Aktuální statistika: Elektromobily hoří 60× méně často než spalovací auta
- Požár elektromobilu v Jižní Koreji vyvolal mnoho otázek
- Jsou požáry elektromobilů velký problém?
- Existuje způsob, jak se dá takovým situacím zabránit?

Pokud někde na světě hoří jakýkoliv elektromobil, dost možná se o tom dozvíte z mnoha světových médií, ale požáry elektromobilů nejsou ani zdaleka tak časté jako ty u vozů se spalovacím motorem. Přesto riziko požáru elektromobilu existuje, ale můžete podniknout několik kroků, které ho značně sníží a ty si popíšeme v dnešním článku.
Statistika mluví jasně
Podle nedávné statistiky je riziko požárů elektromobilů značně nižší než u aut se spalovacími motory. Elektromobily mají riziko požáru přibližně 0,03 %, kdežto vozy se spalovacími motory mají riziko požáru cca 0,1 %. O požárech elektromobilů sice slyšíme často, ale rozhodně nejsou tak obvyklé, jak by se mohlo zdát.
Na každých 100 000 elektromobilů připadá pouze 25 požárů ročně, kdežto u vozů se spalovacími motory je toto číslo výrazně vyšší – 1 500 požárů na 100 000 vozidel. Elektromobily tedy hoří 60× méně často než auta se spalovacími motory. Navíc jsou ve vývoji nové druhy baterií, které snižují riziko požáru a zároveň zvyšují dojezd, takže v budoucnu budou elektromobily ještě bezpečnější, jak informuje web Green.

Čtěte také: Touhle věcičkou se dá snadno uhasit požár elektromobilu. Stojí přes 130 tisíc korun
Nejčastější důvody vzplanutí elektromobilů
Nejčastějším důvodem požáru elektromobilu je přehřátí baterie. Takzvaný tepelný únik (thermal runaway) způsobí to, že se baterie po dosažení určité teploty začne nekontrolovatelně zahřívat, což vyústí v požár.
Dalším důvodem požáru může být používání vadné nabíječky nebo nabíjení elektromobilu při extrémních teplotách. Posledním důvodem požáru může být vážná dopravní nehoda, která způsobí narušení integrity baterie, zkrat a následný požár.
Jak snížit riziko požáru elektromobilu?
Přestože je riziko požáru u elektromobilů nízké, můžete provést určité kroky, které ho sníží ještě více. V první řadě používejte nabíječky schválené výrobcem vašeho elektromobilu a vůz nabíjejte v dobře větraných prostorech, protože nadměrné teplo jakékoliv baterii velmi škodí a při nabíjení se baterie zahřívá. V okamžiku, kdy dojde k nabití vozu, tak ho odpojte od nabíječky. Tím zabráníte přebíjení baterie, i když to není tak časté, protože moderní vozy mají chytré ochranné prvky, které tomu zamezují.
V případě, že jste se účastnili dopravní nehody a nepozorujete na voze žádné viditelné poškození, nechte si ho i tak zkontrolovat technikem, protože některé závady nejsou na první pohled viditelné – u elektromobilů s obrovským množstvím elektroniky to platí dvojnásob. Poslední tip je prostý: udržujte software elektromobilu vždy aktuální, protože jeho aktualizace často vylepšují celkovou správu baterie a její fungování.
Autor článku

Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.
Od útlého věku se zajímám o počítače, mobily a vůbec o vše, co má jakoukoli chytrou funkcionalitu. Přísun novinek z technologické sféry je pro mě pořádná dávka dopaminu! Svůj volný čas věnuji především hraní her, sledování kvalitních seriálů či filmů nebo pobytu v přírodě, ať už túrami nebo jízdou na elektrokole.