Na čínské dálnici se objevil maskovaný sportovní sedan Xiaomi SU7, o kterém jsme vás informovali již před několika dny, když se poprvé dostaly ven oficiální snímky. Tentokrát vůz spatřil čínský influencer, který si nechtěl nechat ujít příležitost natočit video nového elektromobilu. S tím očividně nesouhlasil testovací jezdec, který brzy ukázal obtěžujícímu vozidlu záda.
Jeden z čínských influencerů se snažil pronásledovat elektromobil od Xiaomi a obtěžoval ho tím, že jel velmi těsně za ním, aby získal co nejlepší záběry. Když si toho všiml testovací jezdec modelu SU7, provedl úhybný manévr jako ze závodního okruhu a zrychlil tak, že nechal paparazziho daleko za sebou. Rychlost vozu natáčejícího influencera přesáhla v jednu chvíli 150 km/h, ale ze zrychlení elektromobilu Xiaomi předpokládáme rychlost vyšší než 200 km/h.
Firma Xiaomi minulý týden požádala o prodejní licenci modelu SU7 v Číně a odhalila vzhled elektromobilu a některé klíčové specifikace. Společnost představila následující varianty označení vozu: SU7, SU7 Pro, SU7 Max a speciální Founders Edition. Otázkou je, zda se se všemi těmito názvy setkáme i v oficiálních produkčních verzích, protože například aktualizovaná Tesla Model 3 (2024) alias Highland byla původně představená pod názvem Model 3+.
Čtěte také: 10 tisíc elektromobilů „se zúčastnilo“ velkého testu dojezdu v zimě. Kdo je vítězem?
Mnohem zajímavější u nového Xiaomi SU7 než to, jaký znak ponese vůz na kapotě, jsou možnosti pohonného ústrojí. Výrobce aktuálně nabízí výběr ze dvou variant: Model se zadním pohonem (RWD) bude mít pod kapotou motor o výkonu 220 kW od United Automotive Electronic Company. Vozidlo bude dosahovat rychlosti až 210 km/h, bude využívat LFP baterii od firmy BYD a jeho pohotovostní hmotnost dosáhne 1 980 kg.
Druhá varianta s pohonem všech kol (AWD) bude mít celkový výkon 495 kW a bude využívat dva motory (jeden s výkonem 220 kW a druhý 275 kW) od firmy Suzhou Automotive. Nejvyšší rychlost vozu dosáhne 265 km/h, zdrojem energie bude NMC ternární baterie firmy CATL. Vozidlo má pohotovostní hmotnost 2 205 kg a aktivní zadní křídlo.
Vůz bude vyráběn státní společnosti BAIC Off-road Vehicle Company ve svém závodě v Pekingu. Firma Xiaomi vytvořila s BAIC společný podnik s názvem Beijing-Xiaomi. Jedná se o podobné spojení, jaké měla firma Nio s JAC. Nové Xiaomi SU7 je velmi pohledný čtyřdveřový pětimístný vůz s rozměry 4997 × 1963 × 1455 mm a rozvorem 3000 mm. Auto se velikostí podobá Tesle Model S. Kromě jiného bude mít elektromobil podporu rozpoznávání obličeje, kterou bude využívat pro odemykání vozidla.
Očekává se, že Xiaomi SU7 bude oficiálně představeno na prosincové konferenci firmy, kde budou odhaleny další podrobnosti a na trh se dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. Podle dostupných zdrojů již započala zkušební výroba v továrně v Pekingu. Očekávaná cena vozu se pohybuje kolem 300 000 juanů, tedy v přepočtu přibližně 945 tisíc korun.
Na čínské dálnici se objevil maskovaný sportovní sedan Xiaomi SU7, o kterém jsme vás informovali již před několika dny, když se poprvé dostaly ven oficiální snímky. Tentokrát vůz spatřil čínský influencer, který si nechtěl nechat ujít příležitost natočit video nového elektromobilu. S tím očividně nesouhlasil testovací jezdec, který brzy ukázal obtěžujícímu vozidlu záda.
Jeden z čínských influencerů se snažil pronásledovat elektromobil od Xiaomi a obtěžoval ho tím, že jel velmi těsně za ním, aby získal co nejlepší záběry. Když si toho všiml testovací jezdec modelu SU7, provedl úhybný manévr jako ze závodního okruhu a zrychlil tak, že nechal paparazziho daleko za sebou. Rychlost vozu natáčejícího influencera přesáhla v jednu chvíli 150 km/h, ale ze zrychlení elektromobilu Xiaomi předpokládáme rychlost vyšší než 200 km/h.
Firma Xiaomi minulý týden požádala o prodejní licenci modelu SU7 v Číně a odhalila vzhled elektromobilu a některé klíčové specifikace. Společnost představila následující varianty označení vozu: SU7, SU7 Pro, SU7 Max a speciální Founders Edition. Otázkou je, zda se se všemi těmito názvy setkáme i v oficiálních produkčních verzích, protože například aktualizovaná Tesla Model 3 (2024) alias Highland byla původně představená pod názvem Model 3+.
Čtěte také: 10 tisíc elektromobilů „se zúčastnilo“ velkého testu dojezdu v zimě. Kdo je vítězem?
Mnohem zajímavější u nového Xiaomi SU7 než to, jaký znak ponese vůz na kapotě, jsou možnosti pohonného ústrojí. Výrobce aktuálně nabízí výběr ze dvou variant: Model se zadním pohonem (RWD) bude mít pod kapotou motor o výkonu 220 kW od United Automotive Electronic Company. Vozidlo bude dosahovat rychlosti až 210 km/h, bude využívat LFP baterii od firmy BYD a jeho pohotovostní hmotnost dosáhne 1 980 kg.
Druhá varianta s pohonem všech kol (AWD) bude mít celkový výkon 495 kW a bude využívat dva motory (jeden s výkonem 220 kW a druhý 275 kW) od firmy Suzhou Automotive. Nejvyšší rychlost vozu dosáhne 265 km/h, zdrojem energie bude NMC ternární baterie firmy CATL. Vozidlo má pohotovostní hmotnost 2 205 kg a aktivní zadní křídlo.
Vůz bude vyráběn státní společnosti BAIC Off-road Vehicle Company ve svém závodě v Pekingu. Firma Xiaomi vytvořila s BAIC společný podnik s názvem Beijing-Xiaomi. Jedná se o podobné spojení, jaké měla firma Nio s JAC. Nové Xiaomi SU7 je velmi pohledný čtyřdveřový pětimístný vůz s rozměry 4997 × 1963 × 1455 mm a rozvorem 3000 mm. Auto se velikostí podobá Tesle Model S. Kromě jiného bude mít elektromobil podporu rozpoznávání obličeje, kterou bude využívat pro odemykání vozidla.
Očekává se, že Xiaomi SU7 bude oficiálně představeno na prosincové konferenci firmy, kde budou odhaleny další podrobnosti a na trh se dostane v prvním čtvrtletí příštího roku. Podle dostupných zdrojů již započala zkušební výroba v továrně v Pekingu. Očekávaná cena vozu se pohybuje kolem 300 000 juanů, tedy v přepočtu přibližně 945 tisíc korun.