Moderní vozy jsou vybaveny od podlahy po strop bezpečnostními, pokročilými i komfortními funkcemi. Ve většině aut si můžete vybrat příplatkovou výbavu a snížit tak rozdíly mezi jednotlivými modely a značkami. Dodnes ale některé vychytávky zůstávají výhradou pouze vybraných značek. Pojďme se na některé podívat.
Zajisté jste se setkali se situací, kdy vám děti nebo spolucestující nezavřely okna a vy jste si toho všimli až po vystoupení z vozu. Mnoho značek nabízí možnost zavření oken pomocí stisku a podržení zamykacího tlačítka na dálkovém ovladači. Typické je to pro koncern Volkswagen. Při podržení odemykacího tlačítka můžete dopředu svůj vůz vyvětrat v horkých letních dnech.
Na placení mobilním telefonem jsme si poměrně rychle zvykli. Obecně si ve většině případů nedovedeme již bez telefonu představit svůj den. Automobilky navíc začínají zavídět možnost identifikace řidiče pomocí stejné technologie. Místo klíče tak pro vstup do vozu použijete váš telefon. Jde o další rozšíření systému bezklíčového přístupu. V některých případech můžete navíc váš vůz odemknout vzdáleně přes datové přenosy.
Čtěte také: Jak dostat co nejnižší (nebo žádnou) pokutu od policie? Máme pro vás 3 nadějné tipy!
Dlouhé limuzíny a velké offroady dostaly do svého vyššího stupně výbavy možnost natáčení zadní nápravy. U dlouhých vozů dokáže výrzaně snížit poloměr otáčení. Vůz se pak obratnostní srovnává s mnohem menšími modely. Některé vozy pak tuto funkci dokáží použít efektivnější parkování. Nepředstavujte si skutečně jízdu bokem, ale i diagonální jízda parkování značně usnadní.
Na výhřev zadního skla jsme zvyklí naprosto běžně a zvláště v nastávajícím ročním období mnoho řidičů opětovně objeví toti tuto funkci na panelu topení. O to více je zvláštní, že výhřev předního skla se do dnešního dne nedostal do běžné výbavy a zůstává volbou volitelné výbavy. Funkce je velmi komfortní a v zimních měsících dokáže výrazně zkrátit dobu rozmrazování.
Běžné světlomety mají statické nastavení a to občas komplikuje jízdu za tmy mimo obce. Řidč se tak musí více soustředit na jízdu do zatáček a hlídat přítomnost chodců, zvěře i případných překážek. Adaptivní světlomety se natačí spolu s volantem a světelný kužel lépe přisvicuje do oblouku. Tato výbava byla často spojena s xenonovými světly u lépe vybavených vozidel. Halogenová světla tuto technologii nikdy nedostala a nyní se opět vrací u pokročilých LED světlometů.
Nejeden cyklista či motorkář se při průjezdu úzkými ulicemi strachuje z náhlého otevření dveří vozidla. Ať už jde o dítě na zadní sedačce nebo spolujezdce, který si nezkontroluje projíždějící vozidla, náhlé otevření dveří může mít velmi špatné následky. Některá auta proto nabízí ve spojení s radarem hlídajícím mrtvé úhly akustické či barevné varování o přítomnosti vozidla. Hyundai umí navíc stranu vozu u projíždějícího vozu zamknout, aby k nehodě vůbec nemohlo dojít.
Možnost složení zadních sedadel pro získání více úložného prostoru je naprosto běžná záležitost. Co když ale máte vůz menších rozměrů jako je Honda Jazz? Pro občasný převoz vyšších nebo rozměrnějších věcí nabízí opačnou možnost. Sedáky zadních sedaček lze zvednout do vertikální polohy a v druhé řadě získáte dostatek prostoru pro převoz vysoké květiny, větší krabice nebo i menšího kola. Od uvedení funkce na trh v roce 2001 jej do výbavy dostalo i pár dalších modelů této japonské značky.
Parkování, styl i velikost míst jsou předměty nekonečných debat. Kdo by nebyl naštvaný při příjezdu k plnému nákupnímu centru s pár volnými úzkými parkovacími místy. Zajet na místo by možná nebyl takový problém, jako následně vystoupit. Pouze pár automobilek dnes nabízí možnost vzdáleného zaparkování vozu. A že vozy těchto značek (BMW, Mercedes-Benz, Porsche, …) nepatří k nejdostupnějším. Pohyb vozu většinou ovládáte pomocí mobilního telefonu. Nejnovějšími modely, které podobnou funkci nabízí, jsou vozy Kia a Hyundai. U nich si navíc vystačíte s dálkovým ovladačem vozidla.
Výběrem, zda si vůz pořídit s manuální či automatickou převodovkou, často cesta koupě začíná. Na trhu se ale nabízí vozidlo, které toto dilema řeší. Standardně operuje v režimu plně automatické devítistupňové převodovky. Pokud byste ale zrovna měli chuť si užít jizdu s manuálním řazením, můžete využít režimu šesti stupňové manuální převodovky včetně spojkového pedálu na podlaze. Potíž bude jen v tom tento vůz sehnat a zaplatit. Koeningseegg CC850 totiž stojí v přepočtu 102 milionů korun.
Přestupujete často mezi více vozidly a jezdíte kvůli tomu na čerpací stanici na špatné stojany? Výrobci ve velkém množství svých modelů zahrnují jednu velmi příjemnou, i když drobnou, pomoc pro rychlou identifikaci umístění víčka palivové nádrže. V budíku stavu kapacity nádrže hledejte u symbolu čerpacího stojanu šipku. Směr určuje stranu vozu, na které najdete otvor pro tankování. Přístě tak nemusíte přjíždět na jiný stojan nebo tahat pistoli přes záď vozu.
