Zásadní zlom? Tesla baterie budou mít o 20 % vyšší energetickou hustotu
„Tužkové“ bateriové články s označením 2170, které používá Tesla ve svých elektromobilech, by měly mít v příštích pěti letech o 20 % zvýšenou energetickou hustotu. Tvrdí to Panasonic.

Právě s japonskou firmou Tesla spolupracuje ve své Gigafactory v Nevadě na výrobě akumulátorů, které se objevují v elektromobilech Tesla a jsou označovány za jednu z největších výhod Tesly oproti ostatním automobilkám.
Nové baterie na obzoru?
Po úniku informací ohledně toho, že Tesla si do budoucna hodlá vyrábět baterie sama a chystá dokonce vylepšené vlastní baterie (projekt Roadrunner), to už už vypadalo, že spolupráce mezi Teslou a Panasonicem nebude tak úplně perspektivní.
Nicméně možná to tak úplně nemusí být pravda. Jeden z šéfů Panasonicu, který má na starost právě výrobu baterií pro Teslu, Yasuaki Takamoto, se v novém rozhovoru pro Reuters nechal slyšet, že: „Společnost Panasonic v příštích 5 letech o 20 % zvýší energetickou hustotu bateriových článků 2170, které dodává firmě Tesla, a v příštích 2-3 letech dostane na trh bezkobaltové baterie.“

TIP: Pište si do kalendáře: Tesla Battery Day 2020 oficiálně proběhne 22.9.
Delší dojezdy, ale otazníkem je cena
Co by takové vylepšení znamenalo pro elektromobily Tesla? Tak například, že ve stejném autě se stejně těžkou a rozměrově stejně velkou baterií by se najednou díky vylepšené technologii (zvýšené energetické hustotě baterie) prodloužil dojezd, v případě Modelu 3 s větším 90kWh battery-packem by to mohlo být klidně o 100 km na nějakých už 650 km na jedno nabití.
Nebo by naopak bylo možné vyrábět elektromobily s menšími kapacitami baterie, u kterých by se díky lehčí baterii zvýšila účinnost a snížila spotřeba, takže by vlastně i s relativně malým battery-packem ujely stovky kilometrů na jedno nabití. A mohlo by to snížit i jejich pořizovcí cenu pro zákazníky (což stále lidé vidí jako jednu z největších překážek k přechodu na elektromobil), tedy za předpokladu, že by nové baterie nebyly výrazněji dražší na výrobu.
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.