Když Renault v roce 1976 představil model 5 Alpine, jednalo se o jeden z prvních sportovních hatchbacků. Na trhu se objevil dokonce dříve než ikonický Volkswagen Golf GTI. Renault nyní pracuje na obnově a zmrtvýchvstání modelu R5 v elektrické podobě. Je tak pouze logickým krokem začít pracovat i na výkonné sportovní verzi. Jelikož má Renault svojí sportovní dceřinou automobilku Alpine, ponese i nový ostrý hatchback toto označení.
Model Alpine A290_β se má na silnice dostat v roce 2024. Vyrábět se bude v mateřských závodech a bude stát na elektrické platformě CMF-B EV. Zatím se vůz nachází ve stavu konceptu, a tak se mohli designéři vyřádit i na jeho vzhledu. Základ vychází z konceptu Renaultu 5 z roku 2021. Je na něm ale hned na první pohled poznat, že grafici mu přidali skutečně výrazný sportovní rysy. S odkazem na historické závodní vozy dostává i nový hot hatch druh pár světel v místě přední masky. Tu vůz díky svému elektrickému pohonu přirozeně postrádá.
Koncept je prezentován v matně bílé barvě s kontrastně černou střechou i dalšími doplňky. Spodní difuzor je vyhotoven z karbonových vláken. Délka vozu jen velmi těsně překračuje hranici čtyřech metrů. Jak je ale trendem sportovních vozů, dostal i Alpine do výbavy hliníková kola s průměrem 20 palců. Střed kol má atypicky čtvercový tvar a nese v sobě státní barvy. Očekáváme, že produkční verze bude vypadat více umírněně, i když doufáme, že dravost modelu zůstane. Vůz by tak měl být oprávněným konkurentem Abarthu 500e.
Čtěte také: Elektrický Renault 5 se blíží. Bude nepřehlédnutelný a přinese řadu inovací
Koncept dále zmiňuje rozměry 1,85 metru šířky a 1,48 metru výšky. Zajímavostí je uspořádání interiéru. Po vzoru ikonického McLarenu F1 sedí řidič uprostřed přední řady. Za ním se pak nachází dvojice sedadel pro pasažéry. Všechna sedadla jsou vyrobena z karbonu a jsou to ryze sportovní skořepinové sedačky. Inspiraci z tvaru i funčknosti interiéru čerpal Renault i ze svého továrního týmu Formule 1 a závodní série Le Mans 24H.
Alpine zatím nezveřejnil informace ohledně chystaného výkonu. Výhodnou ale má být vektorování točivého moomentu a víceprvkové zavěšení zadní nápravy. Druhý zmíněný prvek byl již oficiálně potvrzen i standardní elektrické verze Renault 5. Sportovní model má dostat navíc tužší tlumiče, speciální jízdní režimy a čtyř pístový brzdový systém Brembo. Stejné najdeme i u spalovacího sourozence Alpine A110 coupé.
Renault má ve výrobě vcelku dlouhý pořadník. Než se dostane na tento kousek, zahájí nejdříve výrobu crossoveru GT-X Over a elektrická náhrada Alpine A110. Takže to ještě nějaký ten pátek potrvá. Cenu zatím neznáme.
Když Renault v roce 1976 představil model 5 Alpine, jednalo se o jeden z prvních sportovních hatchbacků. Na trhu se objevil dokonce dříve než ikonický Volkswagen Golf GTI. Renault nyní pracuje na obnově a zmrtvýchvstání modelu R5 v elektrické podobě. Je tak pouze logickým krokem začít pracovat i na výkonné sportovní verzi. Jelikož má Renault svojí sportovní dceřinou automobilku Alpine, ponese i nový ostrý hatchback toto označení.
Model Alpine A290_β se má na silnice dostat v roce 2024. Vyrábět se bude v mateřských závodech a bude stát na elektrické platformě CMF-B EV. Zatím se vůz nachází ve stavu konceptu, a tak se mohli designéři vyřádit i na jeho vzhledu. Základ vychází z konceptu Renaultu 5 z roku 2021. Je na něm ale hned na první pohled poznat, že grafici mu přidali skutečně výrazný sportovní rysy. S odkazem na historické závodní vozy dostává i nový hot hatch druh pár světel v místě přední masky. Tu vůz díky svému elektrickému pohonu přirozeně postrádá.
Koncept je prezentován v matně bílé barvě s kontrastně černou střechou i dalšími doplňky. Spodní difuzor je vyhotoven z karbonových vláken. Délka vozu jen velmi těsně překračuje hranici čtyřech metrů. Jak je ale trendem sportovních vozů, dostal i Alpine do výbavy hliníková kola s průměrem 20 palců. Střed kol má atypicky čtvercový tvar a nese v sobě státní barvy. Očekáváme, že produkční verze bude vypadat více umírněně, i když doufáme, že dravost modelu zůstane. Vůz by tak měl být oprávněným konkurentem Abarthu 500e.
Čtěte také: Elektrický Renault 5 se blíží. Bude nepřehlédnutelný a přinese řadu inovací
Koncept dále zmiňuje rozměry 1,85 metru šířky a 1,48 metru výšky. Zajímavostí je uspořádání interiéru. Po vzoru ikonického McLarenu F1 sedí řidič uprostřed přední řady. Za ním se pak nachází dvojice sedadel pro pasažéry. Všechna sedadla jsou vyrobena z karbonu a jsou to ryze sportovní skořepinové sedačky. Inspiraci z tvaru i funčknosti interiéru čerpal Renault i ze svého továrního týmu Formule 1 a závodní série Le Mans 24H.
Alpine zatím nezveřejnil informace ohledně chystaného výkonu. Výhodnou ale má být vektorování točivého moomentu a víceprvkové zavěšení zadní nápravy. Druhý zmíněný prvek byl již oficiálně potvrzen i standardní elektrické verze Renault 5. Sportovní model má dostat navíc tužší tlumiče, speciální jízdní režimy a čtyř pístový brzdový systém Brembo. Stejné najdeme i u spalovacího sourozence Alpine A110 coupé.
Renault má ve výrobě vcelku dlouhý pořadník. Než se dostane na tento kousek, zahájí nejdříve výrobu crossoveru GT-X Over a elektrická náhrada Alpine A110. Takže to ještě nějaký ten pátek potrvá. Cenu zatím neznáme.