Jsme skoro v polovině roku 2019 a zatím jsme se u Tesly dočkali představení nového crossoverového elektromobilu Model Y, vylepšených nabíječek Supercharger V3 s výkonem až 250 kW, nebo opožděného začátku prodeje nejlevnějšího 35tisícového Modelu 3. Čeká nás ve druhé polovině roku něco zajímavějšího?
Prémiové elektromobily Model S a Model X jsou tady ve víceméně nepozměněné designové podobě již od roku 2012, pokud jde o interiér, a od roku 2016, pokud jde o exteriér. Z dosavadních spekulací a úniků víme, že bychom se někdy na podzim letošního roku měli dočkat vylepšených Modelů S a X, určených pro rok 2019 nebo spíše 2020. Mezi hlavní změny a vylepšení by měl patřit nový interiér zpracovaný po vzoru minimalistického Modelu 3, ovšem s lepšími kvalitnějšími materiály či větším dotykovým displejem. Estetické změny se jistě objeví i zvenku, aby byly starší a novější generace od sebe jasně rozeznatelné a tedy bylo lákavější pořídit dražší novou Teslu. Samozřejmostí by mělo být, že oba nové modely budou mít např. vyšší výkon, lepší jízdní vlastnosti, či nižší spotřebu a delší dojezdy. Možná se dočkáme i pokročilejších nových baterií.
Po akvizici firmy Maxwell Technologies specializující se na baterie a hlavně držící hned několik patentů v oblasti vývoje akumulátorů by Tesla mohla nejen využít její znalosti a technologie pro další vylepšení baterií, ale také by mohla začít vyrábět zcela vlastní baterie. Ty by tedy měly přinést lepší vlastnosti, ať už jde například o energetickou hustotu, životnost, či rychlosti nabíjení. Ale zatím nic konkrétního nevíme, takže nezbývá, než si počkat na oficiality.
Elon Musk chystá také jedno řekněme pickupové překvapení, a sice nový model do rodinky elektromobilů, který bude typu pickup. Prý zaujme futuristickým designem, bude lepší než legendární pickup Ford F150 a supersport Porsche 911, a má stát méně než 50 tisíc dolarů.
Co by na některé z akcí mohla Tesla také doupřesnit, jsou detaily k novému chystanému supersporťáku Roadster (2020). Ten má podle současných plánů dorazit v příštím roce, ovšem zatím stále neznáme spoustu specifikací. Jen například to, že chce zasadit rozhodující úder spalovacím autům a poslat je do důchodu, ať už neskutečným zrychlením z 0 na 100 za pouhých 1,9 sekund, což by znamenalo rekord v podobě nejrychlejšího času u jakéhokoliv sériově vyráběného auta, které kdy bylo vyrobené. Nebo také prodloužený dojezd přes 1 000 km na jedno nabití. Tento elektromobil však může být důležitý i ve smyslu příchodu nových technologií, které se z finančního hlediska u jiných elektromobilů zkrátka nevyplatí, přesto mohou posunout hranice elektromobilů a zbourat spoustu mýtů, které se stále ve společnosti kolem elektromobility objevují.
A stejně jako u nového Roadsteru, také v případě tahače Tesla Semi bychom se určitě měli dočkat nových informací a toho, kdy přesně začne výroba, kdy začnou tahače jezdit v reálném provozu, nebo také jaké firmy s nimi budou jezdit.
Jaké z očekávaných oznámení Tesly, ke kterým možná dojde do konce letošního roku, vám přijde nejzajímavější? Podělte se s ostatními v naší diskuzi pod článkem!
Jsme skoro v polovině roku 2019 a zatím jsme se u Tesly dočkali představení nového crossoverového elektromobilu Model Y, vylepšených nabíječek Supercharger V3 s výkonem až 250 kW, nebo opožděného začátku prodeje nejlevnějšího 35tisícového Modelu 3. Čeká nás ve druhé polovině roku něco zajímavějšího?
Prémiové elektromobily Model S a Model X jsou tady ve víceméně nepozměněné designové podobě již od roku 2012, pokud jde o interiér, a od roku 2016, pokud jde o exteriér. Z dosavadních spekulací a úniků víme, že bychom se někdy na podzim letošního roku měli dočkat vylepšených Modelů S a X, určených pro rok 2019 nebo spíše 2020. Mezi hlavní změny a vylepšení by měl patřit nový interiér zpracovaný po vzoru minimalistického Modelu 3, ovšem s lepšími kvalitnějšími materiály či větším dotykovým displejem. Estetické změny se jistě objeví i zvenku, aby byly starší a novější generace od sebe jasně rozeznatelné a tedy bylo lákavější pořídit dražší novou Teslu. Samozřejmostí by mělo být, že oba nové modely budou mít např. vyšší výkon, lepší jízdní vlastnosti, či nižší spotřebu a delší dojezdy. Možná se dočkáme i pokročilejších nových baterií.
Po akvizici firmy Maxwell Technologies specializující se na baterie a hlavně držící hned několik patentů v oblasti vývoje akumulátorů by Tesla mohla nejen využít její znalosti a technologie pro další vylepšení baterií, ale také by mohla začít vyrábět zcela vlastní baterie. Ty by tedy měly přinést lepší vlastnosti, ať už jde například o energetickou hustotu, životnost, či rychlosti nabíjení. Ale zatím nic konkrétního nevíme, takže nezbývá, než si počkat na oficiality.
Elon Musk chystá také jedno řekněme pickupové překvapení, a sice nový model do rodinky elektromobilů, který bude typu pickup. Prý zaujme futuristickým designem, bude lepší než legendární pickup Ford F150 a supersport Porsche 911, a má stát méně než 50 tisíc dolarů.
Co by na některé z akcí mohla Tesla také doupřesnit, jsou detaily k novému chystanému supersporťáku Roadster (2020). Ten má podle současných plánů dorazit v příštím roce, ovšem zatím stále neznáme spoustu specifikací. Jen například to, že chce zasadit rozhodující úder spalovacím autům a poslat je do důchodu, ať už neskutečným zrychlením z 0 na 100 za pouhých 1,9 sekund, což by znamenalo rekord v podobě nejrychlejšího času u jakéhokoliv sériově vyráběného auta, které kdy bylo vyrobené. Nebo také prodloužený dojezd přes 1 000 km na jedno nabití. Tento elektromobil však může být důležitý i ve smyslu příchodu nových technologií, které se z finančního hlediska u jiných elektromobilů zkrátka nevyplatí, přesto mohou posunout hranice elektromobilů a zbourat spoustu mýtů, které se stále ve společnosti kolem elektromobility objevují.
A stejně jako u nového Roadsteru, také v případě tahače Tesla Semi bychom se určitě měli dočkat nových informací a toho, kdy přesně začne výroba, kdy začnou tahače jezdit v reálném provozu, nebo také jaké firmy s nimi budou jezdit.
Jaké z očekávaných oznámení Tesly, ke kterým možná dojde do konce letošního roku, vám přijde nejzajímavější? Podělte se s ostatními v naší diskuzi pod článkem!