Elektromobil za 470 tisíc: Slate EV je jednoduše geniální pickup bez zbytečností

Pavel Škopek
Slate EV | foto: Slate
Slate EV | foto: Slate

Slate EV je alternativa k přetechnizovaným vozům. Sází na jednoduchost, mechanické ovládání a široké možnosti přizpůsobení za dostupnou cenu.

Alternativa pro řidiče, kteří nechtějí mainstream

V době, kdy se většina výrobců předhání v počtu displejů a softwarových funkcí, se objevil elektromobil, který jde zcela proti proudu. Americký startup Slate, za kterým finančně stojí zakladatel Amazonu Jeff Bezos, rozhodně není nová Tesla. Její pick-up jednoduše pojmenovaný Slate EV, však má ambici změnit pravidla hry na trhu s elektromobily.

Auto, které lze přeměnit z dvoumístného pickupu na pětimístné SUV, sází na jednoduchost – bez obrazovky, s manuálním stahováním oken a bez laku. Díky osekání specifikací o mnohdy nadbytečné položky slibuje výrobce cenu pod 20 000 dolarů (v přepočtu zhruba 470 000 Kč), po započtení dotací, pokud budou příští rok ještě existovat. Se zahájením dodávek se počítá na konci roku 2026.

Pokud jde o technické specifikace, nabídne Slate EV v základu dojezd 240 km díky baterii o kapacitě 52,7 kWh, která napájí jediný elektromotor o výkonu 150 kW (204 koní) umístěný na zadní nápravě. Pro zájemce o delší dojezd bude k dispozici větší baterie s kapacitou zhruba 386 km. Vůz má 17palcová kola, ložnou plochu dlouhou přibližně 1,5 metru a zvládne náklad o hmotnosti až 635 kg, přičemž utáhne přívěs o váze do 454 kg. Slate EV je kompaktnější než například Ford Maverick.

Slate EV, interiér | foto: Slate
Slate EV, interiér | foto: Slate

Široké možnosti přizpůsobení

Slate EV je odpovědí na přehlcený trh elektrických vozů, kde každá novinka přináší větší obrazovku a složitější rozhraní. Cílovou skupinou jsou uživatelé, kterým vadí závislost na technologiích a oceňují zpětný návrat k jednoduchému, mechanickému ovládání. Výrobce záměrně odmítl trend OTA aktualizací a připojení k internetu, což snižuje rizika spojená s bezpečností dat i softwarovými chybami. Chybí mu i běžné prvky jako rádio nebo navigace.

Neznamená to však, že by se s tím zákazníci museli spokojit. Jedním z hlavních odlišení Slate EV od ostatních elektromobilů je radikální přístup k individualizaci. Firma sází na koncept „Blank Slate“ – doslova prázdné plátno, které si každý majitel může dotvořit podle sebe. Už při uvedení na trh nabídne více než 100 doplňků pro personalizaci vozu, a pro nerozhodné připravila i tematické „starter packy“.  Místo laku si pak zákazníci mohou vybrat z nabídky wrapovacích sad, které si buď nainstalují sami, nebo využijí služeb partnera. Zákazník si tak může vůz přizpůsobovat postupně.

V době, kdy se uživatelský zážitek měří počtem funkcí a aktualizací, tak Slate EV posílá jasný vzkaz, že méně může být více. Podobně neotřele přistupuje výrobce i k péči o zákazníky. Místo interaktivní aplikace nebo vzdálené diagnostiky nabízí sérii návodných videí na YouTube. Uživatelé se tam naučí, jak si nainstalovat doplňky, upravit výbavu nebo řešit základní servisní úkony. I tím Slate podtrhuje svou filozofii: jednoduchost, kontrola a samostatnost bez digitálních závislostí.


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články