Xiaomi uspořádalo akci, kde představilo půl tuctu nových zařízení. Bezesporu nejzajímavějším produktem, který představil generální ředitel Lei Jun, je prototyp SU7 Ultra. Supervýkonný elektromobil, který využívá nové elektromotory V8s, je vylepšenou verzí Xiaomi SU7 Max. SU7 Ultra se vyznačuje ještě agresivnějším designem, zvýrazněným nápadným, žlutým lakováním. Nízký přední spoiler nasává chladící vzduch a odvádí ho přes kapotu, rozšířené boční prahy proudění vzduchu vyhlazují a nadměrné zadní křídlo vytváří dodatečný přítlak.
Model Ultra využívá unikátní, dosud nejvýkonnější elektromotor HyperEngine V8s. S maximálními 27 200 ot./min., výkonem 578 koní a maximálním točivým momentem 635 Nm je tento motor zcela výjimečný. Přesto by jediný motor nestačil k dosažení odvážných cílů značky, které od modelu očekává. Prototyp Xiaomi SU7 Ultra je vybaven třemi elektromotory – dvěma V8s a jedním V6s – generujícími kombinovaný maximální výkon 1 548 koní. To je více než u Lucid Air Sapphire nebo Zeekr 001 FR. Nebo, chcete-li jiné porovnání, Ultra má o téměř 52 % víc energie než Tesla Model S Plaid.
Aby bylo možné tyto tři elektromotory maximálně využít, může se SU7 Ultra pochlubit první baterií Kirin 2 na světě, kterou společně vyvinuly Xiaomi a CATL. Tato baterie pracující s napětím 897 V nabízí až 1 330 kW vybíjecího výkonu a při provozu na 20 % SoC stále poskytuje výkon přes 800 kW. Když dojde šťáva, lze baterii dobíjet rychlostí 5,2 C, což znamená, že je možné ji dobít za méně než 12 minut. Za předpokladu, že má Ultra stejnou kapacitu 101 kWh jako ostatní SU7, podporuje model nabíjecí výkon přes 520 kW.
Čtěte také: Další auto od Xiaomi se nám poodhaluje. Číňané to mají dobře vymyšlené
Karosérie SU7 Ultra je vyrobena z uhlíkových vláken, což snižuje hmotnost vozu na 1 900 kg, což je o 300 kg méně než u standardního SU7. Se všemi těmito technologickými pokroky má nové Xiaomi SU7 Ultra dechberoucí hodnoty zrychlení: z 0 na 100 km/h za pouhých 1,97 sekundy, z 0 na 200 km/h za 5,96 sekundy a maximální rychlost přesahuje 350 km/h.
Aby bylo možné tuhle veškerou sílu využít, je SU7 Ultra vybaveno vysoce výkonnými šestipístkovými kovanými pevnými třmeny AP Racing a závodními destičkami vpředu i vzadu. Brzdy vydrží teploty přesahující 800 stupňů a spolupracují s rekuperací energie motoru, číímž dosahují zpomalení přes 2,36G. Výsledkem je brzdná dráha ze 100 km/h na nulu na pouhých 25 metrech.
Společnost si stanovila smělý cíl: Prototyp Xiaomi SU7 Ultra se v říjnu tohoto roku pokusí překonat rekord speciálních vozů na okruhu v Nürburgringu. V roce 2025 také plánuje zpochybnit rekord produkčních vozidel, což znamená, že Xiaomi počítá s verzí Ultra pro provoz na pozemních komunikacích. Démoni rychlosti se radují!
Xiaomi uspořádalo akci, kde představilo půl tuctu nových zařízení. Bezesporu nejzajímavějším produktem, který představil generální ředitel Lei Jun, je prototyp SU7 Ultra. Supervýkonný elektromobil, který využívá nové elektromotory V8s, je vylepšenou verzí Xiaomi SU7 Max. SU7 Ultra se vyznačuje ještě agresivnějším designem, zvýrazněným nápadným, žlutým lakováním. Nízký přední spoiler nasává chladící vzduch a odvádí ho přes kapotu, rozšířené boční prahy proudění vzduchu vyhlazují a nadměrné zadní křídlo vytváří dodatečný přítlak.
Model Ultra využívá unikátní, dosud nejvýkonnější elektromotor HyperEngine V8s. S maximálními 27 200 ot./min., výkonem 578 koní a maximálním točivým momentem 635 Nm je tento motor zcela výjimečný. Přesto by jediný motor nestačil k dosažení odvážných cílů značky, které od modelu očekává. Prototyp Xiaomi SU7 Ultra je vybaven třemi elektromotory – dvěma V8s a jedním V6s – generujícími kombinovaný maximální výkon 1 548 koní. To je více než u Lucid Air Sapphire nebo Zeekr 001 FR. Nebo, chcete-li jiné porovnání, Ultra má o téměř 52 % víc energie než Tesla Model S Plaid.
Aby bylo možné tyto tři elektromotory maximálně využít, může se SU7 Ultra pochlubit první baterií Kirin 2 na světě, kterou společně vyvinuly Xiaomi a CATL. Tato baterie pracující s napětím 897 V nabízí až 1 330 kW vybíjecího výkonu a při provozu na 20 % SoC stále poskytuje výkon přes 800 kW. Když dojde šťáva, lze baterii dobíjet rychlostí 5,2 C, což znamená, že je možné ji dobít za méně než 12 minut. Za předpokladu, že má Ultra stejnou kapacitu 101 kWh jako ostatní SU7, podporuje model nabíjecí výkon přes 520 kW.
Čtěte také: Další auto od Xiaomi se nám poodhaluje. Číňané to mají dobře vymyšlené
Karosérie SU7 Ultra je vyrobena z uhlíkových vláken, což snižuje hmotnost vozu na 1 900 kg, což je o 300 kg méně než u standardního SU7. Se všemi těmito technologickými pokroky má nové Xiaomi SU7 Ultra dechberoucí hodnoty zrychlení: z 0 na 100 km/h za pouhých 1,97 sekundy, z 0 na 200 km/h za 5,96 sekundy a maximální rychlost přesahuje 350 km/h.
Aby bylo možné tuhle veškerou sílu využít, je SU7 Ultra vybaveno vysoce výkonnými šestipístkovými kovanými pevnými třmeny AP Racing a závodními destičkami vpředu i vzadu. Brzdy vydrží teploty přesahující 800 stupňů a spolupracují s rekuperací energie motoru, číímž dosahují zpomalení přes 2,36G. Výsledkem je brzdná dráha ze 100 km/h na nulu na pouhých 25 metrech.
Společnost si stanovila smělý cíl: Prototyp Xiaomi SU7 Ultra se v říjnu tohoto roku pokusí překonat rekord speciálních vozů na okruhu v Nürburgringu. V roce 2025 také plánuje zpochybnit rekord produkčních vozidel, což znamená, že Xiaomi počítá s verzí Ultra pro provoz na pozemních komunikacích. Démoni rychlosti se radují!