3 důvody, proč si pořídit Xiaomi SU7
- Xiaomi SU7 je hodně zajímavý elektrický automobil
- V tomto článku vyzdvihujeme podle nás 3 největší důvody ke koupi
- Může výrobce spotřební elektroniky vyrobit kvalitní vůz?

Jeden z předních výrobců spotřební elektroniky si pro nás na konec roku připravil zajímavé odhalení. O záměru vstupu značky Xiaomi do automobilového odvětví víme již delší dobu. Po čtvrtečním odhalení prvního modelu SU7 víme dostatek informací, abychom si o elektromobilu nové éry udělali dobřou představu. Co nás na voze zaujalo a jaké jsou hlavní důvody pro jeho pořízení?
Kapitoly
- 3 důvody, proč si pořídit Xiaomi SU7
- 3 důvody, proč byste si NEměli pořizovat elektromobil Xiaomi SU7
Nový hráč na trhu
Značku Xiaomi není třeba dlouze představovat. Na trhu s mobilními telefony jde o třetího nejúspěšnějšího výrobce. Kromě toho vlastní mnoho dceřiných i partnerských společností zabývající se elektrickou mobilitou (elektrické koloběžky), chytrými domácími spotřebiči i doplňky a v neposlední řadě i vývojem vlastního operačního systému. Zkušenosti ze všech oblastí navíc značka nyní uplatňuje u vývoje svého prvního elektromobilu.
Ač tedy jde o novou automobilovou značku, zkušenosti z digitálního světa má Xiaomi více než dostatečné. Z tohoto důvodu bude velmi zajímavé sledovat, jak se jí bude v segmentu vozidel dařit. Cílem výrobce je prvně u nového modelu Xiaomi SU7 nabídnout unifikované prostředí stejně jako u mobilních telefonů. Ovládání vozidla tak bude mnohem intuitivnější od prvního momentu. Na všech displejích tak kromě důležitých jízdních dat bude možné zobrazit i sekundární informace z telefonu. Infotainment bude nativně podporovat všechny dostupné aplikace ze sbírky z obchodu.

Čtěte také: Xiaomi SU7 je tu. Čínský elektromobil ujede až 800 km a nabije se za 5 minut
Brzký příchod delšího dojezdu a sakra rychlé nabíjení
I když Xiaomi o svém voze hovoří již třetím rokem, myslí i na delší životní cyklus. Víme totiž, že výkonnější verze Xiaomi SU7 Pro by se na trh měla dostat pravděpodobně v roce 2025. Nejen, že má nabídnout vyšší výkon, ale především baterii se znatelně vyšším dojezdem. Hovoří se o kapacitě 150 kWh.
Dodávat jí má CATL a měla by pracovat na niklové bázi. Na odhadovaný dojezd 1 200 kilometrů se ale nemůžeme spoléhat. Vychází totiž z dat čínské metodiky CLTC, která má ve zvyku přehánět. Pokud se ale i tak dostaneme nad hranici 700 km, bude to úspěch i za dva roky. Výhodou je, že přítomnost 800V palubní architektury zajistí rychlé dobití baterie.

Vysoký důraz na bezpečnost
Tímto titulkem nechceme rozhodně shazovat konkurenční výrobce. Sady bezpečnostních prvků, mezi které řadíme radary, lidary, čidla, i kamery dnes potřebuje prakticky každý vůz. Obzvláště pak ty, které chtějí své vozy nechat řídit bez zásahu lidského řidiče. To je cílem i u Xiaomi. Okolí vozu proto hlídají k běžné výbavě i ultrazvuková čidla. Výbava čítá dlouhý seznam bezpečnostních prvků včetně asistenčních funkcí. Mozkem všech funkcí bude systém postavený na vlastním operačním systému Hyper OS.

Jaké jsou naopak důvody, proč byste si NEměli nový automobil Xiaomi SU7 pořizovat? Tomu se věnujeme v tomto druhém článku.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.