Postupem času, kdy se k zákazníkům dostává stále víc vozů Tesla Model Y, vyrobených v Texasu, se na sociálních sítích množí informace popisující průběh nabíjení. Zdá se, že Model Y, vybavený zcela novými cylindrickými články Tesla 4680, nabízí velmi dobré nabíjecí vlastnosti.
Fanoušci ze skupiny The Kilowatts měli nedávno možnost monitorovat nabíjení zmiňované Tesly na výkonném Superchargeru a podělili se o pozitivní výsledky. Na Superchargeru typu V3, který disponuje výkonem až 250 kW, se vůz dobil z 0 % na 80 % (SoC) za 32 minut. Tesla tak získala energii na 362 kilometrů jízdy.
Průběh nabíjení byl zakreslen do grafu nabíjecí křivky, z něhož je patrné, že nabíjecí výkon rychle a téměř lineárně klesal prvních přibližně deset minut nabíjení. Potom se pokles zpomalil a následně ustálil na výkonu 50 kW, při němž bylo dosaženo 80% nabití baterie.
Čtěte také: 3 největší důvody, proč revoluční baterie Tesla 4680 jednoho dne změní svět
The Kilowatts se nabíjením Modelu Y zabývali již v minulosti, kdy zaznamenali nabití z nuly na 97 % za 52 minut. Tehdy bylo auto připraveno zvládnout trasu 434 km. Obě měření vykazují lepší výsledky, než dřívější recenze. Ty mimo jiné poskytly údaje o nabití z 9 % na 20 % (SoC) za 3 minuty, z 9 % na 39 % (SoC) za 6 minut, z 9 % na 50 % (SoC) za 12 minut, z 9 % na 80 % (SoC) za 34 minut, z 9 % na 90 % (SoC) za 40 minut a konečně z 9 % na 97 % (SoC) za 50 minut.
Nabití baterie z nuly na 80 % během 32 minut je sice dobrý výsledek, nejedná se ale o naprostou špičku. Připomeňme, že platforma E-GMP skupiny Hyundai Group potřebuje k nabití z 10 % na 80 % pouhých 18 minut. Podmínkou je v tomto případě využití nabíjecího stojanu s napětím 800 V.
Přesto nelze z poskytnutých měření dělat jakékoliv závěry. Je otázkou, zda Tesla již od počátku nabízí u nové baterie plný potenciál. Automobilka je známá postupným odemykáním vyššího výkonu prostřednictvím bezdrátových aktualizací softwaru, a proto budeme muset na konečný verdikt ještě počkat.
Postupem času, kdy se k zákazníkům dostává stále víc vozů Tesla Model Y, vyrobených v Texasu, se na sociálních sítích množí informace popisující průběh nabíjení. Zdá se, že Model Y, vybavený zcela novými cylindrickými články Tesla 4680, nabízí velmi dobré nabíjecí vlastnosti.
Fanoušci ze skupiny The Kilowatts měli nedávno možnost monitorovat nabíjení zmiňované Tesly na výkonném Superchargeru a podělili se o pozitivní výsledky. Na Superchargeru typu V3, který disponuje výkonem až 250 kW, se vůz dobil z 0 % na 80 % (SoC) za 32 minut. Tesla tak získala energii na 362 kilometrů jízdy.
Průběh nabíjení byl zakreslen do grafu nabíjecí křivky, z něhož je patrné, že nabíjecí výkon rychle a téměř lineárně klesal prvních přibližně deset minut nabíjení. Potom se pokles zpomalil a následně ustálil na výkonu 50 kW, při němž bylo dosaženo 80% nabití baterie.
Čtěte také: 3 největší důvody, proč revoluční baterie Tesla 4680 jednoho dne změní svět
The Kilowatts se nabíjením Modelu Y zabývali již v minulosti, kdy zaznamenali nabití z nuly na 97 % za 52 minut. Tehdy bylo auto připraveno zvládnout trasu 434 km. Obě měření vykazují lepší výsledky, než dřívější recenze. Ty mimo jiné poskytly údaje o nabití z 9 % na 20 % (SoC) za 3 minuty, z 9 % na 39 % (SoC) za 6 minut, z 9 % na 50 % (SoC) za 12 minut, z 9 % na 80 % (SoC) za 34 minut, z 9 % na 90 % (SoC) za 40 minut a konečně z 9 % na 97 % (SoC) za 50 minut.
Nabití baterie z nuly na 80 % během 32 minut je sice dobrý výsledek, nejedná se ale o naprostou špičku. Připomeňme, že platforma E-GMP skupiny Hyundai Group potřebuje k nabití z 10 % na 80 % pouhých 18 minut. Podmínkou je v tomto případě využití nabíjecího stojanu s napětím 800 V.
Přesto nelze z poskytnutých měření dělat jakékoliv závěry. Je otázkou, zda Tesla již od počátku nabízí u nové baterie plný potenciál. Automobilka je známá postupným odemykáním vyššího výkonu prostřednictvím bezdrátových aktualizací softwaru, a proto budeme muset na konečný verdikt ještě počkat.