Elektrické kombi Škoda, s jehož uvedením se počítalo v roce 2026, nebude k dispozici dříve než v roce 2027 nebo 2028. Vedení značky v čele s generálním ředitelem Klausem Zellmerem rozhodlo, že kvůli zpomalení prodejů elektromobilů bude Škodovka i nadále nabízet menší spalovací modely.
Generální ředitel Škody Auto hovořil o budoucnosti české automobilky s britským magazínem Autocar. Původní plán, představený v dubnu 2023, počítal s představením kompaktního SUV Elroq v roce 2024 (došlo k němu tento týden). Inovované verze Enyaq iV a Enyaq iV Coupé a také malý elektromobil Škoda Epiq se základní cenou přibližně 25 000 EUR se měly objevit v roce 2025 a v roce 2026 je měly následovat prostorné elektrické kombi a sedmimístné elektrické SUV, založené na koncepčním modelu Škoda Vision 7S.
Z oznámení vrcholného manažera nyní vyplývá, že dochází ke změně pořadí posledních dvou modelů. Představení elektrického kombi bylo odsunuto, ale v plánu pro rok 2026 pravděpodobně zůstane velké elektrické SUV. „Aktuální plán vypadá následovně,“ řekl generální ředitel Škody: „Po modelech Enyaq Coupé a Elroq představíme Epiq, který bude následován SUV 7S, které jste měli možnost vidět v podobě konceptu. Následně, v letech 2027 nebo 2028, bychom chtěli představit Octavii v provedení kombi.“
I když jsou změny, týkající se pořadí představení jednotlivých modelů jasné, jejich odůvodnění si částečně protiřečí. CEO Škodovky na jedné straně označuje za překážku prodejů elektrických vozidel nedostatečný výběr typů elektrických aut, pokud jde o jejich karosářská provedení, ale současně oddaluje výrobu kombi ve prospěch sedmimístného SUV.
Zellmer také dodává, že další překážkou prodejů elektromobilů jsou zažité zvyklosti zákazníků a neochota k jejich změně. Například obavy z krátkého dojezdu jsou dnes bezpředmětné a elektromobily jsou schopny s minimem krátkých nabíjecích zastávek překonávat stejné vzdálenosti jako spalovací vozy. „Změny zažitých návyků potřebují čas. I to je důvod, proč i nadále nabízíme alternativní možnosti.“
Zpoždění výroby elektrického kombi bude mít důsledky také pro portfolio spalovacích vozidel značky, konkrétně pro modely Fabia, Kamiq a Scala. „Původní plán počítal s postupným vyřazováním modelů Fabia, Kamiq a Scala do roku 2027. Tyto vozy mají ale i nadále zelenou a zůstanou v naší nabídce až do konce dekády,“ uzavírá Klaus Zellmer.
Elektrické kombi Škoda, s jehož uvedením se počítalo v roce 2026, nebude k dispozici dříve než v roce 2027 nebo 2028. Vedení značky v čele s generálním ředitelem Klausem Zellmerem rozhodlo, že kvůli zpomalení prodejů elektromobilů bude Škodovka i nadále nabízet menší spalovací modely.
Generální ředitel Škody Auto hovořil o budoucnosti české automobilky s britským magazínem Autocar. Původní plán, představený v dubnu 2023, počítal s představením kompaktního SUV Elroq v roce 2024 (došlo k němu tento týden). Inovované verze Enyaq iV a Enyaq iV Coupé a také malý elektromobil Škoda Epiq se základní cenou přibližně 25 000 EUR se měly objevit v roce 2025 a v roce 2026 je měly následovat prostorné elektrické kombi a sedmimístné elektrické SUV, založené na koncepčním modelu Škoda Vision 7S.
Z oznámení vrcholného manažera nyní vyplývá, že dochází ke změně pořadí posledních dvou modelů. Představení elektrického kombi bylo odsunuto, ale v plánu pro rok 2026 pravděpodobně zůstane velké elektrické SUV. „Aktuální plán vypadá následovně,“ řekl generální ředitel Škody: „Po modelech Enyaq Coupé a Elroq představíme Epiq, který bude následován SUV 7S, které jste měli možnost vidět v podobě konceptu. Následně, v letech 2027 nebo 2028, bychom chtěli představit Octavii v provedení kombi.“
I když jsou změny, týkající se pořadí představení jednotlivých modelů jasné, jejich odůvodnění si částečně protiřečí. CEO Škodovky na jedné straně označuje za překážku prodejů elektrických vozidel nedostatečný výběr typů elektrických aut, pokud jde o jejich karosářská provedení, ale současně oddaluje výrobu kombi ve prospěch sedmimístného SUV.
Zellmer také dodává, že další překážkou prodejů elektromobilů jsou zažité zvyklosti zákazníků a neochota k jejich změně. Například obavy z krátkého dojezdu jsou dnes bezpředmětné a elektromobily jsou schopny s minimem krátkých nabíjecích zastávek překonávat stejné vzdálenosti jako spalovací vozy. „Změny zažitých návyků potřebují čas. I to je důvod, proč i nadále nabízíme alternativní možnosti.“
Zpoždění výroby elektrického kombi bude mít důsledky také pro portfolio spalovacích vozidel značky, konkrétně pro modely Fabia, Kamiq a Scala. „Původní plán počítal s postupným vyřazováním modelů Fabia, Kamiq a Scala do roku 2027. Tyto vozy mají ale i nadále zelenou a zůstanou v naší nabídce až do konce dekády,“ uzavírá Klaus Zellmer.