V samotném závěru loňského roku rozvířilo čínské Xiaomi vody automobilového průmyslu. Se svým modelem SU7, který až nápadně připomíná jednoho svého úhlavního konkurenta, může současným elektromobilům zasadit velkou ránu. Takovou, na kterou nejsou schopné obratně reagovat ani přední automobilky v čele s Teslou. Xiaomi totiž ve voze uplatí veškeré své dosavadní zkušenosti a funkce skvěle fungujícího ekosystému.
Nespornou výhodou čínského technologického giganta je třináctiletá zkušenost v digitálním odvětví. Po usednutí do dnešního vozu si zpravidla řidič připojí mobilní telefon a spustí některou z podpůrných automobilových platforem. Vždy jde ale v nějakém smyslu o kompromis a stále nemůžeme takové spojení nazvat bezproblémovým.
Jelikož operační systém vozu Xiaomi běží na stejném základu jako jeho mobilní telefony a existuje tisíce zařízení a doplňků pro chytrou domácnost, vůz se dokáže požadavkům řidiče mnohonásobně lépe přizpůsobit. Takové propojení není žádná ze současných automobilek schopna nabídnout. Leda by se pustili do vývoje vlastních telefonů a dalších chytrých zařízení nejen pro domácnost.
Na podobném ekosystému bude založené i vozidlo amerického Applu. Ten se ale stále odkládá, a tak nemá Xiaomi žádného konkurenta na porovnání. Nejnovější zprávy hovoří o představení vozu v roce 2028. Apple nám ale může posloužit jako zajímavý příklad toho, jak takový téměř dokonalý ekosystém může vypadat. Sdílení souborů napříč mobilními telefony, tablety i počítači jsou v případě Applu na velmi vysoké úrovni. Zařízení o sobě navzájem vědí a informace jsou tak uživateli k dispozici okamžitě přesně tam, kde je potřebuje.
Čtěte také: Xiaomi nasazuje vysokou laťku! Čínské auto už jezdí a parkuje bez řidiče
Představte si, že usednete za volant, sdělíte vozu, že chcete po robotickém vysavači uklidit vstupní halu a snížit teplotu v domě o tři stupně. Na základě vašich zvyků pak může vůz takovou akci zahájit pokaždé, když budete od domu odjíždět. Když vám u domu zazvoní kurýr, vůz vám jej zobrazí na kameře a umožní přístup do zabezpečených prostor. Naprosto rutinní záležitosti pak může vůz vyřizovat automaticky a informuje vás pouze o výsledku. Místo koukání do telefonu vám vůz na centrálním infotainmentu zobrazí nainstalované aplikace a vy můžete stejné operace provádět bez nutnosti odvracet zrak od vozovky. To alespoň do doby, než Xiaomi spustí své autonomní řízení s podporou umělé inteligence a inovativního snímání a vzorkování silnice.
Xiaomi chce díky maximální míře propojitelnosti uzavřít smyčku mezi vozem, jeho majitelem i celou domácností. Vlastníci doplňků pro chytrou domácnost si mohou tuto praxi vyzkoušet zatím v omezené, leč vcelku spolehlivé míře již dnes. Jakmile se dostane první model Xiaomi SU7 na trh, rázem povznese a zjednoduší každodenní život majitelů o pořádný kus výše. O takových možnostech si může Tesla nebo BYD nechat jen zdát.
V samotném závěru loňského roku rozvířilo čínské Xiaomi vody automobilového průmyslu. Se svým modelem SU7, který až nápadně připomíná jednoho svého úhlavního konkurenta, může současným elektromobilům zasadit velkou ránu. Takovou, na kterou nejsou schopné obratně reagovat ani přední automobilky v čele s Teslou. Xiaomi totiž ve voze uplatí veškeré své dosavadní zkušenosti a funkce skvěle fungujícího ekosystému.
Nespornou výhodou čínského technologického giganta je třináctiletá zkušenost v digitálním odvětví. Po usednutí do dnešního vozu si zpravidla řidič připojí mobilní telefon a spustí některou z podpůrných automobilových platforem. Vždy jde ale v nějakém smyslu o kompromis a stále nemůžeme takové spojení nazvat bezproblémovým.
Jelikož operační systém vozu Xiaomi běží na stejném základu jako jeho mobilní telefony a existuje tisíce zařízení a doplňků pro chytrou domácnost, vůz se dokáže požadavkům řidiče mnohonásobně lépe přizpůsobit. Takové propojení není žádná ze současných automobilek schopna nabídnout. Leda by se pustili do vývoje vlastních telefonů a dalších chytrých zařízení nejen pro domácnost.
Na podobném ekosystému bude založené i vozidlo amerického Applu. Ten se ale stále odkládá, a tak nemá Xiaomi žádného konkurenta na porovnání. Nejnovější zprávy hovoří o představení vozu v roce 2028. Apple nám ale může posloužit jako zajímavý příklad toho, jak takový téměř dokonalý ekosystém může vypadat. Sdílení souborů napříč mobilními telefony, tablety i počítači jsou v případě Applu na velmi vysoké úrovni. Zařízení o sobě navzájem vědí a informace jsou tak uživateli k dispozici okamžitě přesně tam, kde je potřebuje.
Čtěte také: Xiaomi nasazuje vysokou laťku! Čínské auto už jezdí a parkuje bez řidiče
Představte si, že usednete za volant, sdělíte vozu, že chcete po robotickém vysavači uklidit vstupní halu a snížit teplotu v domě o tři stupně. Na základě vašich zvyků pak může vůz takovou akci zahájit pokaždé, když budete od domu odjíždět. Když vám u domu zazvoní kurýr, vůz vám jej zobrazí na kameře a umožní přístup do zabezpečených prostor. Naprosto rutinní záležitosti pak může vůz vyřizovat automaticky a informuje vás pouze o výsledku. Místo koukání do telefonu vám vůz na centrálním infotainmentu zobrazí nainstalované aplikace a vy můžete stejné operace provádět bez nutnosti odvracet zrak od vozovky. To alespoň do doby, než Xiaomi spustí své autonomní řízení s podporou umělé inteligence a inovativního snímání a vzorkování silnice.
Xiaomi chce díky maximální míře propojitelnosti uzavřít smyčku mezi vozem, jeho majitelem i celou domácností. Vlastníci doplňků pro chytrou domácnost si mohou tuto praxi vyzkoušet zatím v omezené, leč vcelku spolehlivé míře již dnes. Jakmile se dostane první model Xiaomi SU7 na trh, rázem povznese a zjednoduší každodenní život majitelů o pořádný kus výše. O takových možnostech si může Tesla nebo BYD nechat jen zdát.