Z výrobní linky přímo na pekelnou dráhu. Takto Škoda kontroluje kvalitu svých vozů!

  • Škoda Auto disponuje u každého svého výrobního závodu testovací dráhou
  • Na ní se zkouší každé auto, jen co sjede z výrobní linky
  • Testují se jízdní, ale i další funkční prvky, jako třeba světla, stěrače či klimatizace
Testovací trať v Mladé Boleslavi

Testovací trať v Mladé Boleslavi | foto: Škoda Auto

Při přebírání zbrusu nového automobilu značky Škoda vás může zaskočit, že na tachometru nenajdete nulu. Nemusíte se však vůbec bát, že by se ve vašem voze proháněl nějaký nezodpovědný prodejce, nebo jiná osoba, která s ním přijde v tomto procesu do styku. Jedním z důvodů tohoto drobného nájezdu je i intenzivní test nových kusů, který prověří kvalitu všech prvků. Jak probíhá?

Nic těžšího už vaše Škodovka nezažije

To nejtěžší čeká nový vůz značky Škoda ihned po vyjetí z výrobní linky. Ostré zuby si na něj brousí zkušební dráha, která sice není dlouhá, za to je však mimořádně nekompromisní. První taková byla otevřena již roku 1994 u haly M1 v Mladé Boleslavi, a od té doby se již mnohokrát modernizovala.

Její současná podoba se skládá z dvou okruhů, které disponují 14 různými překážkami, přičemž běžně se využívá 12 z nich, zbylé dvě jsou spíše pro dodatečnou kontrolu v případě, kdy si něčím není testovací řidič zcela jistý. Podobné dráhy jsou momentálně u všech závodů automobilky.

Součástí testu jsou i kanály v různých výškách

Součástí testu jsou i kanály v různých výškách | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Nejdražší Škodovka historie. Vytuněný Enyaq překonal hranici dvou milionů korun


Prvním testovaným prvkem je ruční brzda, jejíž efektivita je zkoumána na samém začátku dráhy v mírném náklonu. Následuje řada překážek, které mají za úkol otestovat tuhost karoserie v kroucení, řidič přitom naslouchá všem nežádoucím zvukům.

Další série nástrah se přibližuje těm, které na českých silnicích běžně potkáte. Úsměvný je především úsek s vymodelovanými kanály, které jsou jak propadlé, tak i vystouplé.

Světla svítí, stěrače stírají

Když automobil pokoří tento nelehký zátěžový test, zkouší řidič na hladké vozovce řazení a chování auta při zrychlování a zpomalování, na tomto úseku se běžně dosahuje rychlosti až 70 km/h. Poté už stačí jen přejet kočičí hlavy různých seskupení a prudké zastavení na úplně hladkém povrchu, který simuluje kluzkou vozovku.

Odtud jede vůz po schodech z dlažby na odstavnou plochu, kde jsou podrobně zkoumány funkční prvky, jako světla, blinkry, stěrače, klimatizace, vyhřívání sedaček a mnoho dalšího.

Pokud se testovacímu řidiči cokoliv nezdá, putuje vůz na takzvané repasní pracoviště, a po odstranění nesrovnalostí zamíří na jízdní zkoušku znovu. Absolvování jedné takové zkoušky by mělo trvat zhruba 12 minut, které jsou zárukou, že po dodání automobilu majiteli bude vše v naprostém pořádku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Z výrobní linky přímo na pekelnou dráhu. Takto Škoda kontroluje kvalitu svých vozů!

  • Škoda Auto disponuje u každého svého výrobního závodu testovací dráhou
  • Na ní se zkouší každé auto, jen co sjede z výrobní linky
  • Testují se jízdní, ale i další funkční prvky, jako třeba světla, stěrače či klimatizace
Testovací trať v Mladé Boleslavi

Testovací trať v Mladé Boleslavi | foto: Škoda Auto

Při přebírání zbrusu nového automobilu značky Škoda vás může zaskočit, že na tachometru nenajdete nulu. Nemusíte se však vůbec bát, že by se ve vašem voze proháněl nějaký nezodpovědný prodejce, nebo jiná osoba, která s ním přijde v tomto procesu do styku. Jedním z důvodů tohoto drobného nájezdu je i intenzivní test nových kusů, který prověří kvalitu všech prvků. Jak probíhá?

Nic těžšího už vaše Škodovka nezažije

To nejtěžší čeká nový vůz značky Škoda ihned po vyjetí z výrobní linky. Ostré zuby si na něj brousí zkušební dráha, která sice není dlouhá, za to je však mimořádně nekompromisní. První taková byla otevřena již roku 1994 u haly M1 v Mladé Boleslavi, a od té doby se již mnohokrát modernizovala.

Její současná podoba se skládá z dvou okruhů, které disponují 14 různými překážkami, přičemž běžně se využívá 12 z nich, zbylé dvě jsou spíše pro dodatečnou kontrolu v případě, kdy si něčím není testovací řidič zcela jistý. Podobné dráhy jsou momentálně u všech závodů automobilky.

Součástí testu jsou i kanály v různých výškách

Součástí testu jsou i kanály v různých výškách | foto: Škoda Auto


Čtěte také: Nejdražší Škodovka historie. Vytuněný Enyaq překonal hranici dvou milionů korun


Prvním testovaným prvkem je ruční brzda, jejíž efektivita je zkoumána na samém začátku dráhy v mírném náklonu. Následuje řada překážek, které mají za úkol otestovat tuhost karoserie v kroucení, řidič přitom naslouchá všem nežádoucím zvukům.

Další série nástrah se přibližuje těm, které na českých silnicích běžně potkáte. Úsměvný je především úsek s vymodelovanými kanály, které jsou jak propadlé, tak i vystouplé.

Světla svítí, stěrače stírají

Když automobil pokoří tento nelehký zátěžový test, zkouší řidič na hladké vozovce řazení a chování auta při zrychlování a zpomalování, na tomto úseku se běžně dosahuje rychlosti až 70 km/h. Poté už stačí jen přejet kočičí hlavy různých seskupení a prudké zastavení na úplně hladkém povrchu, který simuluje kluzkou vozovku.

Odtud jede vůz po schodech z dlažby na odstavnou plochu, kde jsou podrobně zkoumány funkční prvky, jako světla, blinkry, stěrače, klimatizace, vyhřívání sedaček a mnoho dalšího.

Pokud se testovacímu řidiči cokoliv nezdá, putuje vůz na takzvané repasní pracoviště, a po odstranění nesrovnalostí zamíří na jízdní zkoušku znovu. Absolvování jedné takové zkoušky by mělo trvat zhruba 12 minut, které jsou zárukou, že po dodání automobilu majiteli bude vše v naprostém pořádku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."