Vývoj vlastního elektromobilu zahájil Apple už v roce 2015 s kódovým poznačení Projekt Titan. Během následujících let se však projekt potýkal s častými zpožděními a opakovanou fluktuací vedoucích pracovníků. Apple navíc musel slevit z původního ambiciózního plánu vyrobit plně autonomní vozidlo bez volantu. Přesto se však zdá, že se blýská na lepší časy a elektromobilu s nakousnutým jablkem na kapotě se přece jen dočkáme v roce 2028, píše agentura Bloomberg.
Podle aktuálních plánů nabídne Apple Car v roce 2028 autonomní řízení na stejné úrovni, jakou nabízejí ostatní výrobci, jako je Tesla. „Jablečný vůz“ bude od řidiče vyžadovat, aby věnoval pozornost silničnímu provozu a byl připravený v případě nutnosti okamžitě převzít řízení. To by podle definice úrovně automatizace představovalo stupeň 2+. To proti dříve plánované technologii 4- představuje značný pokles. Ještě předtím počítaly ambiciózní plány dokonce se systémem úrovně 5, tedy plnou automatizací, kdy cestující pouze nasedne a zadá cíl.
Stále je nicméně možné, že omezení autonomie řízení bude pouze dočasné. Apple by mohl přidat některé funkčnosti později pomocí aktualizací softwaru. Například podle toho, jak by se vyvíjelo mezinárodní regulační prostředí.
Mezitím by si však mohl s novým snížením specifikace autonomie do značné míry rozvázat ruce a být konečně schopen pokročit v projektu kupředu. Bloomberg nicméně varuje, že někteří zaměstnanci jsou k těmto plánům kritičtí a vůz je interně vnímán jako „me-too produkt“, který nepřinese nic nového.
Čtěte také: Apple CarPlay druhé generace se blíží. Kdy a u kterých aut se dočkáme?
Nová strategie byla přijata po sérii bouřlivých jednání, kterých se zúčastnilo představenstvo Applu, vedoucí projektu Kevin Lynch a generální ředitel Tim Cook. Podle interních zdrojů představenstvo tlačilo na vedení Applu, aby předložilo plán na uvedení elektromobilu nebo aby projekt úplně ukončilo. Projekt nikdy předtím nevygeneroval životaschopný prototyp, i když za něj Apple utrácel ročně stovky milionů dolarů.
V rámci nového plánu Apple zvažuje další změny ve vedení svých hardwarových inženýrských a autonomních softwarových týmů. Kromě Lynche, veterána Applu, který také dohlíží na vývoj softwaru pro chytré hodinky, pochází mnoho vedoucích pracovníků projektu z automobilek, včetně Fordu, Porsche a Lamborghini.
Vývoj vlastního elektromobilu zahájil Apple už v roce 2015 s kódovým poznačení Projekt Titan. Během následujících let se však projekt potýkal s častými zpožděními a opakovanou fluktuací vedoucích pracovníků. Apple navíc musel slevit z původního ambiciózního plánu vyrobit plně autonomní vozidlo bez volantu. Přesto se však zdá, že se blýská na lepší časy a elektromobilu s nakousnutým jablkem na kapotě se přece jen dočkáme v roce 2028, píše agentura Bloomberg.
Podle aktuálních plánů nabídne Apple Car v roce 2028 autonomní řízení na stejné úrovni, jakou nabízejí ostatní výrobci, jako je Tesla. „Jablečný vůz“ bude od řidiče vyžadovat, aby věnoval pozornost silničnímu provozu a byl připravený v případě nutnosti okamžitě převzít řízení. To by podle definice úrovně automatizace představovalo stupeň 2+. To proti dříve plánované technologii 4- představuje značný pokles. Ještě předtím počítaly ambiciózní plány dokonce se systémem úrovně 5, tedy plnou automatizací, kdy cestující pouze nasedne a zadá cíl.
Stále je nicméně možné, že omezení autonomie řízení bude pouze dočasné. Apple by mohl přidat některé funkčnosti později pomocí aktualizací softwaru. Například podle toho, jak by se vyvíjelo mezinárodní regulační prostředí.
Mezitím by si však mohl s novým snížením specifikace autonomie do značné míry rozvázat ruce a být konečně schopen pokročit v projektu kupředu. Bloomberg nicméně varuje, že někteří zaměstnanci jsou k těmto plánům kritičtí a vůz je interně vnímán jako „me-too produkt“, který nepřinese nic nového.
Čtěte také: Apple CarPlay druhé generace se blíží. Kdy a u kterých aut se dočkáme?
Nová strategie byla přijata po sérii bouřlivých jednání, kterých se zúčastnilo představenstvo Applu, vedoucí projektu Kevin Lynch a generální ředitel Tim Cook. Podle interních zdrojů představenstvo tlačilo na vedení Applu, aby předložilo plán na uvedení elektromobilu nebo aby projekt úplně ukončilo. Projekt nikdy předtím nevygeneroval životaschopný prototyp, i když za něj Apple utrácel ročně stovky milionů dolarů.
V rámci nového plánu Apple zvažuje další změny ve vedení svých hardwarových inženýrských a autonomních softwarových týmů. Kromě Lynche, veterána Applu, který také dohlíží na vývoj softwaru pro chytré hodinky, pochází mnoho vedoucích pracovníků projektu z automobilek, včetně Fordu, Porsche a Lamborghini.