Nejhodnotnější značky jsou ty technologické. Automobilkám kraluje Toyota

Luboš Srb
Toyota volant logo
Toyota volant logo

Společnost Interbrand vydala žebříček nejhodnotnějších značek na světě, ve kterých se samozřejmě objevují i známé automobilky. Těm nadále kraluje japonská Toyota, nicméně mnohem vyšší hodnoty dosahují technologické firmy: Apple, Microsoft, Amazon, Google a Samsung.

Jaké jsou nejhodnotnější značky na světě?

Oceňování značek v rámci žebříčku Interbrand, který jen jedním z mnoha takových, se skládá ze tří složek. Základem je analýza finanční výkonnosti výrobku, posouzení role, jakou značka hraje v nákupním rozhodování a určení konkurenční síly značky. Existují i jiné žebříčky, kde jsou výsledky odlišné.

V letošním vydání Interbrand se jasně ukázalo, že největší hodnotu mají stále technologické značky, které nejvíce hýbou světem. Zařízení a služby od firem typu Apple, Microsoft, či Google používáme každý z nás dennodenně. Nejcennější značka Apple má odhadovanou hodnotu 488,9 miliard dolarů, což je zhruba 11,47 bilionu korun.

Dařilo se Toyotě, naopak Tesla se propadla

Z automobilek je stále nejvíce ceněná značka Toyota, a to na 72,8 miliard dolarů, v přepočtu asi 1,7 bilionu korun. V žebříčku Interbrand ji najdeme na šestém místě. V první desítce jsou z automobilových výrobců ještě značky Mercedes-Benz a BMW. Kdo z ní naopak vypadl, je Tesla. Ta meziročně ztratila 9 % a má mít hodnotu 45,5 miliardy dolarů, tedy asi 1,07 bilionu korun.

Interbrands žebříček nejhodnotnějších značek v roce 2024
Interbrands žebříček nejhodnotnějších značek v roce 2024

Toyota v žebříčku Interbrand

Hodnota značky Toyota se letos zvýšila o 13 procent na celkové ocenění 72,8 miliardy dolarů. Co do tempa růstu šlo o 11. nejrychleji rostoucí značku na světě. Růst zaznamenala už pátý rok v řadě a od roku 2013 se hodnota značky Toyota zdvojnásobila.

Toyota podle hodnocení společnosti Interbrand vyrábí rozmanitou řadu vozidel po celém světě a podniká velké kroky ve vývoji ekologických automobilů, které pomáhají ke snižování emisí uhlíkových plynů.

Toyota v loňském finančním roce končícím v březnu zvýšila celosvětový prodej o 7,3 procenta na 10,31 milionu vozů. Výroba dosáhla 9,97 milionu kusů, což je meziročně o 9,2 procenta více. Celosvětový prodej bateriových elektromobilů Toyoty stoupl více než trojnásobně na 116 654 kusů.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články