Wiesmann Project Thunderball je elektrický roadster, který cestuje časem

  • Wiesmann je malá německá značka, která se zaměřuje na sportovní vozy
  • Nyní představuje elektromobil pod označením Project Thunderball
  • Roadster má 671 koní, ujede až 500 km a nabíjecí výkon je 300 kW
koncept Wiesmann Project Thunderball

Koncept Wiesmann Project Thunderball | foto: Wiesmann

Možná jste někdy zaslechli o malé německé automobilce, která v malém nákladu vyráběla sportovní vozy inspirované historií BMW. Její období působnosti bylo přerušeno v roce 2014, kdy ukončila výrobu. Nyní se ale po osmi letech vrací s novým investorem a novým konceptem pro klasický sportovní vůz, jenž je poháněn elektřinou.

Wiesmann Project Thunderball –⁠ Čirá elegance

Nový koncept se nazývá Wiesmann Project Thunderball. Vůz stále odkazuje na historický roadster z dílny BMW a nutno říci, že mu to sluší. V dnešní době ostře řezaných linek moderních elektromobilů je pěkné vidět, že někdo stále myslí na oblé robustnější křivky, které byly v dřívejších dobách tak typické nejen pro sportovní vozy.

S BMW ale Wiesmann není nijak spojený, zůstává jen designová stopa. V oblasti pohonu a baterie se společnost dohodla na spolupráci s dalším výrobcem sportovních vozů, Roding Automobile. Dvojice motorů má nabídnout výkon 671 koňských sil při maximálním točivém momentu 1 100 Nm. Zajímavostí je, že motory nejsou umístěné každý na jiné nápravě, ale oba jsou jen na té zadní.

koncept Wiesmann Project Thunderball

Vzhledem se Weismann odkazuje na svoji minulost | foto: Weismann


Čtěte také: Elektrické Maserati s výkonem 1200 koní! Přivítejte bestiální GranTurismo Folgore


Krásný roadster pro alpské vlásenky

Pokud jste milovníky velkého zrychlení, project Thunderball se má z 0 na 100 km/h dostat za pouhé 2,9 sekundy. S motory na zadních kolech to bude neskutečný koncert trakce a stability. Roding Automobiles dodá rovněž baterii o kapacitě 83 kWh. Podle výrobce by měl vůz ujet na jedno nabití až 500 kilometrů. Díky 800V palubní architektuře bude možné vůz nabíjet výkonem až 300 kW.

Vzhled společnost chtěla co nejvíce zachovat jako odkaz své dosavadní práce. To se týká jak exteriéru, tak i vnitřního prostoru. Na první pohled byste neřekli, že pod kapotou není ukrytý silný osmi, možná i desetiválcový motor. I přední maska v tomto ohledu klame tělem svými velkými otevřenými lamelami sání vzduchu. Interiér je napěchovaný krásnými analogovými ukazateli, které jsou natočeny do zorného pole řidiče. I stav nabití baterie má svůj vlastní malý „budíček”. Kromě této úžasné klasiky vůz nabídne i velký palubní dotykový displej infotainmentu.

analogové budíky v interiéru Weismann projekt Thunderball

Analogové budíky v interiéru roadsteru Weismann | foto: Weismann

Weismann připomíná krásu historických vozidel

Wiesmann nazývá svůj projekt Thunderball nejzajímavějším elektrickým sportovním vozem a tento argument rozhodně vyvracet nebudeme. Pokud vám značka není známá, doporučujeme se na jejich minulé vozy podívat a seznámit se s nimi. Vůz se má vyrábět v zázemí značky v německém Dülmenu. Projekt místní natolik zaujal, že se do výroby vrátilo i mnoho původních techniků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Wiesmann Project Thunderball je elektrický roadster, který cestuje časem

  • Wiesmann je malá německá značka, která se zaměřuje na sportovní vozy
  • Nyní představuje elektromobil pod označením Project Thunderball
  • Roadster má 671 koní, ujede až 500 km a nabíjecí výkon je 300 kW
koncept Wiesmann Project Thunderball

Koncept Wiesmann Project Thunderball | foto: Wiesmann

Možná jste někdy zaslechli o malé německé automobilce, která v malém nákladu vyráběla sportovní vozy inspirované historií BMW. Její období působnosti bylo přerušeno v roce 2014, kdy ukončila výrobu. Nyní se ale po osmi letech vrací s novým investorem a novým konceptem pro klasický sportovní vůz, jenž je poháněn elektřinou.

Wiesmann Project Thunderball –⁠ Čirá elegance

Nový koncept se nazývá Wiesmann Project Thunderball. Vůz stále odkazuje na historický roadster z dílny BMW a nutno říci, že mu to sluší. V dnešní době ostře řezaných linek moderních elektromobilů je pěkné vidět, že někdo stále myslí na oblé robustnější křivky, které byly v dřívejších dobách tak typické nejen pro sportovní vozy.

S BMW ale Wiesmann není nijak spojený, zůstává jen designová stopa. V oblasti pohonu a baterie se společnost dohodla na spolupráci s dalším výrobcem sportovních vozů, Roding Automobile. Dvojice motorů má nabídnout výkon 671 koňských sil při maximálním točivém momentu 1 100 Nm. Zajímavostí je, že motory nejsou umístěné každý na jiné nápravě, ale oba jsou jen na té zadní.

koncept Wiesmann Project Thunderball

Vzhledem se Weismann odkazuje na svoji minulost | foto: Weismann


Čtěte také: Elektrické Maserati s výkonem 1200 koní! Přivítejte bestiální GranTurismo Folgore


Krásný roadster pro alpské vlásenky

Pokud jste milovníky velkého zrychlení, project Thunderball se má z 0 na 100 km/h dostat za pouhé 2,9 sekundy. S motory na zadních kolech to bude neskutečný koncert trakce a stability. Roding Automobiles dodá rovněž baterii o kapacitě 83 kWh. Podle výrobce by měl vůz ujet na jedno nabití až 500 kilometrů. Díky 800V palubní architektuře bude možné vůz nabíjet výkonem až 300 kW.

Vzhled společnost chtěla co nejvíce zachovat jako odkaz své dosavadní práce. To se týká jak exteriéru, tak i vnitřního prostoru. Na první pohled byste neřekli, že pod kapotou není ukrytý silný osmi, možná i desetiválcový motor. I přední maska v tomto ohledu klame tělem svými velkými otevřenými lamelami sání vzduchu. Interiér je napěchovaný krásnými analogovými ukazateli, které jsou natočeny do zorného pole řidiče. I stav nabití baterie má svůj vlastní malý „budíček”. Kromě této úžasné klasiky vůz nabídne i velký palubní dotykový displej infotainmentu.

analogové budíky v interiéru Weismann projekt Thunderball

Analogové budíky v interiéru roadsteru Weismann | foto: Weismann

Weismann připomíná krásu historických vozidel

Wiesmann nazývá svůj projekt Thunderball nejzajímavějším elektrickým sportovním vozem a tento argument rozhodně vyvracet nebudeme. Pokud vám značka není známá, doporučujeme se na jejich minulé vozy podívat a seznámit se s nimi. Vůz se má vyrábět v zázemí značky v německém Dülmenu. Projekt místní natolik zaujal, že se do výroby vrátilo i mnoho původních techniků.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."