Firma Alveri zprostředkovává prodej elektromobilů, stará se o vhodné připojení k nabíjecí infrastruktuře a již vyvinula vlastního autonomního nabíjecího robota. Nyní mají dva afghánští bratři Ehsan a Jakob Zadmardovi, kteří za firmou Alveri stojí, nové plány. První prototyp svého vozu chtějí mít na kolech již koncem roku 2022 a jejich vlastní elektromobil by měl být připraven k provozu do konce roku 2023.
Ve skutečnosti ale není v plánu vyvinout a postavit zcela vlastní elektromobil, spíše jde o přizpůsobení stávající architektury elektrického pohonu vlastním potřebám. Projekt elektromobilu stále nese jméno Falco, sériový model ale bude mít jiný název. Pokud jde o platformu vozu, uvažuje se o Volkswagenu a jeho MEB a ve hře jsou také platformy Canoo a Tesla. Rozhodnutí by mělo padnout v letošním roce. Dále firma hledá výrobního partnera, a to nejlépe v Rakousku. Jednoznačným cílem bude udržení elektromobilu v aktuálním stavu pomocí aktualizací softwaru na dálku.
Startup Alveri se sídlem v Ried im Innkreis byl založen v roce 2019 a již přinesl dvě velké inovace. Tou první je aplikace, která využívá GPS ke sledování chování řidičů. Ti, včetně řidičů firemních vozových parků, analyzovali a ověřovali, zda lze elektromobil bez problémů integrovat do každodenního života. A také, jak jsme zmínili již na začátku, prvního plně autonomního nabíjecího robota na světě, který má výrazně zjednodušit nabíjení elektromobilů.
Čtěte také: Jaké mají dotace na elektromobily v Rakousku? Závidět jim opravdu (ne)musíme
První návrhy Alveri Falco ukazují přibližně 4,75 metru dlouhý vůz s karosérií typu Shooting Brake se čtyřmi dveřmi a designovým nádechem Tesly. Bratři už také nastínili první technická data automobilu. Zhruba 300 kW výkonu by mělo proudit přes pohon všech kol. Cílem je dosáhnout dojezdu 590 kilometrů s akumulátorem o kapacitě 80 kWh.
Nabíjecí výkon má dosahovat až 250 kW. Čas sprintu z nuly na 100 km/h by měl být 4,8 sekundy. Také se plánuje integrace smartphonu coby palubního přístroje a současně klíče. K dispozici bude také řešení mikro mobility. Rakušané dokonce už znají cenu. Falco prý bude k mání od 49 900 eur, tedy asi 1,28 milionu korun.
Firma Alveri zprostředkovává prodej elektromobilů, stará se o vhodné připojení k nabíjecí infrastruktuře a již vyvinula vlastního autonomního nabíjecího robota. Nyní mají dva afghánští bratři Ehsan a Jakob Zadmardovi, kteří za firmou Alveri stojí, nové plány. První prototyp svého vozu chtějí mít na kolech již koncem roku 2022 a jejich vlastní elektromobil by měl být připraven k provozu do konce roku 2023.
Ve skutečnosti ale není v plánu vyvinout a postavit zcela vlastní elektromobil, spíše jde o přizpůsobení stávající architektury elektrického pohonu vlastním potřebám. Projekt elektromobilu stále nese jméno Falco, sériový model ale bude mít jiný název. Pokud jde o platformu vozu, uvažuje se o Volkswagenu a jeho MEB a ve hře jsou také platformy Canoo a Tesla. Rozhodnutí by mělo padnout v letošním roce. Dále firma hledá výrobního partnera, a to nejlépe v Rakousku. Jednoznačným cílem bude udržení elektromobilu v aktuálním stavu pomocí aktualizací softwaru na dálku.
Startup Alveri se sídlem v Ried im Innkreis byl založen v roce 2019 a již přinesl dvě velké inovace. Tou první je aplikace, která využívá GPS ke sledování chování řidičů. Ti, včetně řidičů firemních vozových parků, analyzovali a ověřovali, zda lze elektromobil bez problémů integrovat do každodenního života. A také, jak jsme zmínili již na začátku, prvního plně autonomního nabíjecího robota na světě, který má výrazně zjednodušit nabíjení elektromobilů.
Čtěte také: Jaké mají dotace na elektromobily v Rakousku? Závidět jim opravdu (ne)musíme
První návrhy Alveri Falco ukazují přibližně 4,75 metru dlouhý vůz s karosérií typu Shooting Brake se čtyřmi dveřmi a designovým nádechem Tesly. Bratři už také nastínili první technická data automobilu. Zhruba 300 kW výkonu by mělo proudit přes pohon všech kol. Cílem je dosáhnout dojezdu 590 kilometrů s akumulátorem o kapacitě 80 kWh.
Nabíjecí výkon má dosahovat až 250 kW. Čas sprintu z nuly na 100 km/h by měl být 4,8 sekundy. Také se plánuje integrace smartphonu coby palubního přístroje a současně klíče. K dispozici bude také řešení mikro mobility. Rakušané dokonce už znají cenu. Falco prý bude k mání od 49 900 eur, tedy asi 1,28 milionu korun.