Moderní vozy jsou vybaveny od podlahy po strop bezpečnostními, pokročilými i komfortními funkcemi. Ve většině aut si můžete vybrat příplatkovou výbavu a snížit tak rozdíly mezi jednotlivými modely a značkami. Dodnes ale některé vychytávky zůstávají výhradou pouze vybraných značek. Pojďme se na některé podívat.
Zajisté jste se setkali se situací, kdy vám děti nebo spolucestující nezavřely okna a vy jste si toho všimli až po vystoupení z vozu. Mnoho značek nabízí možnost zavření oken pomocí stisku a podržení zamykacího tlačítka na dálkovém ovladači. Typické je to pro koncern Volkswagen. Při podržení odemykacího tlačítka můžete dopředu svůj vůz vyvětrat v horkých letních dnech.
Na placení mobilním telefonem jsme si poměrně rychle zvykli. Obecně si ve většině případů nedovedeme již bez telefonu představit svůj den. Automobilky navíc začínají zavídět možnost identifikace řidiče pomocí stejné technologie. Místo klíče tak pro vstup do vozu použijete váš telefon. Jde o další rozšíření systému bezklíčového přístupu. V některých případech můžete navíc váš vůz odemknout vzdáleně přes datové přenosy.
Čtěte také: Jak dostat co nejnižší (nebo žádnou) pokutu od policie? Máme pro vás 3 nadějné tipy!
Dlouhé limuzíny a velké offroady dostaly do svého vyššího stupně výbavy možnost natáčení zadní nápravy. U dlouhých vozů dokáže výrzaně snížit poloměr otáčení. Vůz se pak obratnostní srovnává s mnohem menšími modely. Některé vozy pak tuto funkci dokáží použít efektivnější parkování. Nepředstavujte si skutečně jízdu bokem, ale i diagonální jízda parkování značně usnadní.
Na výhřev zadního skla jsme zvyklí naprosto běžně a zvláště v nastávajícím ročním období mnoho řidičů opětovně objeví toti tuto funkci na panelu topení. O to více je zvláštní, že výhřev předního skla se do dnešního dne nedostal do běžné výbavy a zůstává volbou volitelné výbavy. Funkce je velmi komfortní a v zimních měsících dokáže výrazně zkrátit dobu rozmrazování.
Běžné světlomety mají statické nastavení a to občas komplikuje jízdu za tmy mimo obce. Řidč se tak musí více soustředit na jízdu do zatáček a hlídat přítomnost chodců, zvěře i případných překážek. Adaptivní světlomety se natačí spolu s volantem a světelný kužel lépe přisvicuje do oblouku. Tato výbava byla často spojena s xenonovými světly u lépe vybavených vozidel. Halogenová světla tuto technologii nikdy nedostala a nyní se opět vrací u pokročilých LED světlometů.
Nejeden cyklista či motorkář se při průjezdu úzkými ulicemi strachuje z náhlého otevření dveří vozidla. Ať už jde o dítě na zadní sedačce nebo spolujezdce, který si nezkontroluje projíždějící vozidla, náhlé otevření dveří může mít velmi špatné následky. Některá auta proto nabízí ve spojení s radarem hlídajícím mrtvé úhly akustické či barevné varování o přítomnosti vozidla. Hyundai umí navíc stranu vozu u projíždějícího vozu zamknout, aby k nehodě vůbec nemohlo dojít.
Možnost složení zadních sedadel pro získání více úložného prostoru je naprosto běžná záležitost. Co když ale máte vůz menších rozměrů jako je Honda Jazz? Pro občasný převoz vyšších nebo rozměrnějších věcí nabízí opačnou možnost. Sedáky zadních sedaček lze zvednout do vertikální polohy a v druhé řadě získáte dostatek prostoru pro převoz vysoké květiny, větší krabice nebo i menšího kola. Od uvedení funkce na trh v roce 2001 jej do výbavy dostalo i pár dalších modelů této japonské značky.
Parkování, styl i velikost míst jsou předměty nekonečných debat. Kdo by nebyl naštvaný při příjezdu k plnému nákupnímu centru s pár volnými úzkými parkovacími místy. Zajet na místo by možná nebyl takový problém, jako následně vystoupit. Pouze pár automobilek dnes nabízí možnost vzdáleného zaparkování vozu. A že vozy těchto značek (BMW, Mercedes-Benz, Porsche, …) nepatří k nejdostupnějším. Pohyb vozu většinou ovládáte pomocí mobilního telefonu. Nejnovějšími modely, které podobnou funkci nabízí, jsou vozy Kia a Hyundai. U nich si navíc vystačíte s dálkovým ovladačem vozidla.
Výběrem, zda si vůz pořídit s manuální či automatickou převodovkou, často cesta koupě začíná. Na trhu se ale nabízí vozidlo, které toto dilema řeší. Standardně operuje v režimu plně automatické devítistupňové převodovky. Pokud byste ale zrovna měli chuť si užít jizdu s manuálním řazením, můžete využít režimu šesti stupňové manuální převodovky včetně spojkového pedálu na podlaze. Potíž bude jen v tom tento vůz sehnat a zaplatit. Koeningseegg CC850 totiž stojí v přepočtu 102 milionů korun.
Přestupujete často mezi více vozidly a jezdíte kvůli tomu na čerpací stanici na špatné stojany? Výrobci ve velkém množství svých modelů zahrnují jednu velmi příjemnou, i když drobnou, pomoc pro rychlou identifikaci umístění víčka palivové nádrže. V budíku stavu kapacity nádrže hledejte u symbolu čerpacího stojanu šipku. Směr určuje stranu vozu, na které najdete otvor pro tankování. Přístě tak nemusíte přjíždět na jiný stojan nebo tahat pistoli přes záď vozu.