Diesely přijdou o svou výhodu! Nová baterie slibuje 4x delší dojezd

Nová hybridní baterie CATL Freevoy

Nová hybridní baterie CATL Freevoy | foto: CATL

Největší světový výrobce a dodavatel baterií pro elektrické vozy přichází s další revoluční baterií. Tentokrát ale nevylepší parametry a dojezd čistě elektrickým autům, ale těm kombinujícím více pohonů. Hybridní vozy díky ní získají zcela nový význam. I když nejde o baterii s pevným elektrolytem, navýší dodnes lepší dojezdy kolem 100 km až na čtyřnásobek.

Nová baterie vylepší plug-in hybridy

Freevoy Super Hybrid Battery je první baterií pro hybridní vozidla, která navyšuje dojezd nad hranici 400 kilometrů. Když k tomu připočteme schopnost další jízdy na spalovací agregát, hybridní pohon získává zcela nový význam. Tato novinka jde i výborně v souladu s aktuálními prodejními trendy v domácí Číně. Plug-in hybridní automobily zde chytají nový dech a proto se i CATL více zaměřuje na vývoj této technologie.

Hybridní vozidla jsou stále oproti elektrickým pomalejší v nabíjení a dosud i jejich dojezd byl spíše doplňkový, než aby spalovacímu vozu výrazně ušetřil práci. Freevoy baterie ale nabízí rychlé 4C nabíjení a dojezd 280 kilometrů dokáže doplnit za pouhých deset minut. Baterie získaly novou povrchovou úpravu katody. Spolu s inovativním složením vysokonapěťového elektrolytu vytváří navíc ochranou nano vrstvu důležitých komponent.

Nová baterie pro hybridní vozy navýší elektrický dojezd přes 400 kilometrů

Nová baterie pro hybridní vozy navýší elektrický dojezd přes 400 kilometrů | foto: CATL

Hybridy mohou mít delší dojezd než diesely

S novou baterií by měla efektivita hybridního ústrojí vozu stoupnout nejméně o 20 procent. Nové řídící jednotky totiž zvýšily přesnost hlídání stavu nabití téměř o polovinu. I když ředitel společnosti příchod baterie uvádí nyní, vybrané čínské automobilky ji již začaly do vozidel montovat. Zatím jde však pouze o lokální výrobce. Dle uzavřených partnerství se ale nejpozději do roku 2030 dostane i do vozů známějších značek. Půjde například o vozy skupiny Geely, kam patří i Volvo.

Jak je poznat, CATL se nesnaží přinést revoluční výrobky pouze do čistě elektrického segmentu, i na přechodných vozech jim záleží. V celku jde o technologický přínos společnosti a zkvalitnění životního prostředí. Čínský bateriový gigant chrlí jednu novinku za druhou. Před necelým měsícem například představil baterii Tectrans určenou pro autobusy s garantovaným nájezdem 1,5 milionu kilometrů. Baterie vyniká především výbornou energetickou hustotou. CATL aktuálně ovládá více než třetinu globálního trhu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Diesely přijdou o svou výhodu! Nová baterie slibuje 4x delší dojezd

Nová hybridní baterie CATL Freevoy

Nová hybridní baterie CATL Freevoy | foto: CATL

Největší světový výrobce a dodavatel baterií pro elektrické vozy přichází s další revoluční baterií. Tentokrát ale nevylepší parametry a dojezd čistě elektrickým autům, ale těm kombinujícím více pohonů. Hybridní vozy díky ní získají zcela nový význam. I když nejde o baterii s pevným elektrolytem, navýší dodnes lepší dojezdy kolem 100 km až na čtyřnásobek.

Nová baterie vylepší plug-in hybridy

Freevoy Super Hybrid Battery je první baterií pro hybridní vozidla, která navyšuje dojezd nad hranici 400 kilometrů. Když k tomu připočteme schopnost další jízdy na spalovací agregát, hybridní pohon získává zcela nový význam. Tato novinka jde i výborně v souladu s aktuálními prodejními trendy v domácí Číně. Plug-in hybridní automobily zde chytají nový dech a proto se i CATL více zaměřuje na vývoj této technologie.

Hybridní vozidla jsou stále oproti elektrickým pomalejší v nabíjení a dosud i jejich dojezd byl spíše doplňkový, než aby spalovacímu vozu výrazně ušetřil práci. Freevoy baterie ale nabízí rychlé 4C nabíjení a dojezd 280 kilometrů dokáže doplnit za pouhých deset minut. Baterie získaly novou povrchovou úpravu katody. Spolu s inovativním složením vysokonapěťového elektrolytu vytváří navíc ochranou nano vrstvu důležitých komponent.

Nová baterie pro hybridní vozy navýší elektrický dojezd přes 400 kilometrů

Nová baterie pro hybridní vozy navýší elektrický dojezd přes 400 kilometrů | foto: CATL

Hybridy mohou mít delší dojezd než diesely

S novou baterií by měla efektivita hybridního ústrojí vozu stoupnout nejméně o 20 procent. Nové řídící jednotky totiž zvýšily přesnost hlídání stavu nabití téměř o polovinu. I když ředitel společnosti příchod baterie uvádí nyní, vybrané čínské automobilky ji již začaly do vozidel montovat. Zatím jde však pouze o lokální výrobce. Dle uzavřených partnerství se ale nejpozději do roku 2030 dostane i do vozů známějších značek. Půjde například o vozy skupiny Geely, kam patří i Volvo.

Jak je poznat, CATL se nesnaží přinést revoluční výrobky pouze do čistě elektrického segmentu, i na přechodných vozech jim záleží. V celku jde o technologický přínos společnosti a zkvalitnění životního prostředí. Čínský bateriový gigant chrlí jednu novinku za druhou. Před necelým měsícem například představil baterii Tectrans určenou pro autobusy s garantovaným nájezdem 1,5 milionu kilometrů. Baterie vyniká především výbornou energetickou hustotou. CATL aktuálně ovládá více než třetinu globálního trhu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."