Zákaz elektrických aut na trajektech. První dopravce se bojí rizika požáru

  • Bezpečnostní analýza varovala dopravce před vysokým rizikem
  • Požár elektromobilu na palubě může skončit fatálně
  • Posádka by situaci nedokázala řešit
Loď od firmy Havila Kystruten

Díky bateriím dokáží lodě proplouvat fjordy se sníženými emisemi | foto: Havila Kystruten

Lodní společnost Havila Kystruten zakazuje přepravu elektrických, hybridních a vodíkových automobilů na palubách svých lodí. Důvodem rozhodnutí je riziko související s případným požárem uvedených vozidel a zejména náročný proces jejich hašení.

Pro lodní společnost Havila je alfou i omegou bezpečnost

Firma přistoupila k zákazu přepravy na základě bezpečnostní analýzy, která dospěla k názoru, že požáry elektromobilů vyžadují při hašení extrémní úsilí. V zájmu ochrany cestujících a posádky je proto nutné upustit od přepravy vozů na elektrický nebo vodíkový pohon. Osobní automobily se spalovacím pohonem budou moci nadále využívat pouze vybrané přístavy podél pobřežní trasy.

Výkonný ředitel firmy Bent Martini sdělil portálu BusinessPortal Norwegen následující informace: „Jedná se čistě o bezpečnostní posouzení. Výsledek analýzy rizik ukazuje, že případný požár spalovacího vozidla může být lokalizován bezpečnostními systémy a posádkou na palubě lodi. Případný požár elektrických, hybridních nebo vodíkových automobilů naopak vyžaduje vnější záchranná opatření a může ohrozit cestující, posádku i samotnou loď.“ To je riziko, které nechce společnost podstoupit. Martini dále uvedl, že se Havila Kystruten pokusí najít řešení, která mohou v budoucnu minimalizovat riziko přepravy uvedených vozidel na baterky.

Loď od firmy Havila Kystruten

Norsko je nádherné | foto: Havila Kystruten


Čtěte také: Norsko je elektromobilitou proslulé. Ale teď se nám na mapě rýsuje nová velmoc


Na palubách jsou přesto mohutné baterie

Zajímavostí je, že lodě Havila mají na palubách velké sady baterií a mohou část cesty plout na elektrický pohon. Díky tomu jsou nejšetrnějšími plavidly z pohledu ohrožení životního prostředí využívanými k plavbám podél pobřeží. K tomu Bent Martini dodává: „Bezpečnost je pro nás nejdůležitější. Naše baterie jsou instalovány odděleně, v izolovaných a ohnivzdorných místnostech se speciálními protipožárními systémy.“

Vzhledem k uzavřeným smlouvám na přepravu dalšího nákladu bude omezena také přeprava osobních automobilů se spalovacím pohonem. Firma si je sice vědoma, že pobřežní komunita očekává pomoc při převozu soukromých motorových vozidel podél pobřeží, ale vzhledem ke značnému kolísání hladiny během přílivu a odlivu nechce riskovat poškození lodě ani přepravovaných vozidel.

Plavidla Havila Voyages AS jsou oblíbená nejen u turistů, ale přebírají také důležitou část osobní a nákladní dopravy v severním Norsku. V souladu s tím dotuje norský stát pravidelné linky na trasách poštovních lodí. Lodní společnost dále uvádí, že uzavřená dohoda s ministerstvem dopravy nezahrnuje převážení soukromých automobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Zákaz elektrických aut na trajektech. První dopravce se bojí rizika požáru

  • Bezpečnostní analýza varovala dopravce před vysokým rizikem
  • Požár elektromobilu na palubě může skončit fatálně
  • Posádka by situaci nedokázala řešit
Loď od firmy Havila Kystruten

Díky bateriím dokáží lodě proplouvat fjordy se sníženými emisemi | foto: Havila Kystruten

Lodní společnost Havila Kystruten zakazuje přepravu elektrických, hybridních a vodíkových automobilů na palubách svých lodí. Důvodem rozhodnutí je riziko související s případným požárem uvedených vozidel a zejména náročný proces jejich hašení.

Pro lodní společnost Havila je alfou i omegou bezpečnost

Firma přistoupila k zákazu přepravy na základě bezpečnostní analýzy, která dospěla k názoru, že požáry elektromobilů vyžadují při hašení extrémní úsilí. V zájmu ochrany cestujících a posádky je proto nutné upustit od přepravy vozů na elektrický nebo vodíkový pohon. Osobní automobily se spalovacím pohonem budou moci nadále využívat pouze vybrané přístavy podél pobřežní trasy.

Výkonný ředitel firmy Bent Martini sdělil portálu BusinessPortal Norwegen následující informace: „Jedná se čistě o bezpečnostní posouzení. Výsledek analýzy rizik ukazuje, že případný požár spalovacího vozidla může být lokalizován bezpečnostními systémy a posádkou na palubě lodi. Případný požár elektrických, hybridních nebo vodíkových automobilů naopak vyžaduje vnější záchranná opatření a může ohrozit cestující, posádku i samotnou loď.“ To je riziko, které nechce společnost podstoupit. Martini dále uvedl, že se Havila Kystruten pokusí najít řešení, která mohou v budoucnu minimalizovat riziko přepravy uvedených vozidel na baterky.

Loď od firmy Havila Kystruten

Norsko je nádherné | foto: Havila Kystruten


Čtěte také: Norsko je elektromobilitou proslulé. Ale teď se nám na mapě rýsuje nová velmoc


Na palubách jsou přesto mohutné baterie

Zajímavostí je, že lodě Havila mají na palubách velké sady baterií a mohou část cesty plout na elektrický pohon. Díky tomu jsou nejšetrnějšími plavidly z pohledu ohrožení životního prostředí využívanými k plavbám podél pobřeží. K tomu Bent Martini dodává: „Bezpečnost je pro nás nejdůležitější. Naše baterie jsou instalovány odděleně, v izolovaných a ohnivzdorných místnostech se speciálními protipožárními systémy.“

Vzhledem k uzavřeným smlouvám na přepravu dalšího nákladu bude omezena také přeprava osobních automobilů se spalovacím pohonem. Firma si je sice vědoma, že pobřežní komunita očekává pomoc při převozu soukromých motorových vozidel podél pobřeží, ale vzhledem ke značnému kolísání hladiny během přílivu a odlivu nechce riskovat poškození lodě ani přepravovaných vozidel.

Plavidla Havila Voyages AS jsou oblíbená nejen u turistů, ale přebírají také důležitou část osobní a nákladní dopravy v severním Norsku. V souladu s tím dotuje norský stát pravidelné linky na trasách poštovních lodí. Lodní společnost dále uvádí, že uzavřená dohoda s ministerstvem dopravy nezahrnuje převážení soukromých automobilů.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."