A pak, že elektrokola nikdo nechce! V této zemi na nich jezdí každý třetí dospělý
- Asociace LEVA zjišťovala stav popularity elektrokol v Nizozemsku
- Dle statistik vlastní elektrické kolo každý třetí dospělý řidič
- Využívají je hlavně starší občané s průměrným až nadprůměrným platem

Nizozemsko je ve světě elektromobility jednou z těch pokrokovějších zemí, přibližně 30 % všech nových vozů jsou určeny k nabíjení. V tomto státě je také široce populární cyklistika, v níž se elektrifikace také silně odrazila. Podle nejnovějších statistik vlastní elektrické kolo dokonce 4,6 milionů obyvatel, někteří jich vlastní i více.
Elektrokola jsou čím dál populárnější
Rovinatý terén, vhodné klima a výborná infrastruktura dělá z Holandska národ cyklistů. Ti však v poslední době v masách přecházejí na varianty s elektrickým pohonem a tento dopravní prostředek začínají využívat k plnohodnotnému cestování po městě místo automobilů. Asociace LEVA (Light Electric Vehicle Association) nyní zjistila, že elektrokolem disponuje až jedna třetina všech dospělých řidičů. Většina z nich přechází právě ze čtyřkolových dopravních prostředků s tím, že do běžného kola by z důvodu fyzické námahy pravděpodobně nešli, s elektrokolem takové problémy nemají.
Na území Nizozemska odhalila asociace 4,9 milionů elektrických kol s 4,6 miliony vlastníky, z čehož vyplývá, že někteří z nich si tento luxus dopřáli i vícekrát. Také tento fakt přispěl ke snížení počtu automobilů na silnicích. Bruselská studie dokonce zjistila, že pokud by přešlo 10 % řidičů běžných vozů na elektrické kolo, snížily by se dopravní zácpy až o 40 %.

Čtěte také: Elektrokolo Babymaker II svou výbavou sice neoslní, ale za to je proklatě sexy
Hlavně pro starší ročníky
Čísla dále ukazují, že vlastníci této alternativy se pohybují ve věku nad 50 let a mají průměrný, či nadprůměrný příjem. Otázka financí zde tedy evidentně nehraje roli a skutečně jde pouze o preferenci. Mezi nejčastější elektrokola patří podle LEVA ta městská, která tvoří asi 75 % trhu, hybridní elektrokola tvoří přibližně 17 %.
Specializovaná elektrokola, jako třeba nákladní, jsou zastoupena 2 % a skládací elektrokola a elektrické tříkolky se musí spokojit s jediným procentem.