Alpine A290_β poodhalen! Ostrý elektrický hot hatch vám zrychlí tep

Matouš Vrchota
  • Alpine A290 doplní řídké řady sportovních elektrických hatchbacků
  • Alpine využije i svých znalostí ze závodních sérií
  • Na trhu bychom jej měli spatřit již během příštího roku
Koncept elektrického hatchbacku Alpine A290
Koncept elektrického hatchbacku Alpine A290

Když Renault v roce 1976 představil model 5 Alpine, jednalo se o jeden z prvních sportovních hatchbacků. Na trhu se objevil dokonce dříve než ikonický Volkswagen Golf GTI. Renault nyní pracuje na obnově a zmrtvýchvstání modelu R5 v elektrické podobě. Je tak pouze logickým krokem začít pracovat i na výkonné sportovní verzi. Jelikož má Renault svojí sportovní dceřinou automobilku Alpine, ponese i nový ostrý hatchback toto označení.

Alpine A290_β je zatím jen konceptem

Model Alpine A290_β se má na silnice dostat v roce 2024. Vyrábět se bude v mateřských závodech a bude stát na elektrické platformě CMF-B EV. Zatím se vůz nachází ve stavu konceptu, a tak se mohli designéři vyřádit i na jeho vzhledu. Základ vychází z konceptu Renaultu 5 z roku 2021. Je na něm ale hned na první pohled poznat, že grafici mu přidali skutečně výrazný sportovní rysy. S odkazem na historické závodní vozy dostává i nový hot hatch druh pár světel v místě přední masky. Tu vůz díky svému elektrickému pohonu přirozeně postrádá.

Koncept je prezentován v matně bílé barvě s kontrastně černou střechou i dalšími doplňky. Spodní difuzor je vyhotoven z karbonových vláken. Délka vozu jen velmi těsně překračuje hranici čtyřech metrů. Jak je ale trendem sportovních vozů, dostal i Alpine do výbavy hliníková kola s průměrem 20 palců. Střed kol má atypicky čtvercový tvar a nese v sobě státní barvy. Očekáváme, že produkční verze bude vypadat více umírněně, i když doufáme, že dravost modelu zůstane. Vůz by tak měl být oprávněným konkurentem Abarthu 500e.

Koncept elektrického hatchbacku Alpine A290
Koncept elektrického hatchbacku Alpine A290

Čtěte také: Elektrický Renault 5 se blíží. Bude nepřehlédnutelný a přinese řadu inovací


Inspirace i technika z čistě závodních strojů

Koncept dále zmiňuje rozměry 1,85 metru šířky a 1,48 metru výšky. Zajímavostí je uspořádání interiéru. Po vzoru ikonického McLarenu F1 sedí řidič uprostřed přední řady. Za ním se pak nachází dvojice sedadel pro pasažéry. Všechna sedadla jsou vyrobena z karbonu a jsou to ryze sportovní skořepinové sedačky. Inspiraci z tvaru i funčknosti interiéru čerpal Renault i ze svého továrního týmu Formule 1 a závodní série Le Mans 24H.

Alpine zatím nezveřejnil informace ohledně chystaného výkonu. Výhodnou ale má být vektorování točivého moomentu a víceprvkové zavěšení zadní nápravy. Druhý zmíněný prvek byl již oficiálně potvrzen i standardní elektrické verze Renault 5. Sportovní model má dostat navíc tužší tlumiče, speciální jízdní režimy a čtyř pístový brzdový systém Brembo. Stejné najdeme i u spalovacího sourozence Alpine A110 coupé.

Koncept elektrického hatchbacku Alpine A290
Koncept elektrického hatchbacku Alpine A290

Kdy se dočkáme?

Renault má ve výrobě vcelku dlouhý pořadník. Než se dostane na tento kousek, zahájí nejdříve výrobu crossoveru GT-X Over a elektrická náhrada Alpine A110. Takže to ještě nějaký ten pátek potrvá. Cenu zatím neznáme.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články