Xiaomi na každém autě prodělává 200 tisíc. Je to plán, jak si podmanit svět

  • Xiaomi je velmi ambiciózní výrobce elektroniky
  • V budoucnu chce patřit mezi 5 nejlepších automobilek
  • K tomu má pomoci expanze na evropský trh
Tohle je první elektromobil značky Xiaomi

Xiaomi se netají svými světovými ambicemi

Čínský výrobce elektromobilů a elektroniky má velké ambice a chce v následujících letech expandovat na světové trhy, včetně toho evropského. Xiaomi se chce v budoucnosti stát jednou z nejsilnějších automobilek na světě a k tomu mu pomůže právě rozšíření na co nejvíce trhů a uvedení širokého spektra vozů.

Vysoké prodeje za cenu velkých ztrát

Xiaomi ve druhém čtvrtletí letošního roku prodalo celkem 27 307 vozů SU7, jenže za jeden takový elektromobil automobilka vykázala ztrátu cca 9 200 dolarů (207 000 korun). Přitom základní cena vozu SU7 je 215 900 juanů, tedy přibližně 30 000 dolarů (676 600 korun).

Zdá se tak, že pro Xiaomi je automobilový sektor poněkud nevýhodný, ale je jen otázkou času, než dojde k obratu a společnost bude v zisku i co se týká prodejů elektromobilů. Jen je potřeba, aby na začátku vstřebala počáteční ztráty. Automobilka vykázala od ledna do 30. června ztrátu celkem 252 milionů dolarů, ale na druhou stranu firma jako celek vykázala vyšší zisk o 15,4 % než se předpokládalo, jak informuje web Autoblog.

Xiaomi SU7 Ultra

Prototyp elektromobilu Xiaomi SU7 Ultra na trati Nürburgring | foto: Xiaomi


Čtěte také: Bizár dne? Čekání na nabíječkách zpříjemní do elektromobilu integrovaný kávovar


Kdy Xiaomi začne vydělávat na elektromobilech?

Aby Xiaomi dosáhlo zisku s každým prodaným vozem, je třeba ročně prodat alespoň 300 až 400 tisíc vozů, což bude nějakou dobu trvat. Analytici předpokládají, že v roce 2026 prodá společnost cca 260 tisíc vozů, což znamená, že v roce 2027 by Xiaomi mohlo být konečně v zisku, pokud jde o elektromobily.

Aby se značně zvýšily prodeje, je třeba zvýšit výrobní kapacity a začít prodávat i na jiných trzích kromě čínského. Automobilka počítá s tím, že expanduje na evropský trh. Tomu nasvědčuje i nedávno představený elektromobil SU7 během pařížských olympijských her. Při této příležitosti oznámil šéf společnosti Lei Jun, že tento model bude dostupný globálně, ale nespecifikoval kdy.

Vrcholný sporťák od Xiaomi

Kromě modelu SU7 má společnost ve svém portfoliu model SU7 Ultra, který byl nedávno otestován na proslulé německé trati Nürburgring, kde dosáhl maximální rychlosti přes 350 km/h. Tento vůz má výkon impozantních 1 548 koní a bude uveden na čínský trh v prvním čtvrtletí příštího roku.

Cesta automobilky Xiaomi je zatím na začátku, ale v průběhu 15 až 20 let chce patřit mezi 5 nejlepších automobilek na světě, což nebude mít lehké. Světová i čínská konkurence výrobců elektromobilů je nelítostná. V budoucnosti se třeba dočkáme toho, že i na českých silnicích budeme pravidelně vídat elektromobily od Xiaomi.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Xiaomi na každém autě prodělává 200 tisíc. Je to plán, jak si podmanit svět

  • Xiaomi je velmi ambiciózní výrobce elektroniky
  • V budoucnu chce patřit mezi 5 nejlepších automobilek
  • K tomu má pomoci expanze na evropský trh
Tohle je první elektromobil značky Xiaomi

Xiaomi se netají svými světovými ambicemi

Čínský výrobce elektromobilů a elektroniky má velké ambice a chce v následujících letech expandovat na světové trhy, včetně toho evropského. Xiaomi se chce v budoucnosti stát jednou z nejsilnějších automobilek na světě a k tomu mu pomůže právě rozšíření na co nejvíce trhů a uvedení širokého spektra vozů.

Vysoké prodeje za cenu velkých ztrát

Xiaomi ve druhém čtvrtletí letošního roku prodalo celkem 27 307 vozů SU7, jenže za jeden takový elektromobil automobilka vykázala ztrátu cca 9 200 dolarů (207 000 korun). Přitom základní cena vozu SU7 je 215 900 juanů, tedy přibližně 30 000 dolarů (676 600 korun).

Zdá se tak, že pro Xiaomi je automobilový sektor poněkud nevýhodný, ale je jen otázkou času, než dojde k obratu a společnost bude v zisku i co se týká prodejů elektromobilů. Jen je potřeba, aby na začátku vstřebala počáteční ztráty. Automobilka vykázala od ledna do 30. června ztrátu celkem 252 milionů dolarů, ale na druhou stranu firma jako celek vykázala vyšší zisk o 15,4 % než se předpokládalo, jak informuje web Autoblog.

Xiaomi SU7 Ultra

Prototyp elektromobilu Xiaomi SU7 Ultra na trati Nürburgring | foto: Xiaomi


Čtěte také: Bizár dne? Čekání na nabíječkách zpříjemní do elektromobilu integrovaný kávovar


Kdy Xiaomi začne vydělávat na elektromobilech?

Aby Xiaomi dosáhlo zisku s každým prodaným vozem, je třeba ročně prodat alespoň 300 až 400 tisíc vozů, což bude nějakou dobu trvat. Analytici předpokládají, že v roce 2026 prodá společnost cca 260 tisíc vozů, což znamená, že v roce 2027 by Xiaomi mohlo být konečně v zisku, pokud jde o elektromobily.

Aby se značně zvýšily prodeje, je třeba zvýšit výrobní kapacity a začít prodávat i na jiných trzích kromě čínského. Automobilka počítá s tím, že expanduje na evropský trh. Tomu nasvědčuje i nedávno představený elektromobil SU7 během pařížských olympijských her. Při této příležitosti oznámil šéf společnosti Lei Jun, že tento model bude dostupný globálně, ale nespecifikoval kdy.

Vrcholný sporťák od Xiaomi

Kromě modelu SU7 má společnost ve svém portfoliu model SU7 Ultra, který byl nedávno otestován na proslulé německé trati Nürburgring, kde dosáhl maximální rychlosti přes 350 km/h. Tento vůz má výkon impozantních 1 548 koní a bude uveden na čínský trh v prvním čtvrtletí příštího roku.

Cesta automobilky Xiaomi je zatím na začátku, ale v průběhu 15 až 20 let chce patřit mezi 5 nejlepších automobilek na světě, což nebude mít lehké. Světová i čínská konkurence výrobců elektromobilů je nelítostná. V budoucnosti se třeba dočkáme toho, že i na českých silnicích budeme pravidelně vídat elektromobily od Xiaomi.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."