Tesla začne vyrábět facelift Model Y Juniper v lednu 2025. Kdy dorazí?

Tesla vstoupí do roku 2025 s dlouho očekávanou novinkou. Šanghajská továrna zahájí již v lednu výrobu modernizovaného Modelu Y, který nese výrobní označení Juniper. Informaci přinesl čínský server CnEVPost. Spolu s touto zprávou bylo oznámeno také odstoupení ředitele místní výroby.
Tesla Model Y Juniper se blíží
Fanoušci Tesly čekají na inovovaný Model Y od chvíle, kdy byl představen faceliftovaný Model 3. Ten přinesl výrazné designové i funkční změny a přiblížil se dalšímu stupni autonomního řízení, které patří mezi dlouhodobé priority společnosti. Model 3 získal modernější vzhled a podobným směrem se ubere i design Modelu Y Juniper.
Vylepšení se dotknou nejen technologie světel, ale také komfortu a akustiky interiéru. Kontroverzi však vzbudilo odstranění podvolantových páček, které však bude možné dokoupit jako příslušenství od třetích stran. Na internetu se v poslední době objevovaly stále častěji prototypy Modelu Y Juniper a vedení šanghajské Gigafactory již v říjnu oznámilo ukončení testovací výroby.

Výroba začne v Číně
Další zajímavou novinkou je očekávaná šestimístná varianta Modelu Y, která by však měla dorazit do výroby až na konci příštího roku. Přestože zahájení výroby omlazené verze je na spadnutí, termíny dodání prvních kusů zatím nebyly zveřejněny. Pokud bychom se inspirovali u Modelu 3 Highland, který se dostal k zákazníkům přibližně za pět měsíců od začátku výroby, je možné podobný harmonogram očekávat i u Modelu Y Juniper.
Aktuální novinky se týkají pouze čínské výroby. Kdy přesně začne produkce modernizovaného Modelu Y v evropské továrně Gigafactory v Berlíně, zatím není jasné. Pravděpodobně to ale nebude trvat dlouho, protože Model Y je stále jediný vůz Tesly montovaný v Evropě.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.