Žádná revoluce. Nová baterie od Tesly svým nabíjecím výkonem neoslní, spíš naopak

  • První nadšenci provedli nabíjecí test Tesly Model Y s bateriemi typu 4680
  • Výsledky vypadají slibně, až 80 % nabijete za 32 minut
  • Na konkurenci však automobilka ztrácí
Červená Tesla Model Y na nabíjecí stanici Supercharger

Červená Tesla Model Y na nabíjecí stanici Supercharger | foto: Tesla

Postupem času, kdy se k zákazníkům dostává stále víc vozů Tesla Model Y, vyrobených v Texasu, se na sociálních sítích množí informace popisující průběh nabíjení. Zdá se, že Model Y, vybavený zcela novými cylindrickými články Tesla 4680, nabízí velmi dobré nabíjecí vlastnosti.

Jak se nabíjí Tesla Model Y s bateriemi typu 4680?

Fanoušci ze skupiny The Kilowatts měli nedávno možnost monitorovat nabíjení zmiňované Tesly na výkonném Superchargeru a podělili se o pozitivní výsledky. Na Superchargeru typu V3, který disponuje výkonem až 250 kW, se vůz dobil z 0 % na 80 % (SoC) za 32 minut. Tesla tak získala energii na 362 kilometrů jízdy.

Průběh nabíjení byl zakreslen do grafu nabíjecí křivky, z něhož je patrné, že nabíjecí výkon rychle a téměř lineárně klesal prvních přibližně deset minut nabíjení. Potom se pokles zpomalil a následně ustálil na výkonu 50 kW, při němž bylo dosaženo 80% nabití baterie.

Nabíjecí křivka Tesly Model Y s bateriemi typu 4680

Nabíjecí křivka Tesly Model Y s bateriemi typu 4680 | foto: The Kilowatts


Čtěte také: 3 největší důvody, proč revoluční baterie Tesla 4680 jednoho dne změní svět


Nabíjení se neustále vylepšuje

The Kilowatts se nabíjením Modelu Y zabývali již v minulosti, kdy zaznamenali nabití z nuly na 97 % za 52 minut. Tehdy bylo auto připraveno zvládnout trasu 434 km. Obě měření vykazují lepší výsledky, než dřívější recenze. Ty mimo jiné poskytly údaje o nabití z 9 % na 20 % (SoC) za 3 minuty, z 9 % na 39 % (SoC) za 6 minut, z 9 % na 50 % (SoC) za 12 minut, z 9 % na 80 % (SoC) za 34 minut, z 9 % na 90 % (SoC) za 40 minut a konečně z 9 % na 97 % (SoC) za 50 minut.

Nabití baterie z nuly na 80 % během 32 minut je sice dobrý výsledek, nejedná se ale o naprostou špičku. Připomeňme, že platforma E-GMP skupiny Hyundai Group potřebuje k nabití z 10 % na 80 % pouhých 18 minut. Podmínkou je v tomto případě využití nabíjecího stojanu s napětím 800 V.

Přesto nelze z poskytnutých měření dělat jakékoliv závěry. Je otázkou, zda Tesla již od počátku nabízí u nové baterie plný potenciál. Automobilka je známá postupným odemykáním vyššího výkonu prostřednictvím bezdrátových aktualizací softwaru, a proto budeme muset na konečný verdikt ještě počkat.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Žádná revoluce. Nová baterie od Tesly svým nabíjecím výkonem neoslní, spíš naopak

  • První nadšenci provedli nabíjecí test Tesly Model Y s bateriemi typu 4680
  • Výsledky vypadají slibně, až 80 % nabijete za 32 minut
  • Na konkurenci však automobilka ztrácí
Červená Tesla Model Y na nabíjecí stanici Supercharger

Červená Tesla Model Y na nabíjecí stanici Supercharger | foto: Tesla

Postupem času, kdy se k zákazníkům dostává stále víc vozů Tesla Model Y, vyrobených v Texasu, se na sociálních sítích množí informace popisující průběh nabíjení. Zdá se, že Model Y, vybavený zcela novými cylindrickými články Tesla 4680, nabízí velmi dobré nabíjecí vlastnosti.

Jak se nabíjí Tesla Model Y s bateriemi typu 4680?

Fanoušci ze skupiny The Kilowatts měli nedávno možnost monitorovat nabíjení zmiňované Tesly na výkonném Superchargeru a podělili se o pozitivní výsledky. Na Superchargeru typu V3, který disponuje výkonem až 250 kW, se vůz dobil z 0 % na 80 % (SoC) za 32 minut. Tesla tak získala energii na 362 kilometrů jízdy.

Průběh nabíjení byl zakreslen do grafu nabíjecí křivky, z něhož je patrné, že nabíjecí výkon rychle a téměř lineárně klesal prvních přibližně deset minut nabíjení. Potom se pokles zpomalil a následně ustálil na výkonu 50 kW, při němž bylo dosaženo 80% nabití baterie.

Nabíjecí křivka Tesly Model Y s bateriemi typu 4680

Nabíjecí křivka Tesly Model Y s bateriemi typu 4680 | foto: The Kilowatts


Čtěte také: 3 největší důvody, proč revoluční baterie Tesla 4680 jednoho dne změní svět


Nabíjení se neustále vylepšuje

The Kilowatts se nabíjením Modelu Y zabývali již v minulosti, kdy zaznamenali nabití z nuly na 97 % za 52 minut. Tehdy bylo auto připraveno zvládnout trasu 434 km. Obě měření vykazují lepší výsledky, než dřívější recenze. Ty mimo jiné poskytly údaje o nabití z 9 % na 20 % (SoC) za 3 minuty, z 9 % na 39 % (SoC) za 6 minut, z 9 % na 50 % (SoC) za 12 minut, z 9 % na 80 % (SoC) za 34 minut, z 9 % na 90 % (SoC) za 40 minut a konečně z 9 % na 97 % (SoC) za 50 minut.

Nabití baterie z nuly na 80 % během 32 minut je sice dobrý výsledek, nejedná se ale o naprostou špičku. Připomeňme, že platforma E-GMP skupiny Hyundai Group potřebuje k nabití z 10 % na 80 % pouhých 18 minut. Podmínkou je v tomto případě využití nabíjecího stojanu s napětím 800 V.

Přesto nelze z poskytnutých měření dělat jakékoliv závěry. Je otázkou, zda Tesla již od počátku nabízí u nové baterie plný potenciál. Automobilka je známá postupným odemykáním vyššího výkonu prostřednictvím bezdrátových aktualizací softwaru, a proto budeme muset na konečný verdikt ještě počkat.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."