínské modely získávají jiné názvy je vcelku běžné. Aby ale měnily celou značku, to je vcelku unikátní.
Podle reportáže serveru Reuters se totiž Audi rozhodla, že vozy vycházející z této spolupráce nebude chtít v Číně osadit svými ikonickými čtyřmi kruhy. Stále půjde přiznaně o vozy této značky, graficky se ale od zbytku světa odliší. Zatím je na papíře pouze tato změna. Jaké logo se bude na takových vozech objevovat, se dozvíme nejdříve v listopadu. První společný model oznámí automobilky právě v závěru letošního roku.
Společnosti spolu rozvíjí spolupráci druhým rokem. Náznaky ovšem kolovaly komunitou již delší dobu. Projekt se má zaměřit především na vývoj společné “pokročilé digitalizované platformy.” Jelikož je příchod prvního modelu již vcelku blízko, půjde pravděpodobně o modernizovanou a upravenou podvozkovou platformu německého výrobce spíše než zcela nový produkt.
Čtěte také: Vrchol německé techniky? Audi A6 e-tron má dojezd 750 km, cena od 2 milionů
I když není zatím mnoho náznaků, jaký model se chystají značky představit, zvěsti jsou takové, že by Audi chtělo pokrýt segmenty, které zatím v Číně nejsou úplně rozvinuté. Prozatím si zájemci mohou pořídit dvojici elektrických SUV Q4 a Q5 e-tron. Brzy se zde představí i větší model Q6 e-tron, ten zde má na starosti partner FAW-Audi.
Přední výhodou spolupráce se SAIC má být výrazné zrychlení nasazení nových modelů. To se může snížit o třicet procent času oproti běžnému vývojovému procesu. Čínská spolupráce je pro Audi nyní klíčová, jelikož příchod nové koncernové platformy SSP se zatím oddaluje a první modely při optimistickém výhledu nepřijdou dříve než v roce 2027. Reálně se nyní spíše odhaduje až přelom desetiletí. Do té doby potřebuje Audi zůstat konkurenceschopné a SAIC v tom může sehrát velmi důležitou podpůrnou roli.
Audi spolupracuje na nových elektrických modelech s čínským gigantem SAIC. Nové modely by se měly prodávat na vícero trzích, včetně toho čínského. Oproti zbytku světa je ale pravděpodobné, že dojde k netradiční změně. Že čínské modely získávají jiné názvy je vcelku běžné. Aby ale měnily celou značku, to je vcelku unikátní.
Podle reportáže serveru Reuters se totiž Audi rozhodla, že vozy vycházející z této spolupráce nebude chtít v Číně osadit svými ikonickými čtyřmi kruhy. Stále půjde přiznaně o vozy této značky, graficky se ale od zbytku světa odliší. Zatím je na papíře pouze tato změna. Jaké logo se bude na takových vozech objevovat, se dozvíme nejdříve v listopadu. První společný model oznámí automobilky právě v závěru letošního roku.
Společnosti spolu rozvíjí spolupráci druhým rokem. Náznaky ovšem kolovaly komunitou již delší dobu. Projekt se má zaměřit především na vývoj společné “pokročilé digitalizované platformy.” Jelikož je příchod prvního modelu již vcelku blízko, půjde pravděpodobně o modernizovanou a upravenou podvozkovou platformu německého výrobce spíše než zcela nový produkt.
Čtěte také: Vrchol německé techniky? Audi A6 e-tron má dojezd 750 km, cena od 2 milionů
I když není zatím mnoho náznaků, jaký model se chystají značky představit, zvěsti jsou takové, že by Audi chtělo pokrýt segmenty, které zatím v Číně nejsou úplně rozvinuté. Prozatím si zájemci mohou pořídit dvojici elektrických SUV Q4 a Q5 e-tron. Brzy se zde představí i větší model Q6 e-tron, ten zde má na starosti partner FAW-Audi.
Přední výhodou spolupráce se SAIC má být výrazné zrychlení nasazení nových modelů. To se může snížit o třicet procent času oproti běžnému vývojovému procesu. Čínská spolupráce je pro Audi nyní klíčová, jelikož příchod nové koncernové platformy SSP se zatím oddaluje a první modely při optimistickém výhledu nepřijdou dříve než v roce 2027. Reálně se nyní spíše odhaduje až přelom desetiletí. Do té doby potřebuje Audi zůstat konkurenceschopné a SAIC v tom může sehrát velmi důležitou podpůrnou roli.