Xiaomi SU7 je tu. Čínský elektromobil ujede až 800 km a nabije se za 5 minut
- Xiaomi SU7 je prvním elektromobilem značky
- Číňané mají technologicky vyspělé produkty, prosadí se i s automobily?
- Jaké má vůz specifikace, ať už jde o výkon, dojezd, či nabíjení?

Na tento den jsme čekali už nějaký ten pátek a po všech těch předběžných slibech a neoficiálních únicích se konečně můžeme poprvé podívat na první elektromobil značky Xiaomi. V Číně proběhlo oficiální představení vozu s označením Xiaomi SU7, který nabídne zákazníkům opravdový požitek z jízdy a půjde po krku automobilům od značek Porsche a Tesla.
Xiaomi SU7 je prvním autem značky
Ano, opravdu čtete správně. Čínská společnost Xiaomi, kterou jsme doposud znali především jako výrobce mobilních telefonů, notebooků a spotřební elektroniky, se tímto okamžikem navždy změnila. Značka totiž oficiálně představila svůj první elektromobil. Tím je luxusní elektrický sedan Xiaomi SU7, který má rozhodně co nabídnout.
Čínský gigant svůj vůz představil v Pekingu a při této příležitosti rovněž uvedl, že se do 15 až 20 let stane světovou automobilovou jedničkou. Xiaomi chce soupeřit s Teslou i Porsche. Možná i proto její první vůz SU7 již na první pohled velmi připomíná Porsche Taycan. S ním je vůz srovnatelný i rozměrově. Elektrický automobil Xiaomi SU7 je totiž 4 997 mm dlouhý, 1 963 mm široký a na výšku má 1 455 mm. Báječný je pak jeho koeficient odporu vzduchu o hodnotě 0,195, čímž zmíněné Porsche hravě překonává.

Čtěte také: Xiaomi SU7 natočeno na dálnici. Influencerovi však rychle zmizelo z dohledu
Skvělé parametry, nejen dojezd až 800 km
Základem sedanu je platforma EV Modena. Díky ní model Xiaomi SU7 disponuje 800V architekturou a nabídne nabíjecí výkon až 475 kW. Na výběr dá značka ze dvou motorizací HyperEngine, kterou si Xiaomi samo vyvinulo. Tyto motory poskytnou výkon 220 kW (pohon pouze zadní nápravy) nebo 495 kW v rámci verze s náhonem na všechny kola. Baterie pak Xiaomi dodaly společnosti BYD a CATL. Ty slibují podle čínského cyklu CLTC dojezd kolem 668 až 800 kilometrů.
Díky extrémně rychlému nabíjení HyperCharge také zvládnete za pouhých 5 minut dobíjení přidat asi 220 kilometrů dojezdu. Za čtvrt hodiny pak dosáhnete již na dojezd 510 kilometrů. Strach z dlouhého nabíjení tak tímto opravdu odpadá.
Co se týče technologií použitých ve voze Xiaomi SU7, máme se opravdu na co těšit. Díky systému HyperOS se dočkáme propojení telefonu s elektromobilem, který má být schopný konkurovat systémům Android Auto i Apple CarPlay. Hlavním trhákem je ale Smart Cabin s 16,1palcovým dotykovým 3K displejem o jehož plynulost se postará Snapdragon 8295. Nechybí ani Head-up displej či systém asistované jízdy Xiaomi Pilot s Lidarem.
Xiaomi SU7: specifikace
- 400V architektura
- výkon: 220 kW (299 koní)/400 Nm
- baterie: 73,6 kWh (LFP)
- dojezd: 668 km
- zrychlení 0-100 km/h: 5,28 s
- max. rychlost: 210 km/h
Xiaomi SU7 Max: specifikace
- 800V architektura
- výkon: 495 kW (673 koní)/838 Nm
- baterie: 101 kWh (NCM)
- dojezd: 800 km
- zrychlení 0-100 km/h: 2,78 s
- max. rychlost: 265 km/h

Cena a dostupnost
Vůz se bude vyrábět v továrně automobilky BAIC v Pekingu, která má kapacitu výroby kolem 200 tisíc vozidel ročně. Na silnicích se pak luxusní sedany od Xiaomi poprvé objeví během února. V tuto chvíli však pouze na domácím trhu v Číně. Export do zahraničí však čínská značka vyhlíží již za nedlouhou dobu.
Pokud jde o cenu Xiaomi SU7, zatím ji společnost neuvedla.