3 důvody, proč byste si NEměli pořizovat elektromobil Xiaomi SU7

  • Xiaomi SU7 může na první pohled vypadat hodně lákavě
  • Nicméně není všechno zlato, co se třpytí
  • Vybrali jsme 3 důvody, proč si tento elektromobil raději NEpořizovat
Vybrali jsme 3 důvody, proč byste si NEměli pořídit Xiaomi SU7

Vybrali jsme 3 důvody, proč byste si NEměli pořídit Xiaomi SU7 | foto: Xiaomi, úprava: vlastní

S každou novinkou se objeví dva tábory, které hlasitě projevují své protichůdné názory. Zatímco ta pozitivní skupina jásá nad novým hráčem na automobilovém trhu, ti skeptičtí se obávají nových výzev, které před ně, tentokrát Xiaomi, staví. Jak se může výrobce elektroniky zapsat v novém odvětví? V době, kdy má každý strach z ochrany vlastního soukromí, nejde o dobrovolné vzdání se i poslední špetky soukromí? Jaké další nevýhody v sobě skrývá nový elektromobil od čínského Xiaomi?


Kapitoly


Žádné (polo)pevné baterie?

Je zvláštní, že společnost, která plánuje odebírat baterie o vysokých kapacitách od předního domácího výrobce baterií, neoznámila příchod polopevných baterií. Lépe vybavený model, který se navíc zpozdí s prodejem až na rok 2025, slibuje kapacitu 150 kWh, ale pouze postavených na niklové bázi. Nio v tomto roce bude již nabízet alespoň semi solid-state baterie, a to o stejné kapacitě.

Nedrží se zde Xiaomi až příliš zpátky? Samotný ředitel přiznal, že vůz nebude patřit k nejlevnějším na trhu, v ceně baterie tedy „problém“ nejspíše nebude. Změní vedení časem názor? Použitá palubní architektura o hodnotě 800 V navíc velmi rychlé nabíjení podporuje. Startovací baterie mají podle Číňanů u modelu Xiaomi SU7 nabídnout dojezd kolem 800 kilometrů. Vzhledem k tomu, jak známe až příliš optimistické hodnoty místních úřadů, bychom ale raději počítali s dojezdem kolem 600 km. Je škoda, že u takových představení musíme vždy vzít do ruky kalkulačky a nedá se věřit pěkným infografikám.

Xiaomi SU7

Xiaomi SU7 | foto: Xiaomi


Čtěte také: Levný elektromobil Tesla změní svět, jak jej znáte. Původně byl Musk proti


Útok na Teslu a Porsche

Sedan vyšší třídy se otevřeně hlásí do války s předními (a vlastně i prvními) globálními výrobci. I když takový popis příliš nesedí na německé Porsche, se svým elektrickým Taycanem se na trhu přeci jen objevili vcelku brzy. Xiaomi se vůbec netají tím, že právě prémiové vozy jsou těmi, se kterými se chce přít o zákazníky.

Podobné myšlenky nicméně slýcháme i z řad nových značek Nio, Lucid nebo i zavedeného Mercedesu. Není těch prémiovek ale přeci jen nějak moc? Celý svět netrpělivě čeká na dostupné elektromobily, ale zatím jich mnohem více přibývá na opačné straně křivky. Není to snad o tom, že bychom Xiaomi úspěch nepřáli. Jen by byla v očích fanoušků viděna lépe, kdyby se cenovka neměla pohybovat ve sférách vyšších desítek tisíc dolarů.

Xiaomi SU7 je luxusní elektrický sedan

Xiaomi SU7 je luxusní elektrický sedan | foto: Xiaomi

Digitální bezpečnost

Otázka aktivní i pasivní bezpečnosti bude u vozu zajisté v prvotřídní kvalitě. Pomoci mají i velkoformátové lisované díly (giga press) podobné těm od americké Tesly. Xiaomi tuto metodu nazývá HyperCasting. Co je ovšem dnes velkým strašákem, je i digitální bezpečnost o data převážených osob. Nejde pouze o problém Xiaomi, jak jsme nedávno zjistili, všichni přední výrobci nakládají s daty uživatelů všelijak, až to hraničí s morálními zásadami.

Jak si ale povede značka, která již nyní má přístup k exabajtům dat svých mobilních uživatelů, které bude nyní moci obohatit i o jízdní data, zvyklosti při řízení a ještě podrobnějšími údaji o poloze? Dá se vůz od technologického výrobce považovat za bezpečnější nebo bude naopak ještě více „děravý“ a sdílný ke třetím stranám?

