Vodíkový pohon je mnohými označován za přespříliš drahý a v porovnání s bateriovými elektromobily i nedostatečně efektivní. Toyota se nicméně i nadále jako jedna z mála automobilek tímto typem pohonu zabývá a dělá velmi zajímavé pokroky. Její novinka umí napájet nejen automobily, ale díky lepší škálovatelnosti vodíkové „baterie“ umožní dodávat energii od spotřební elektroniky přes vozidla i větším a náročnějším produktům. Vozidla by díky těmto kapslím zcela zbavily nabíjení.
Během konference Mobility Show Bizweek se Toyota pochlubila odborné veřejnosti se svým nejnovějším počinem. Vodíkové kapsle váží pouhých pět kilogramů a mají rozměry 400 × 180 milimetrů. Naplněny jsou vodíkovým plynem. O vývoj i výrobu se stará dceřiná společnost Toyoty, Woven Planet Holdings. Na prezentaci kapsle připomínají dnešní populární přenosné reproduktory nejrůznějších značek.
Široké možnosti využití by Toyotě umožnily značné rozšíření vlastní flotily vodíkových vozidel. Řidičům by totiž zcela odpadla nutnost tankování či nabíjení. Pouze by přijeli k výdejníku kapslí, který by mohl být součástí dnešních čerpacích stanic, podobně jako bomby s propanem. To je i další způsob využití. Lidé by mohli nebezpečný plyn nahradit těmito kapslemi a pro potřeby vaření místo propanu spalovat vodík. A to nejen v nouzových nebo cestovních podmínkách, ale na zcela běžné denní bázi.
Aktuálně prezentované kapsle jsou již ve své druhé generaci a oproti té první výrazně ubraly na hmotnosti. Dnes se o nich již dá hovořit jako o přenosné variantě. Vývoj současné generace zabral společnosti zhruba dva roky. Toyota stále věří vodíku více než bateriím.
Snaží se dívat více do budoucnosti a to především kvůli bezemisní výrobě a lepším životním podmínkám. Je ale třeba zdůraznit, že práce s vodíkem je velmi energeticky náročná a proto je pro efektivní výrobu potřeba využívat zelené zdroje energie jako je biomasa, geotermální zdroje, větrnou nebo solární energii.
První kapsle chce automobilka dostat mezi lidi právě podobným způsobem jako propan butanové lahve, aby si měli čas a prostor navyknout na nové technologie. S tímto postupným uvolňováním a rozšiřováním možností využití tak může dojít k plynulému přesunu i do vozidel. Toyotě rozhodně nejde o to, aby se kapsle začaly ve vozech používat okamžitě. Kromě Toyoty se podobnými projekty zabývá v přední řadě jihokorejský Hyundai, BMW a Honda.
Vodíkový pohon je mnohými označován za přespříliš drahý a v porovnání s bateriovými elektromobily i nedostatečně efektivní. Toyota se nicméně i nadále jako jedna z mála automobilek tímto typem pohonu zabývá a dělá velmi zajímavé pokroky. Její novinka umí napájet nejen automobily, ale díky lepší škálovatelnosti vodíkové „baterie“ umožní dodávat energii od spotřební elektroniky přes vozidla i větším a náročnějším produktům. Vozidla by díky těmto kapslím zcela zbavily nabíjení.
Během konference Mobility Show Bizweek se Toyota pochlubila odborné veřejnosti se svým nejnovějším počinem. Vodíkové kapsle váží pouhých pět kilogramů a mají rozměry 400 × 180 milimetrů. Naplněny jsou vodíkovým plynem. O vývoj i výrobu se stará dceřiná společnost Toyoty, Woven Planet Holdings. Na prezentaci kapsle připomínají dnešní populární přenosné reproduktory nejrůznějších značek.
Široké možnosti využití by Toyotě umožnily značné rozšíření vlastní flotily vodíkových vozidel. Řidičům by totiž zcela odpadla nutnost tankování či nabíjení. Pouze by přijeli k výdejníku kapslí, který by mohl být součástí dnešních čerpacích stanic, podobně jako bomby s propanem. To je i další způsob využití. Lidé by mohli nebezpečný plyn nahradit těmito kapslemi a pro potřeby vaření místo propanu spalovat vodík. A to nejen v nouzových nebo cestovních podmínkách, ale na zcela běžné denní bázi.
Aktuálně prezentované kapsle jsou již ve své druhé generaci a oproti té první výrazně ubraly na hmotnosti. Dnes se o nich již dá hovořit jako o přenosné variantě. Vývoj současné generace zabral společnosti zhruba dva roky. Toyota stále věří vodíku více než bateriím.
Snaží se dívat více do budoucnosti a to především kvůli bezemisní výrobě a lepším životním podmínkám. Je ale třeba zdůraznit, že práce s vodíkem je velmi energeticky náročná a proto je pro efektivní výrobu potřeba využívat zelené zdroje energie jako je biomasa, geotermální zdroje, větrnou nebo solární energii.
První kapsle chce automobilka dostat mezi lidi právě podobným způsobem jako propan butanové lahve, aby si měli čas a prostor navyknout na nové technologie. S tímto postupným uvolňováním a rozšiřováním možností využití tak může dojít k plynulému přesunu i do vozidel. Toyotě rozhodně nejde o to, aby se kapsle začaly ve vozech používat okamžitě. Kromě Toyoty se podobnými projekty zabývá v přední řadě jihokorejský Hyundai, BMW a Honda.