Tesla vymyslela zajímavý způsob, jak zlepšit aerodynamiku Cybertrucku při tažení

Patent Tesly ukazuje nafukovací deflektor pro Cybertruck. Cílem je menší odpor při tažení a delší dojezd vozu na jedno nabití.
Cybertruck dostane vzdušný štít
Tesla si patentovala nafukovací deflektor pro Cybertruck. Zní to jako přešlap z tuningové scény, ale Tesla tenhle nápad myslí vážně. Nový patent ukazuje, že i ten nejvýstřednější pickup může dostat praktický upgrade. Výsledkem by neměla být jen větší efektivita při jízdě, ale také další vrstva zvláštnosti navrch.
Jde o nafukovací aerodynamický deflektor. Je vyroben z odolného materiálu se vzduchovými komorami mezi dvěma stěnami, které po nafouknutí vytvoří pevný a stabilní panel. Zařízení obsahuje mechanizmus pro regulaci tlaku a lze jej snadno a bezpečně připevnit na vozidlo pomocí různých rychloupínacích systémů, jako jsou kolejnice, magnety nebo rychloupínací klipsy.
V praxi by zařízení fungovalo tak, že se automaticky zvedne ze zadní části Cybertrucku a vytvoří přechod mezi vozidlem a taženým přívěsem. Tím se zmenší turbulentní prostor, kde vzniká největší odpor vzduchu. Výsledkem by měla být nejen lepší aerodynamika, ale i vyšší dojezd při tahání těžkého nákladu.

Tesla řeší odpor při tažení
Záměr patentu navazuje na původní filozofii Cybertrucku, kterou bylo posunutí hranice aerodynamiky u pickupů. Tesla už nyní tvrdí, že její truck dosahuje nižšího koeficientu odporu vzduchu než konkurence, především díky ostrým hranám a absenci klasické masky chladiče. Při zapojení přívěsu ale tahle výhoda výrazně klesá, což má nový patent řešit.
Podobná řešení nejsou v dopravním průmyslu zcela nová, ale provedení v nafukovací formě je neobvyklé. Výhodou je skladnost a nižší hmotnost. Jde o zajímavý krok směrem k vyšší efektivitě. Kombinace neobvyklého designu s praktickou funkcí ukazuje, že Tesla se i nadále snaží hledat nové cesty, jak optimalizovat provoz svých vozidel. Pokud by se deflektor skutečně dostal do výroby, mohl by pomoci změnit vnímání Cybertrucku nejen jako extravagantního experimentu, ale také jako seriózního pracovního nástroje.
Otázkou však zůstává, zda se tak skutečně stane. Tesla často patentuje inovace, které se nakonec nedostanou do sériové výroby. Navíc program Cybertrucku běží v menších objemech, než firma původně plánovala. V každém případě tento patent dobře ilustruje, jak Tesla přemýšlí o aerodynamice nejen u samotných vozidel, ale i u jejich nákladu.
Zdroj: Electrek
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.