Šéf Fordu se přiznal, že jezdí v čínském elektromobilu Xiaomi SU7

Generální ředitel automobilky Ford, Jim Farley

Generální ředitel automobilky Ford, Jim Farley | foto: Ford

Výkonný ředitel Fordu, Jim Farley, byl hostem britského motoristického podcastu a rozpovídal se i o svém aktuálním denním vozidle. Kdo se domníval, že bude ředitel jezdit s jedním z nejnovějších Fordů, je na omylu. Jeho nejoblíbenější vůz není ani amerického původu. Díky novým zkušenostem má Farley o to větší obavy z asijské konkurence.

O elektromobilitě otevřeně

Během rozhovoru Jima Farleyho s moderátorem Robertem Llewellynem v podcastu The Fully Charged se dvojice bavila o budoucnosti automobilky Ford, jejím vztahu k elektromobilům i jak se sám ředitel staví k tomuto „novému“ typu pohonu. Rozhovor je velmi otevřený a Farley nemá sebemenší důvod k jakékoliv zástěrce. Automobilce věří a její pozice vůči elektrickým vozidlům je podle něj nastavena správně.

O to více překvapí, že Jim Farley elektromobil Fordu nevlastní. Dokonce neřídí žádný vůz vlastní značky. Již půl roku jezdí čínským Xiaomi a nad výměnou za jiný vůz vůbec neuvažuje. Podle jeho vyjádření jezdí konkrétně se Xiaomi SU7. Jestli se ale jedná o standardní verzi, Pro nebo Max již blíže nezmínil. Ač se ředitel nerad ke konkurenci vyjadřuje, jeho denní vozidlo hovoří o opaku.

Xiaomi SU7

Xiaomi SU7 vypadá skvěle z každého úhlu | foto: Xiaomi

Elektroauto Xiaomi se prodává skvěle

Farley první elektrický vůz od čínského technologického giganta spatřil a otestoval při nedávné návštěvě Šanghaje. Po krátké testovací jízdě si jej nechal dovézt do Spojených států, kde s ním od té doby jezdí. S jak se zdá, vůz jej ještě nepřestal bavit. Kromě technologické vyspělosti ředitele fascinuje i míra, se kterou se Xiaomi SU7 prodává. Měsíčně je totiž automobilka schopna prodat i 20 tisíc kusů. Xiaomi má prý ale obrovskou výhodu v tom, že se v technologickém oboru řadí mezi špičku a lidé tak přirozeně rozšiřují svůj ekosystém od jedné značky. V tom nemohou standardní automobilky konkurovat.

Jenže vše není tak růžové, jak by se mohlo zdát. Vůz je v Číně velmi populární, ale také se prodává za až nečekaně nízkou cenu. Hospodářské výsledky automobilky za druhé čtvrtletní jasně ukazují, že výrobce na každém prodaném voze prodělal 9 200 dolarů. Vůz je zatím dostupný pouze na svém domácím trhu. Xiaomi se chce se ztrátami vyrovnat především snížením výrobních nákladů a zvýšením produkce.

Ředitel má z Asiatů obavy

Jim Farley se nicméně obává o budoucnost své automobilky. Konkurovat takovým výrobcům bude velmi těžké i při zvýšení importních daní. Ford měl v polovině roku potíže s dosažením vytyčených cílů. Akcie na tuto skutečnost reagovaly mírným poklesem v hodnotě. Hlavním důvodem je snížená poptávka po čistě elektrických modelech.

Ford nyní upravuje své strategie. Místo hlavního zaměření na elektrické automobily bude více podporovat vývoj i prodeje hybridních modelů. Změny budou dokonce natolik velké, že se oddálí příchod nového elektrického SUV. Jen touto změnou přijde automobilka téměř o 2 miliardy dolarů. Od začátku roku klesly akcie o více než 8 procent.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Šéf Fordu se přiznal, že jezdí v čínském elektromobilu Xiaomi SU7

Generální ředitel automobilky Ford, Jim Farley

Generální ředitel automobilky Ford, Jim Farley | foto: Ford

Výkonný ředitel Fordu, Jim Farley, byl hostem britského motoristického podcastu a rozpovídal se i o svém aktuálním denním vozidle. Kdo se domníval, že bude ředitel jezdit s jedním z nejnovějších Fordů, je na omylu. Jeho nejoblíbenější vůz není ani amerického původu. Díky novým zkušenostem má Farley o to větší obavy z asijské konkurence.

O elektromobilitě otevřeně

Během rozhovoru Jima Farleyho s moderátorem Robertem Llewellynem v podcastu The Fully Charged se dvojice bavila o budoucnosti automobilky Ford, jejím vztahu k elektromobilům i jak se sám ředitel staví k tomuto „novému“ typu pohonu. Rozhovor je velmi otevřený a Farley nemá sebemenší důvod k jakékoliv zástěrce. Automobilce věří a její pozice vůči elektrickým vozidlům je podle něj nastavena správně.

O to více překvapí, že Jim Farley elektromobil Fordu nevlastní. Dokonce neřídí žádný vůz vlastní značky. Již půl roku jezdí čínským Xiaomi a nad výměnou za jiný vůz vůbec neuvažuje. Podle jeho vyjádření jezdí konkrétně se Xiaomi SU7. Jestli se ale jedná o standardní verzi, Pro nebo Max již blíže nezmínil. Ač se ředitel nerad ke konkurenci vyjadřuje, jeho denní vozidlo hovoří o opaku.

Xiaomi SU7

Xiaomi SU7 vypadá skvěle z každého úhlu | foto: Xiaomi

Elektroauto Xiaomi se prodává skvěle

Farley první elektrický vůz od čínského technologického giganta spatřil a otestoval při nedávné návštěvě Šanghaje. Po krátké testovací jízdě si jej nechal dovézt do Spojených států, kde s ním od té doby jezdí. S jak se zdá, vůz jej ještě nepřestal bavit. Kromě technologické vyspělosti ředitele fascinuje i míra, se kterou se Xiaomi SU7 prodává. Měsíčně je totiž automobilka schopna prodat i 20 tisíc kusů. Xiaomi má prý ale obrovskou výhodu v tom, že se v technologickém oboru řadí mezi špičku a lidé tak přirozeně rozšiřují svůj ekosystém od jedné značky. V tom nemohou standardní automobilky konkurovat.

Jenže vše není tak růžové, jak by se mohlo zdát. Vůz je v Číně velmi populární, ale také se prodává za až nečekaně nízkou cenu. Hospodářské výsledky automobilky za druhé čtvrtletní jasně ukazují, že výrobce na každém prodaném voze prodělal 9 200 dolarů. Vůz je zatím dostupný pouze na svém domácím trhu. Xiaomi se chce se ztrátami vyrovnat především snížením výrobních nákladů a zvýšením produkce.

Ředitel má z Asiatů obavy

Jim Farley se nicméně obává o budoucnost své automobilky. Konkurovat takovým výrobcům bude velmi těžké i při zvýšení importních daní. Ford měl v polovině roku potíže s dosažením vytyčených cílů. Akcie na tuto skutečnost reagovaly mírným poklesem v hodnotě. Hlavním důvodem je snížená poptávka po čistě elektrických modelech.

Ford nyní upravuje své strategie. Místo hlavního zaměření na elektrické automobily bude více podporovat vývoj i prodeje hybridních modelů. Změny budou dokonce natolik velké, že se oddálí příchod nového elektrického SUV. Jen touto změnou přijde automobilka téměř o 2 miliardy dolarů. Od začátku roku klesly akcie o více než 8 procent.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."