Xiaomi bourá pravidla. YU7 má místo palubky obří displej přes celé čelní sklo

Pavel Škopek
Xiaomi YU7 má místo klasické palubní desky panoramatický HUD HyperVision | foto: Xiaomi
Xiaomi YU7 má místo klasické palubní desky panoramatický HUD HyperVision | foto: Xiaomi

Palubní deska ustupuje budoucnosti. Nové, elektrické SUV Xiaomi YU7 nahrazuje klasiku panoramatickým HUD displejem HyperVision.

Klasická palubovka je historií

Palubní deska? Ta už v novém SUV od Xiaomi nehraje hlavní roli. Nahrazuje ji panoramatický head-up displej HyperVision, která sahá od jednoho okraje palubní desky ke druhému. Xiaomi tím dává jasně najevo, že chce proměnit auto v rozšíření digitálního světa. Nejde přitom jen o efekt, ale i o strategii: propojit infotainment, navigaci a řízení do jednoho vizuálního zážitku.

HyperVision je hlavním hrdinou krátkého oficiálního klipu, který poprvé odhaluje interiér nového SUV Xiaomi YU7. Promítá obraz na spodní část čelního skla a chová se jako velký HUD. Díky tomu, že je umístěný dál od řidiče, nerozptyluje tolik jeho pozornost, o čehož si Xiaomi slibuje menší riziko nehod. HyperVision přitom zcela nahrazuje konvenční přístrojovou desku. Kromě něj je zde už jen rozměrný centrální dotykový panel.

Technické detaily head-up displeje HyperVision Xiaomi zatím nezveřejnilo. Pouze uvedlo, že HyperVision je intuitivnější systém vizuální interakce a „vidění oblohy, které prolamuje představivost“. Systém má podporovat integraci multimédií, jízdních dat a asistenčních systémů do jedné plynulé vrstvy. Vše bude personalizovatelné a řízené softwarem. Praktická ukázka zatím chybí a reálné ovládání tak zůstává otázkou.

Xiaomi YU7 zepředu | foto: Weibo / Xiaomi
Xiaomi YU7 zepředu | foto: Weibo / Xiaomi

Barva inspirovaná smaragdy

Displej ale není jedinou novinkou. Xiaomi zároveň odhalilo celý interiér modelu YU7, svého druhého elektromobilu. Kabina působí prostorně a minimalisticky. Nechybí klasický tříramenný volant s plochým dnem, podobný tomu z SU7 Ultra. Řadicí páka se nachází na sloupku řízení. Praktickou vychytávkou jsou dvě podložky pro bezdrátové nabíjení telefonu na středovém tunelu. Design klade důraz na přehlednost a jednoduchost.

Zajímavostí je také nově představená barva karoserie „Emerald Green“, inspirovaná kolumbijskými smaragdy, které jsou ceněny pro svou barvu, čistotu a sytost. Xiaomi dosáhlo jejího efektu pomocí dvouvrstvého lakování. Barva má vysokou sytost a podle výrobce mění odstín v závislosti na světle. Dříve byl YU7 spatřen v modrém laku při čínské homologaci.

Na další podrobnosti přitom nebudeme čekat příliš. Oficiální představení Xiaomi YU7 je naplánováno na 22. května v 19:00 pekingského času. To znamená ve 13:00 našeho času. Novinka má mířit do třídy luxusních elektrických SUV a v Číně se postaví Tesle Model Y. Po úspěchu prvního elektromobilu Xiaomi SU7 ukazuje, jak vážně to značka myslí s expanzí mimo svět mobilních technologií.

zdroj: Weibo/Xiaomi


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články