Během nedávného výročního setkání akcionářů generální ředitel společnosti Tesla poznamenal, že potrvá několik desetiletí, než svět zcela nahradí spalovací automobily elektrickými vozidly.
Je třeba si uvědomit, že světový vozový park tvoří přibližně 2 miliardy vozidel a ani 1 % zatím není plně elektrické. To je obrovský počet, který bude vyžadovat delší časové období, než budou všechna spalovací vozidla nahrazena elektrickými protějšky.
Za předpokladu, že cílem je 100 % elektrických automobilů, tak při prodeji 100 milionů automobilů ročně, bude stále trvat 20 let, než dojde k výměně 2 miliard vozů. Současně předpokládáme, že 20leté období lze považovat za maximální životnost vozidla, po níž skončí na skládce.
Globální prodejní podíl BEV se však v současné době nepřibližuje ani 10 %, statistiky aktuálních podílů spíš hovoří o hodnotách převyšujících 5 %. Pokud bychom tedy chtěli dosáhnout konečné hodnoty 100 % u všech značek a všech světových trhů, musíme přechodné období prodloužit. Elon Musk z tohoto důvodu říká, že úplná elektrifikace může trvat 30 až 40 let.
Zatímco ze všech automobilek pouze Tesla vyrábí 100 % elektromobilů, etablovaní výrobci jsou přinejlepším na dvouciferném podílu a ti nejlepší si stanovili datum plného přechodu na čistou elektromobilitu přibližně rokem 2030. Jiní toto období prodlužují o minimálně dalších deset let.
Čtěte také: Historie elektromobilů může být až překvapivě zajímavá! Znáte skutečnou pravdu?
Musíme také vzít v úvahu, že k dosažení 100% podílu bezemisních automobilů musí svět zajistit, aby byly BEV dostatečně cenově dostupné i pro chudší země. Na druhou stranu může dojít i k urychlení elektrifikace díky automatizaci řízení.
Pokud budou v rámci vlastnění automobilů upřednostňovány nové autonomní elektromobily, celosvětový počet automobilů se zmenší (staré spalovací automobily budou odstraňovány v první řadě) a podíl elektromobilů se bude zvyšovat rychleji.
Každopádně, více než 10 let revoluce, poháněné lithiovými ionty je za námi (počítáno přibližně od roku 2008, nebo přinejmenším do roku 2010) a několik dalších desetiletí nás čeká. Mezitím se elektrifikace bude muset masově rozšířit do dalších oblastí, jakými jsou lodní nebo letecká doprava a také sektor energetiky.
Během nedávného výročního setkání akcionářů generální ředitel společnosti Tesla poznamenal, že potrvá několik desetiletí, než svět zcela nahradí spalovací automobily elektrickými vozidly.
Je třeba si uvědomit, že světový vozový park tvoří přibližně 2 miliardy vozidel a ani 1 % zatím není plně elektrické. To je obrovský počet, který bude vyžadovat delší časové období, než budou všechna spalovací vozidla nahrazena elektrickými protějšky.
Za předpokladu, že cílem je 100 % elektrických automobilů, tak při prodeji 100 milionů automobilů ročně, bude stále trvat 20 let, než dojde k výměně 2 miliard vozů. Současně předpokládáme, že 20leté období lze považovat za maximální životnost vozidla, po níž skončí na skládce.
Globální prodejní podíl BEV se však v současné době nepřibližuje ani 10 %, statistiky aktuálních podílů spíš hovoří o hodnotách převyšujících 5 %. Pokud bychom tedy chtěli dosáhnout konečné hodnoty 100 % u všech značek a všech světových trhů, musíme přechodné období prodloužit. Elon Musk z tohoto důvodu říká, že úplná elektrifikace může trvat 30 až 40 let.
Zatímco ze všech automobilek pouze Tesla vyrábí 100 % elektromobilů, etablovaní výrobci jsou přinejlepším na dvouciferném podílu a ti nejlepší si stanovili datum plného přechodu na čistou elektromobilitu přibližně rokem 2030. Jiní toto období prodlužují o minimálně dalších deset let.
Čtěte také: Historie elektromobilů může být až překvapivě zajímavá! Znáte skutečnou pravdu?
Musíme také vzít v úvahu, že k dosažení 100% podílu bezemisních automobilů musí svět zajistit, aby byly BEV dostatečně cenově dostupné i pro chudší země. Na druhou stranu může dojít i k urychlení elektrifikace díky automatizaci řízení.
Pokud budou v rámci vlastnění automobilů upřednostňovány nové autonomní elektromobily, celosvětový počet automobilů se zmenší (staré spalovací automobily budou odstraňovány v první řadě) a podíl elektromobilů se bude zvyšovat rychleji.
Každopádně, více než 10 let revoluce, poháněné lithiovými ionty je za námi (počítáno přibližně od roku 2008, nebo přinejmenším do roku 2010) a několik dalších desetiletí nás čeká. Mezitím se elektrifikace bude muset masově rozšířit do dalších oblastí, jakými jsou lodní nebo letecká doprava a také sektor energetiky.