Možná jste někdy zaslechli o malé německé automobilce, která v malém nákladu vyráběla sportovní vozy inspirované historií BMW. Její období působnosti bylo přerušeno v roce 2014, kdy ukončila výrobu. Nyní se ale po osmi letech vrací s novým investorem a novým konceptem pro klasický sportovní vůz, jenž je poháněn elektřinou.
Nový koncept se nazývá Wiesmann Project Thunderball. Vůz stále odkazuje na historický roadster z dílny BMW a nutno říci, že mu to sluší. V dnešní době ostře řezaných linek moderních elektromobilů je pěkné vidět, že někdo stále myslí na oblé robustnější křivky, které byly v dřívejších dobách tak typické nejen pro sportovní vozy.
S BMW ale Wiesmann není nijak spojený, zůstává jen designová stopa. V oblasti pohonu a baterie se společnost dohodla na spolupráci s dalším výrobcem sportovních vozů, Roding Automobile. Dvojice motorů má nabídnout výkon 671 koňských sil při maximálním točivém momentu 1 100 Nm. Zajímavostí je, že motory nejsou umístěné každý na jiné nápravě, ale oba jsou jen na té zadní.
Čtěte také: Elektrické Maserati s výkonem 1200 koní! Přivítejte bestiální GranTurismo Folgore
Pokud jste milovníky velkého zrychlení, project Thunderball se má z 0 na 100 km/h dostat za pouhé 2,9 sekundy. S motory na zadních kolech to bude neskutečný koncert trakce a stability. Roding Automobiles dodá rovněž baterii o kapacitě 83 kWh. Podle výrobce by měl vůz ujet na jedno nabití až 500 kilometrů. Díky 800V palubní architektuře bude možné vůz nabíjet výkonem až 300 kW.
Vzhled společnost chtěla co nejvíce zachovat jako odkaz své dosavadní práce. To se týká jak exteriéru, tak i vnitřního prostoru. Na první pohled byste neřekli, že pod kapotou není ukrytý silný osmi, možná i desetiválcový motor. I přední maska v tomto ohledu klame tělem svými velkými otevřenými lamelami sání vzduchu. Interiér je napěchovaný krásnými analogovými ukazateli, které jsou natočeny do zorného pole řidiče. I stav nabití baterie má svůj vlastní malý „budíček”. Kromě této úžasné klasiky vůz nabídne i velký palubní dotykový displej infotainmentu.
Wiesmann nazývá svůj projekt Thunderball nejzajímavějším elektrickým sportovním vozem a tento argument rozhodně vyvracet nebudeme. Pokud vám značka není známá, doporučujeme se na jejich minulé vozy podívat a seznámit se s nimi. Vůz se má vyrábět v zázemí značky v německém Dülmenu. Projekt místní natolik zaujal, že se do výroby vrátilo i mnoho původních techniků.
Možná jste někdy zaslechli o malé německé automobilce, která v malém nákladu vyráběla sportovní vozy inspirované historií BMW. Její období působnosti bylo přerušeno v roce 2014, kdy ukončila výrobu. Nyní se ale po osmi letech vrací s novým investorem a novým konceptem pro klasický sportovní vůz, jenž je poháněn elektřinou.
Nový koncept se nazývá Wiesmann Project Thunderball. Vůz stále odkazuje na historický roadster z dílny BMW a nutno říci, že mu to sluší. V dnešní době ostře řezaných linek moderních elektromobilů je pěkné vidět, že někdo stále myslí na oblé robustnější křivky, které byly v dřívejších dobách tak typické nejen pro sportovní vozy.
S BMW ale Wiesmann není nijak spojený, zůstává jen designová stopa. V oblasti pohonu a baterie se společnost dohodla na spolupráci s dalším výrobcem sportovních vozů, Roding Automobile. Dvojice motorů má nabídnout výkon 671 koňských sil při maximálním točivém momentu 1 100 Nm. Zajímavostí je, že motory nejsou umístěné každý na jiné nápravě, ale oba jsou jen na té zadní.
Čtěte také: Elektrické Maserati s výkonem 1200 koní! Přivítejte bestiální GranTurismo Folgore
Pokud jste milovníky velkého zrychlení, project Thunderball se má z 0 na 100 km/h dostat za pouhé 2,9 sekundy. S motory na zadních kolech to bude neskutečný koncert trakce a stability. Roding Automobiles dodá rovněž baterii o kapacitě 83 kWh. Podle výrobce by měl vůz ujet na jedno nabití až 500 kilometrů. Díky 800V palubní architektuře bude možné vůz nabíjet výkonem až 300 kW.
Vzhled společnost chtěla co nejvíce zachovat jako odkaz své dosavadní práce. To se týká jak exteriéru, tak i vnitřního prostoru. Na první pohled byste neřekli, že pod kapotou není ukrytý silný osmi, možná i desetiválcový motor. I přední maska v tomto ohledu klame tělem svými velkými otevřenými lamelami sání vzduchu. Interiér je napěchovaný krásnými analogovými ukazateli, které jsou natočeny do zorného pole řidiče. I stav nabití baterie má svůj vlastní malý „budíček”. Kromě této úžasné klasiky vůz nabídne i velký palubní dotykový displej infotainmentu.
Wiesmann nazývá svůj projekt Thunderball nejzajímavějším elektrickým sportovním vozem a tento argument rozhodně vyvracet nebudeme. Pokud vám značka není známá, doporučujeme se na jejich minulé vozy podívat a seznámit se s nimi. Vůz se má vyrábět v zázemí značky v německém Dülmenu. Projekt místní natolik zaujal, že se do výroby vrátilo i mnoho původních techniků.