Čínské Xiaomi patří mezi přední výrobce chytrých telefonů, ale má mnohem větší záběr. Kromě nositelné elektroniky, chytré domácnosti, či elektrokoloběžek toho prodává výrazně více a díky tomu má nejen bohatý ekosystém, ale s agresivní cenovou politikou také mnohdy dokáže konkurovat vlastně komukoliv a čemukoliv. Teď přichází na řadu elektromobily.
Xiaomi začalo koketovat s myšlenkou vyrobit elektromobil již před více než 2,5 lety, když v březnu 2021 tento čínský výrobce poprvé prozradil médiím svůj plán zabrousit do segmentu výroby chytrých aut. Na oficiální představení sice stále čekáme, nicméně Xiaomi svůj elektrický sedan poslalo na homologační proces, což nám poskytlo první „oficiální“ fotky a také specifikace vozu, jak uvádí server CarNewsChina.
Ministry of Industry and Information Technology (MIIT) prozradil mnohé. První elektromobil se bude jmenovat Xiaomi SU7 a vyrábět jej bude čínská automobilka BAIC, nikoliv tedy přímo Xiaomi. Sériová výroba začne v prosinci 2023, přičemž již od února 2024 mají začít první dodávky vozu zákazníkům. Představení je tedy již nejspíše na spadnutí.
Čtěte také: Kaufland prodává vychytaný kompresor od Xiaomi. Dokážete odolat?
Na výběr bude ze tří variant, a sice: SU7, SU7 Pro a SU7 Max. Lišit se budou určitě nejen výbavou, ale především pak například výkonem, či dojezdem. Tyto informace však prozatím neznáme.
Základní verze bude mít elektromotor s výkonem 220 kW a pohon zadních kol. Baterie bude typu LFP a vyrábět ji má BYD. Vyšší verze mají mít pohon všech kol s výkonem až 495 kW (220 kW + 275 kW) a battery pack s články typu NMC od firmy CATL. Pohotovostní hmotnost má být 1 980 kg, maximální rychlost 210 km/h, resp. 2 205 kg a až 265 km/h u vyšší varianty.
Dozvěděli jsme se také, jaké jsou rozměry. Xiaomi SU7 má mít 4 997 × 1 963 × 1 455 mm, rozvor potom 3 000 mm. Kola 19 nebo 20 palcová. Z obrázků si také můžete všimnout, že vůz má aktivní zadní přítlačné křídlo. Nechybí technologie Lidar, která poslouží minimálně pro zvýšení bezpečnosti asistenčních systémů, ne-li pokročilému autonomnímu řízení. Operační systém bude HyperOS přímo od Xiaomi, který najdeme i v jeho smartphonech.
Čínské Xiaomi patří mezi přední výrobce chytrých telefonů, ale má mnohem větší záběr. Kromě nositelné elektroniky, chytré domácnosti, či elektrokoloběžek toho prodává výrazně více a díky tomu má nejen bohatý ekosystém, ale s agresivní cenovou politikou také mnohdy dokáže konkurovat vlastně komukoliv a čemukoliv. Teď přichází na řadu elektromobily.
Xiaomi začalo koketovat s myšlenkou vyrobit elektromobil již před více než 2,5 lety, když v březnu 2021 tento čínský výrobce poprvé prozradil médiím svůj plán zabrousit do segmentu výroby chytrých aut. Na oficiální představení sice stále čekáme, nicméně Xiaomi svůj elektrický sedan poslalo na homologační proces, což nám poskytlo první „oficiální“ fotky a také specifikace vozu, jak uvádí server CarNewsChina.
Ministry of Industry and Information Technology (MIIT) prozradil mnohé. První elektromobil se bude jmenovat Xiaomi SU7 a vyrábět jej bude čínská automobilka BAIC, nikoliv tedy přímo Xiaomi. Sériová výroba začne v prosinci 2023, přičemž již od února 2024 mají začít první dodávky vozu zákazníkům. Představení je tedy již nejspíše na spadnutí.
Čtěte také: Kaufland prodává vychytaný kompresor od Xiaomi. Dokážete odolat?
Na výběr bude ze tří variant, a sice: SU7, SU7 Pro a SU7 Max. Lišit se budou určitě nejen výbavou, ale především pak například výkonem, či dojezdem. Tyto informace však prozatím neznáme.
Základní verze bude mít elektromotor s výkonem 220 kW a pohon zadních kol. Baterie bude typu LFP a vyrábět ji má BYD. Vyšší verze mají mít pohon všech kol s výkonem až 495 kW (220 kW + 275 kW) a battery pack s články typu NMC od firmy CATL. Pohotovostní hmotnost má být 1 980 kg, maximální rychlost 210 km/h, resp. 2 205 kg a až 265 km/h u vyšší varianty.
Dozvěděli jsme se také, jaké jsou rozměry. Xiaomi SU7 má mít 4 997 × 1 963 × 1 455 mm, rozvor potom 3 000 mm. Kola 19 nebo 20 palcová. Z obrázků si také můžete všimnout, že vůz má aktivní zadní přítlačné křídlo. Nechybí technologie Lidar, která poslouží minimálně pro zvýšení bezpečnosti asistenčních systémů, ne-li pokročilému autonomnímu řízení. Operační systém bude HyperOS přímo od Xiaomi, který najdeme i v jeho smartphonech.