Ampler představil elektrokola, u kterých ani nepoznáte, že jezdí na elektřinu!

Petr Bergmann
  • Ampler je estonský výrobce městských elektrokol
  • Firma právě představila dva nové modely
  • Vyberou si vyznavači sportovního stylu i pohodlné jízdy
Elektrokolo Ampler Juna
Elektrokolo Ampler Juna

Firma Ampler uvádí na trh dvě elegantní městská elektrokola, o kterých byste na první pohled neřekli, že jsou elektrická. Pojďme se na ně podívat!

Ampler Juna a Axel nadchnou svou jednoduchostí

Výrobce stylových městských elektrokol, společnost Ampler, právě představila dva naprosto nové modely, které městskému uživateli nabízejí nejen velkou porci zábavy, ale také například každodenní doprovod při dojíždění do práce.

Ampler Juna je pohodlné kolo pro jízdu městem, Ampler Axel je určený pro sportovnější jízdu a pravděpodobně bude víc vyhovovat jezdcům, kteří využívají elektrokolo pro denní městské dojíždění. Obě kola jsou elegantní a vyznačují se v rámu ukrytými bateriemi a nenápadnými ovládacími prvky.

Elektrokolo Ampler Axel
Elektrokolo Ampler Axel

Čtěte také: A pak, že elektrokola nikdo nechce! V této zemi na nich jezdí každý třetí dospělý


Kola jsou prý téměř bezúdržbová

Estonský výrobce Ampler vyrábí a dodává elektrokola od roku 2016. Firma nabízí jedny z nejlehčích a nejelegantnějších elektrických městských kol na evropském trhu. Ampler nyní přichází s novými funkcemi a vestavěnými technologiemi a snaží se o další expanzi.

Oba nové modely jsou vybaveny karbonovými řemeny značky Gates, které nahrazují běžné řetězy jízdních kol, a také 50mm pneumatikami, odolnými proti propíchnutí. V kombinaci s hydraulickými kotoučovými brzdami se výrobce rozhodl vybírat komponenty tak, aby celý stroj vyžadoval co nejmenší údržbu.

O dostatečném dojezdu nejsme zcela přesvědčeni

Obě elektrokola sdílejí stejnou pohonnou jednotku, která se skládá z motoru, umístěného v zadním náboji a poháněného pedálovým asistenčním systémem, založeném na citlivém snímači točivého momentu. Spodní rámová trubka skrývá 48V baterii s kapacitou 336 Wh. Baterii je možné vyjmout při provádění servisu, při denním dobíjení ale zůstává zabudovaná v rámu kola. Baterie se nabíjí pomocí magnetického konektoru na spodní straně. Její kapacita by měla stačit k ujetí 50 až 100 km.

Obě kola jsou standardně dodávána se světly a blatníky. Součástí je také GPS, co znamená, že jezdec dokáže kdykoliv kontrolovat aktuální polohu svého elektrokola pomocí aplikace Ampler pro chytré telefony. Pokud by bylo kolo odcizeno, může majitel na dálku sledovat jeho polohu, a také jej na dálku zamknout. Aplikace je také využitelná pro úpravu výkonu motoru a sledování nejrůznějších statistik jízdy.

Elektrokolo Ampler
Elektrokolo Ampler

Čtěte také: Je tohle ještě elektrokolo?! Nadupaný Hooligan výkonem zesměšní i motorku


Cena? Přibližně 67 tisíc korun

Elektrická kola je možné používat i bez aplikace pro chytré telefony, protože do horní rámové trubky je vestavěn malý displej. Na něm se zobrazují základní údaje o jízdě jako je například kapacita baterie a úroveň výkonu. I když mají obě nová kola firmy Ampler řadu společných věcí, rozdíly do značné míry spočívají v designu a v zamýšleném použití.

Axel je se svou hmotností pouhých 16,3 kg plnohodnotným elektrokolem pro dojíždění. Juna není se svými 16,5 kg o mnoho těžší. Na rozdíl od Axela je Ampler Juna především o pohodlné jízdě. Oba modely mají stejnou prodejní cenu 2 590 eur (necelých 67 tisíc korun), což z nich dělá jedny z cenově dostupnějších elektrických kol evropské produkce.


Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Petr má rád všechny nové technologie, nejvíc ty spojené s cestováním, výkonem a rychlostí. Baví ho, když v nich nechybí špetka adrenalinu. Sleduje novinky, které posouvají zážitky z pohybu.


Komentáře


Nejnovější články