Mercedes-Benz má AMG, BMW svojí divizi M Power a pro Fiat vytváří nevšední nadupané modely dceřiná společnosti Abarth. To jsou již běžně zajeté koleje. V poslední době se tyto sportovní divize zaměřují i na to, aby úsporné elektrické varianty nabídly také větší požitek z jízdy a nepůsobily pouze kladně na životní prostředí, ale i na řidiče s jejich sportovními sklony. Do řady úspěšných by se touto filozofií chtěl zařadit i nový Fiat 500e Abarth.
Ve spalovací verzi se milovaná pětistovka od Fiatu prodávala dlouhé roky a úspěšně. Základní elektrická verze ale chtěla trochu omladit, přidat na sportovním výrazu a i výrazném posílení výkonu. A i když má papírově nový Fiat 500e Abarth méně výkonu, na trati překoná svůj spalovací protějšek.
Jak je ve zvyku této značky, styl i název uvidíte již z velké dálky. Proto si logo tvůrce prohlédnete nejen na masce vozu, ale i na bočních polepech. Přední maska dostala více agresivní výraz a velkými sáními pro vzduch ve spodní části a bílé lemování aerodynamických prvků. V podobném stylu je upravena i zadní část. Boční loga značky se zobrazeným škorpiónem navíc ladí do elektrického stylu vozu. Se standardně dodávanými osmnácti palcovými koly bude tento malý hatchback sedět na silnici jako přibitý.
Čtěte také: Fiat se chystá zaříznout prodej spalováků, brzy bude značka plně elektrická
Tím hlavním lákadlem vozu je jeho pohonné ústrojí. Generuje 153 koňských sil a 234 Nm točivého momentu. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7 sekund. Abarth do svých přestaveb běžně montuje i sportovní odpružení a brzdové systémy. V tomto případě o nich zatím zmínka nepadla, a tak si budeme muset počkat na potvrzení. Dle vyjádření společnosti vůz objede firemní testovací okruh o více než sekundu rychleji než dosud nejvýkonnější spalovací verze modelu 500. Přitom má spalovací verze o téměř 30 koní více.
Z hlediska dojezdu na tom ale sportovní pětistovka lépe nebude. Baterie zůstává sériová, a tak si závodníci musí vystačit s kapacitou 42 kWh. Jestliže je běžná elektrická verze 500e schopná ujet 320 kilometrů, je u vytuněného Fiatu 500e Abarth nutné počítat s nižším dojezdem. Jestliže je pro vás zvuk vozu důležitý, nemusíte nutně hledat jiný model. Díky externímu generátoru zvuku si můžete ve voze vychutnat projev spalovacího dvojčete. Není to ale samozřejmě nutností, funkci lze libovolně vypínat.
Jestliže vás parametry i vzhled přesvědčily, můžete si svojí sportovní pětistovku již objednat. Pro evropský trh bude prodej nového modelu Fiat 500e Abarth spuštěný v únoru příštího roku. Výrobce ale udává, že počet vyrobených kusů tohoto elektromobilu bude limitovaný na 1 949 kusů, aby byla zachována jeho exkluzivita. Ceny zatím nebyly uvedeny.
Mercedes-Benz má AMG, BMW svojí divizi M Power a pro Fiat vytváří nevšední nadupané modely dceřiná společnosti Abarth. To jsou již běžně zajeté koleje. V poslední době se tyto sportovní divize zaměřují i na to, aby úsporné elektrické varianty nabídly také větší požitek z jízdy a nepůsobily pouze kladně na životní prostředí, ale i na řidiče s jejich sportovními sklony. Do řady úspěšných by se touto filozofií chtěl zařadit i nový Fiat 500e Abarth.
Ve spalovací verzi se milovaná pětistovka od Fiatu prodávala dlouhé roky a úspěšně. Základní elektrická verze ale chtěla trochu omladit, přidat na sportovním výrazu a i výrazném posílení výkonu. A i když má papírově nový Fiat 500e Abarth méně výkonu, na trati překoná svůj spalovací protějšek.
Jak je ve zvyku této značky, styl i název uvidíte již z velké dálky. Proto si logo tvůrce prohlédnete nejen na masce vozu, ale i na bočních polepech. Přední maska dostala více agresivní výraz a velkými sáními pro vzduch ve spodní části a bílé lemování aerodynamických prvků. V podobném stylu je upravena i zadní část. Boční loga značky se zobrazeným škorpiónem navíc ladí do elektrického stylu vozu. Se standardně dodávanými osmnácti palcovými koly bude tento malý hatchback sedět na silnici jako přibitý.
Čtěte také: Fiat se chystá zaříznout prodej spalováků, brzy bude značka plně elektrická
Tím hlavním lákadlem vozu je jeho pohonné ústrojí. Generuje 153 koňských sil a 234 Nm točivého momentu. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7 sekund. Abarth do svých přestaveb běžně montuje i sportovní odpružení a brzdové systémy. V tomto případě o nich zatím zmínka nepadla, a tak si budeme muset počkat na potvrzení. Dle vyjádření společnosti vůz objede firemní testovací okruh o více než sekundu rychleji než dosud nejvýkonnější spalovací verze modelu 500. Přitom má spalovací verze o téměř 30 koní více.
Z hlediska dojezdu na tom ale sportovní pětistovka lépe nebude. Baterie zůstává sériová, a tak si závodníci musí vystačit s kapacitou 42 kWh. Jestliže je běžná elektrická verze 500e schopná ujet 320 kilometrů, je u vytuněného Fiatu 500e Abarth nutné počítat s nižším dojezdem. Jestliže je pro vás zvuk vozu důležitý, nemusíte nutně hledat jiný model. Díky externímu generátoru zvuku si můžete ve voze vychutnat projev spalovacího dvojčete. Není to ale samozřejmě nutností, funkci lze libovolně vypínat.
Jestliže vás parametry i vzhled přesvědčily, můžete si svojí sportovní pětistovku již objednat. Pro evropský trh bude prodej nového modelu Fiat 500e Abarth spuštěný v únoru příštího roku. Výrobce ale udává, že počet vyrobených kusů tohoto elektromobilu bude limitovaný na 1 949 kusů, aby byla zachována jeho exkluzivita. Ceny zatím nebyly uvedeny.