Xiaomi SU7

Xiaomi SU7 vypadá skvěle z každého úhlu | foto: Xiaomi

Jaké jsou naopak důvody, proč může být docela dobrý nápad si nový automobil Xiaomi SU7 pořizovat? Tomu se věnujeme v tomto prvním článku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

3 důvody, proč byste si NEměli pořizovat elektromobil Xiaomi SU7

  • Xiaomi SU7 může na první pohled vypadat hodně lákavě
  • Nicméně není všechno zlato, co se třpytí
  • Vybrali jsme 3 důvody, proč si tento elektromobil raději NEpořizovat
Vybrali jsme 3 důvody, proč byste si NEměli pořídit Xiaomi SU7

Vybrali jsme 3 důvody, proč byste si NEměli pořídit Xiaomi SU7 | foto: Xiaomi, úprava: vlastní

S každou novinkou se objeví dva tábory, které hlasitě projevují své protichůdné názory. Zatímco ta pozitivní skupina jásá nad novým hráčem na automobilovém trhu, ti skeptičtí se obávají nových výzev, které před ně, tentokrát Xiaomi, staví. Jak se může výrobce elektroniky zapsat v novém odvětví? V době, kdy má každý strach z ochrany vlastního soukromí, nejde o dobrovolné vzdání se i poslední špetky soukromí? Jaké další nevýhody v sobě skrývá nový elektromobil od čínského Xiaomi?


Kapitoly


Žádné (polo)pevné baterie?

Je zvláštní, že společnost, která plánuje odebírat baterie o vysokých kapacitách od předního domácího výrobce baterií, neoznámila příchod polopevných baterií. Lépe vybavený model, který se navíc zpozdí s prodejem až na rok 2025, slibuje kapacitu 150 kWh, ale pouze postavených na niklové bázi. Nio v tomto roce bude již nabízet alespoň semi solid-state baterie, a to o stejné kapacitě.

Nedrží se zde Xiaomi až příliš zpátky? Samotný ředitel přiznal, že vůz nebude patřit k nejlevnějším na trhu, v ceně baterie tedy „problém“ nejspíše nebude. Změní vedení časem názor? Použitá palubní architektura o hodnotě 800 V navíc velmi rychlé nabíjení podporuje. Startovací baterie mají podle Číňanů u modelu Xiaomi SU7 nabídnout dojezd kolem 800 kilometrů. Vzhledem k tomu, jak známe až příliš optimistické hodnoty místních úřadů, bychom ale raději počítali s dojezdem kolem 600 km. Je škoda, že u takových představení musíme vždy vzít do ruky kalkulačky a nedá se věřit pěkným infografikám.

Xiaomi SU7

Xiaomi SU7 | foto: Xiaomi


Čtěte také: Levný elektromobil Tesla změní svět, jak jej znáte. Původně byl Musk proti


Útok na Teslu a Porsche

Sedan vyšší třídy se otevřeně hlásí do války s předními (a vlastně i prvními) globálními výrobci. I když takový popis příliš nesedí na německé Porsche, se svým elektrickým Taycanem se na trhu přeci jen objevili vcelku brzy. Xiaomi se vůbec netají tím, že právě prémiové vozy jsou těmi, se kterými se chce přít o zákazníky.

Podobné myšlenky nicméně slýcháme i z řad nových značek Nio, Lucid nebo i zavedeného Mercedesu. Není těch prémiovek ale přeci jen nějak moc? Celý svět netrpělivě čeká na dostupné elektromobily, ale zatím jich mnohem více přibývá na opačné straně křivky. Není to snad o tom, že bychom Xiaomi úspěch nepřáli. Jen by byla v očích fanoušků viděna lépe, kdyby se cenovka neměla pohybovat ve sférách vyšších desítek tisíc dolarů.

Xiaomi SU7 je luxusní elektrický sedan

Xiaomi SU7 je luxusní elektrický sedan | foto: Xiaomi

Digitální bezpečnost

Otázka aktivní i pasivní bezpečnosti bude u vozu zajisté v prvotřídní kvalitě. Pomoci mají i velkoformátové lisované díly (giga press) podobné těm od americké Tesly. Xiaomi tuto metodu nazývá HyperCasting. Co je ovšem dnes velkým strašákem, je i digitální bezpečnost o data převážených osob. Nejde pouze o problém Xiaomi, jak jsme nedávno zjistili, všichni přední výrobci nakládají s daty uživatelů všelijak, až to hraničí s morálními zásadami.

Jak si ale povede značka, která již nyní má přístup k exabajtům dat svých mobilních uživatelů, které bude nyní moci obohatit i o jízdní data, zvyklosti při řízení a ještě podrobnějšími údaji o poloze? Dá se vůz od technologického výrobce považovat za bezpečnější nebo bude naopak ještě více „děravý“ a sdílný ke třetím stranám?

Xiaomi SU7

Xiaomi SU7 vypadá skvěle z každého úhlu | foto: Xiaomi

Jaké jsou naopak důvody, proč může být docela dobrý nápad si nový automobil Xiaomi SU7 pořizovat? Tomu se věnujeme v tomto prvním článku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."