AUDI na elektřinu s dojezdem přes 700 km: Exkluzivní novinka pro Číňany

Matouš Vrchota
AUDI E5 Sportback trh | foto: Audi
AUDI E5 Sportback trh | foto: Audi

AUDI je nová značka skupiny Volkswagen určená pro Čínu. Model E5 Sportback nemá čtyři kruhy, ale zaujme výkonem, výbavou i dojezdem přes 700 km.

Není Audi jako AUDI

Koncern Volkswagen přidává do svého portfolia novou elektrickou značku. Podle názvu ve vás bude evokovat zvláštní pocity, jelikož se jmenuje AUDI. Ovšem musíte si dát pozor na správnou velikost písmen i zemi, kde nový model E5 Sportback najdete. Zapomeňte i na klasickou čtveřici kruhů v logu.

AUDI je novou dceřinou automobilkou, která se bude nabízet výhradně na čínském trhu. Pokud by vůz neměl přední masce světelný název značky, vůbec byste si vůz nezařadili do nabídky známé německé společnosti. Tento uhlazený, prodloužený crossover se světu, a především tomu asijskému, představil na automobilovém veletrhu v Šanghaji. Jeho rysy i provedení je totiž zcela odlišné od toho, co jsme zvyklí vídat na našich evropských silnicích.

Za modelem E5 Sportback stojí vývojáři z tradičního Audi ve spolupráci se skupinou SAIC. Před novinkou společně připravili i vlastní platformu Advanced Digitized Platform. Ta umožní nasadit pod karoserii i širokou škálu motorizací. Nejslabší nabídne 295 koní, vyšší stupně navýší výkon 402 nebo 570 koní. Nad nimi bude stát vrcholná varianta se 776 koňskými silami.

I Číňané se chtějí cítit jak v bavlnce

Jak je již zvykem, nabídku odšpuntuje zadokolka s vyššími možnostmi půjde přidat i pohon přední nápravy. Nejnadupanější varianta zrychlí na stovku za 3,4 vteřiny. Energii uchová velká baterie s kapacitou 100 kWh. Standardně ujede až 769 kilometrů na jedno nabití. Při zastávkách uplatníte výhody 800V architektury. Během deseti minut doplníte baterii na dalších až 370 km. Nezapomínejme ale, že Čína hodnoty udává ve standardu CLTC.

Vzhledem k velikosti i kategorii vozu bude přítomné řízení všech kol, adaptivní vzduchový podvozek včetně pokročilých bezpečnostních systémů, kterým sekunduje Lidar, ultrazvuková čidla i optické kamery. Zvažuje se, že by vůz mohl nabídnout autonomní jízdu až třetí úrovně.

Interiér vozu zdobí širokoúhlé obrazovky, které pokrývají prakticky celou palubní plochu. Dohromady se rozkládají na úhlopříčce 27 palců se špičkovým rozlišením 4K. Celý systém pohání výkonný čip z dílen Qualcomm, řady Snapdragon 8295. Chybět nesmí ani digitální AI asistentka. Model E5 Sportback má v následujících dvou letech doplnit dvojice nových elektromobilů. Hovoří se o SUV i sedanové karoserii.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články