Sdílení platforem bude mezi značkami, které nyní zastřešuje Stellantis, zcela běžné. Proto není žádným překvapením, že náhrada za třídveřové městské MiTo, jehož výroba byla ukončena v roce 2019, bude založena na platformě e-CMP (známé také jako STLA Small). Znamená to, že připravovaný malý elektromobil bude příbuzný modelům Peugeot e-208 nebo Opel Corsa-e.
Šance, že bude vůz postaven na elektrické platformě vyvinuté Fiatem, dosud používané pouze v modelu 500e, je velmi malá, protože není známo, jak je možné tuto platformu přizpůsobit pro jiné vozy. Naopak platformu Peugeotu již používají i větší vozidla, včetně sedanů vyrobených v Číně. A není žádným tajemstvím, že se Stellantis snaží prosadit své vlastní platformy na úkor těch, které vyvinuly automobilky před svým začleněním do skupiny.
Zatím je o novém voze jen málo informací. Vozidlo by mělo být čistě elektrické a Italové vůbec nepočítají s použitím spalovacího motoru. Alfa Romeo také potvrdila, že bude ustupovat od třídveřového provedení ve prospěch praktičtějšího pětidveřového uspořádání.
Čtěte také: Alfa Romeo Tonale přijíždí jako plug-in hybrid. Co tohle dravé SUV nabídne?
Momentálně neočekáváme, že by měla nová Alfa větší výkon nebo dojezd než Peugeot e-208, který má 134 koní a 50kWh baterii, která na jedno nabití reálně ujede něco málo 250 km. Všechna elektrická vozidla, která byla dosud na této platformě postavena, měla zcela shodnou konfiguraci a žádné z nich nemá pohon všech kol.
To se může v budoucnu změnit, protože Stellantis vyvíjí platformu, která bude použita ve vyvíjeném crossoveru Jeep, který má dorazit v roce 2023. Vzhledem k zaměření americké značky na terénní vozidla je velmi nepravděpodobné, že by model měl pouze pohon předních kol a předpokládáme, že platforma bude upravena i pro uložení zadního motoru.
Čtěte také: Nová Alfa Romeo Giulia bude elektrická. Dočkáme se i našlapané Quadrifoglio?
To by bylo dobrým znamením pro budoucí nástupce Alfy Romeo MiTo EV, protože by byl vytvořen potenciál výroby výkonné verze, která by byla mnohem rychlejší a disponovala by pohonem všech kol. Společnost Stellantis oznámila, že platforma STLA Small bude nabízet řadu kapacit baterií mezi kapacitou 37 kWh až 82 kWh, což naznačuje, že se počítá s jejím použitím u více vozidel.
Alfa Romeo dosud nepředstavila žádný vlastní elektromobil a proslýchá se, že premiéra se chystá na rok 2024. Mohlo by jít o plně elektrickou verzi nového Tonale, nebo o nový menší hatchback, jehož výroba ještě není oficiálně potvrzena, ale podle některých zdrojů se již na vývoji pilně pracuje.
Sdílení platforem bude mezi značkami, které nyní zastřešuje Stellantis, zcela běžné. Proto není žádným překvapením, že náhrada za třídveřové městské MiTo, jehož výroba byla ukončena v roce 2019, bude založena na platformě e-CMP (známé také jako STLA Small). Znamená to, že připravovaný malý elektromobil bude příbuzný modelům Peugeot e-208 nebo Opel Corsa-e.
Šance, že bude vůz postaven na elektrické platformě vyvinuté Fiatem, dosud používané pouze v modelu 500e, je velmi malá, protože není známo, jak je možné tuto platformu přizpůsobit pro jiné vozy. Naopak platformu Peugeotu již používají i větší vozidla, včetně sedanů vyrobených v Číně. A není žádným tajemstvím, že se Stellantis snaží prosadit své vlastní platformy na úkor těch, které vyvinuly automobilky před svým začleněním do skupiny.
Zatím je o novém voze jen málo informací. Vozidlo by mělo být čistě elektrické a Italové vůbec nepočítají s použitím spalovacího motoru. Alfa Romeo také potvrdila, že bude ustupovat od třídveřového provedení ve prospěch praktičtějšího pětidveřového uspořádání.
Čtěte také: Alfa Romeo Tonale přijíždí jako plug-in hybrid. Co tohle dravé SUV nabídne?
Momentálně neočekáváme, že by měla nová Alfa větší výkon nebo dojezd než Peugeot e-208, který má 134 koní a 50kWh baterii, která na jedno nabití reálně ujede něco málo 250 km. Všechna elektrická vozidla, která byla dosud na této platformě postavena, měla zcela shodnou konfiguraci a žádné z nich nemá pohon všech kol.
To se může v budoucnu změnit, protože Stellantis vyvíjí platformu, která bude použita ve vyvíjeném crossoveru Jeep, který má dorazit v roce 2023. Vzhledem k zaměření americké značky na terénní vozidla je velmi nepravděpodobné, že by model měl pouze pohon předních kol a předpokládáme, že platforma bude upravena i pro uložení zadního motoru.
Čtěte také: Nová Alfa Romeo Giulia bude elektrická. Dočkáme se i našlapané Quadrifoglio?
To by bylo dobrým znamením pro budoucí nástupce Alfy Romeo MiTo EV, protože by byl vytvořen potenciál výroby výkonné verze, která by byla mnohem rychlejší a disponovala by pohonem všech kol. Společnost Stellantis oznámila, že platforma STLA Small bude nabízet řadu kapacit baterií mezi kapacitou 37 kWh až 82 kWh, což naznačuje, že se počítá s jejím použitím u více vozidel.
Alfa Romeo dosud nepředstavila žádný vlastní elektromobil a proslýchá se, že premiéra se chystá na rok 2024. Mohlo by jít o plně elektrickou verzi nového Tonale, nebo o nový menší hatchback, jehož výroba ještě není oficiálně potvrzena, ale podle některých zdrojů se již na vývoji pilně pracuje.